شگفتی ریاضیدان ها از کشف عجیب 2 دانش آموز دبیرستانی

 دو دانش آموز سال آخر دبیرستان از آکادمی سنت مری در ایالات متحده آمریکا به یک کشف ریاضی چشمگیر در مورد اثبات قضیه فیثاغورث با استفاده از مثلثات دست یافته اند که ریاضیدانان را شگفت زده کرد.

به گزارش تکناک، در حالی که ریاضیدانان (mathematician : person with an extensive knowledge of mathematics) فکر می‌کردند که اثبات قضیه با استفاده از مثلثات، همیشه شامل بیان مخفی خود قضیه خواهد بود، دانش‌آموزان پایه دوازدهم مدعی شده‌اند که قضیه را بدون استفاده از خود قضیه اثبات کرده‌اند. این دو دانش آموزان به نام های کالسیا جانسون و نکیا جکسون، یافته‌های خود را در جلسه  انجمن ریاضی آمریکا ارائه کردند.

بیشتر بخوانید:

اکنون این کشف قابل توجه توسط ریاضیدانان در حال بررسی است. انجمن ریاضی آمریکا (AMS) دانش‌آموزان را تشویق کرده است تا نتایج خود را به یک مجله علمی ارسال کنند.

قضیه فیثاغورث (Pythagoras : Greek philosopher (c. 570 – c. 495 BC)) بیش از 2 هزار سال است که وجود دارد و یکی از مهم‌ترین قضایا در ریاضیات به شمار می‌رود. این قضیه پایه‌ای برای مثلثات است که بخش ضروری از بسیاری از شاخه‌های علم، مهندسی و ریاضیات محسوب می شود. بسیاری از ریاضیدانان سعی کرده‌اند تا اثبات قضیه پیتاگوراس را با استفاده از مثلثات پیدا کنند، اما تاکنون به دلیل مشکل استدلال دایره‌ای همه آن‌ها شکست خورده‌اند.

digikala

کالسیا جانسون و نکیا جکسون با رویکرد منحصر به فرد خود برای  اثبات این قضیه مشکل را حل کرده‌اند. آن‌ها از قانون سینوس، یک نتیجه اساسی در مثلثات، استفاده کردند تا قضیه فیثاغورث را بدون تکیه بر استدلال دایره‌ای اثبات کنند. این شواهد یک پیشرفت در ریاضیات است و احتمالاً تغییری در چگونگی آموزش مثلثات و قضیه فیثاغورث در مدارس ایجاد خواهد کرد.

جلسه AMS به جانسون و جکسون اجازه داد تا یافته های خود را به جامعه ریاضیات ارائه کنند. AMS یکی از معتبرترین سازمان ها در ریاضیات است و ارائه در کنفرانس آنها برای هر ریاضیدانی یک دستاورد قابل توجه است.

AMS دانشجویان را تشویق کرد که پس از ارائه، کار خود را به یک مجله علمی برای داوری ارسال کنند. این یک گام مهم در تأیید اثبات آنها و تبدیل آن به بخشی از ادبیات ریاضی است. اگر شواهد پذیرفته شوند، سهم قابل توجهی در ریاضیات خواهد بود و می تواند الهام بخش ریاضیدانان نسل های آینده باشد.

کاترین رابرتس، مدیر اجرایی AMS در بیانیه‌ای گفت: ما از این ریاضیدانان جوان، برای به اشتراک گذاری کار خود با جامعه ریاضیاتی گسترده‌تر حمایت می کنیم  و آن‌ها را تشویق می‌کنیم تا در رشته ریاضیات ادامه تحصیل دهند. AMS به حمایت از ریاضیدانان جوان و ارتقای تنوع در این حوزه متعهد است.

digikala
این نوشته در علمی ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.