آثار برگزیده مسابقه عکس Nature inFocus 2022 شما را شگفت زده می‌کند

مسابقه عکس Nature inFocus 2022 در حالی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد که عکس های ارسالی موجی از شگفتی و ظرافت در هنر عکاسی از طبیعت را با خود به همراه داشت.

به گزارش تک ناک، مسابقه عکس سالانه Nature inFocus که در سال 2014 به عنوان یک پلتفرم اجتماعی برای گرد هم آوردن عکاسان طبیعت گرد همفکر در هند تأسیس شد، به سرعت به یک مسابقه بین المللی عکاسی چشمگیر تبدیل شد.

امسال هم این مسابقه 21 هزار عکاس از گوشه و کنار جهان را گرد هم آورد تا هنر آنها در ثبت تصاویری ماندگار از طبیعت را به چالش بکشد.

برندگان جوایز عکاسی Nature inFocus 2022 مجموعه ای تماشایی از لحظات حیات وحش را به نمایش می گذارند، از جمله نگاهی نادر از جگوار در حال پرسه زدن در دهکده ای در مکزیک، برخورد غیرمنتظره یک جفت سگ وحشی با یک جوجه تیغی، و گرگ گرسنه در حال پرسه زدن برای یافتن غذا در دهکده ای در مکزیک.

روهیت وارما، یکی از بنیانگذاران این مسابقه، گفت: هر سال، ما تصاویری را می بینیم که جنبه های جدیدی از دنیای طبیعی ما را انعکاس می دهند و در عین حال نوری به مسائل مربوط به حفاظت حیات وحش می تاباند. ما از دیدن افزایش تعداد شرکت کنندگان و عکسهای گوناگون از سراسر جهان هیجان زده هستیم. این رقابت واقعا به یک پلتفرم بین المللی برای عکاسان حیات وحش تبدیل شده است.

digikala

در کنار پنج دسته اصلی پرتره های حیوانات، رفتار حیوانات، مسائل مربوط به حفاظت از حیات وحش، عکاسی خلاقانه از طبیعت، و زیستگاه حیوانات امسال یک جایزه کلی عکاس سال به این رشته ها اضافه شده است . جایزه عکاس سال بر مجموعه های عکس ارسالی تمرکز دارد.

جایزه عکاس برتر سال به فرناندو کنستانتینو مارتینز بلمار، عکاس مکزیکی رسید. عنوان مجموعه عکس برنده، بالام ، پادشاه در خطر انقراض جنگل مایا بود. این مجموعه عکس داستان یک جگوار در حال انقراض را روایت می کند. زیستگاه طبیعی این جگوار در اثر جنگل زدایی از بین رفته است . به همین دلایل جگوار مجبور شده است با سکونتگاه های انسانی برای یافتن غذا درگیر شود.

از عکسهای  برجسته دیگر مسابقه امسال نیز یک عکس بر نحوه روبرو شدن حیوانان شکارچی راس هرم(شکارچیان بزرگ) با جوامع محلی انسانی تمرکز دارد.

عکس برتر نجیب احمد، برنده رشته «حفاظت از حیات وحش» گروهی از روستاییان وحشت زده را در نزدیکی یک پناهگاه حفاظت شده  ببر در آسام نشان می دهد.

احمد نجیب درباره این برخورد اینگونه توضیح میدهد: ببر عصبانی به سمت مردم می‌دوید، مردم هم وحشت زده در حال فرار بودند.یکی از اهالی روستا سعی کرد با حیوان مقابله کند و جراحات جزئی به او وارد شد. ببر در نهایت به جنگل عقب نشینی کرد. این تصویر واقعیت های زمینی درگیری انسان و ببر را به تصویر می کشد و بر نیاز به توانمندسازی جوامع محلی برای مدیریت این موقعیت ها تاکید می کند.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.