برندگان مسابقه جهانی عکاسی طبیعت معرفی شدند

سومین دوره مسابقه جهانی عکاسی طبیعت با آثاری از 45 کشور جهان با معرفی برگزیدگان خود در رشته های مختلف به پایان رسید.

به گزارش تکناک، World Nature Photography Awards (WNPA) یک مسابقه عکاسی جهانی طبیعت است که هر ساله برگزار می‌شود.
این مسابقه به عنوان یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین مسابقات عکاسی طبیعت (nature photography : photography genre) جهان شناخته می‌شود و هدف آن تشویق عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به عکاسی به منظور ثبت و نمایش زیبایی‌های طبیعت در سراسر جهان است. این مسابقه در بیش از ۱۰ دسته‌ی مختلف برگزار می‌شود.
برگزار کنندگان مسابقه با هدف تشویق مردم در سراسر جهان به دیدگاه های مختلف و تغییر رفتار و تصمیمات خود به نفع کره زمین و سایر ساکنان آن ، هر ساله این مسابقه را برگزار می کنند. برگزار کنندگان همچنین با پولی که به عنوان هزینه ورودی از شرکت کنندگان دریافت می کنند، یک درخت می کارند.
رشته‌های مسابقات مسابقه جهانی عکاسی طبیعت (WNPA) به شرح زیر است:
۱. حیات وحش
۲. پرندگان
۳. گیاهان
۴. زیر آب
۵. دریا و ساحل
۶. معابد و فرهنگ‌های محلی
۷. مناظر طبیعی
۸. دیده بانی طبیعت (مخصوص دوربین‌های دید در شب)
۹. نقشه‌برداری طبیعی (مخصوص پروازهای بدون سرنشین)
۱۰. کمتر شناخته شده
همه‌ این دسته‌بندی‌ها به منظور برجسته‌کردن زیبایی‌های مختلف طبیعت در سراسر جهان تدارک دیده شده‌اند.
برنده مسابقه عکاسی طبیعت جهان در سال 2023، ینس کولمن آلمانی است که تصویر برنده زیر را گرفته است. کروکودیل ها به خاطر ضربات سریع و قدرت وحشیانه خود به خوبی شناخته شده اند، اما عکس کولمن با عنوان Danger in the Mud که در زیمباوه گرفته شده است سلاح کلیدی دیگر آنها را برجسته می کند: صبر. هنگامی که دما در فصل خشک به 45 درجه سانتیگراد می رسد، کروکودیل ها سعی می کنند با ذخایر چربی خود را تا یک ماه در گل دفن کنند تا دمای بدن خود را کاهش دهند.


مورد دیگری که توجه ما را به خود جلب کرد The Ghost of the Rocks بود که جایزه طلا را در رده رفتار-بی مهرگان از آن خود کرد. خاویر هرانتز اسپانیایی از نوردهی طولانی برای گرفتن این عکس استفاده کرده است تا موجی را که از روی یک خرچنگ قرمز می گذرد به یک حجاب مه آلود و جوی تبدیل کند.


سپس کار خارق‌العاده نوریهیرو ایکوما ژاپنی وجود دارد که با عکس Ride on You در زیر ما را به منظره‌ای زیر آب می‌برد که گویی یک سیاره بیگانه است.وقتی به توده‌ای از ریسمان‌های تخم‌مرغی که در هم پیچیده و به دوردست‌ها کشیده شده‌اند نگاه می‌کنیم، دو وزغ ژاپنی روی هم چیده را نیز می‌بینیم که یک حالت قدرتمند و جذاب را به تصویرکشده است.

digikala


آنتونیو کوئیلو از پرتغال که با عکس “بامداد مه آلود” در رده گیاهان و قارچ ها جایزه برنز را کسب کرده است، ، نمونه دیگری است که نشان می‌دهد که گاهی دیدگاهی متفاوت نسبت به سیاره زمین می‌تواند باعث خلق زیبایی‌های بسیار متفاوتی شود.

عکس های برگزیده امسال را می توانید در گالری زیر ببینید. پس از اعلام برندگان مسابقه سال 2023 ، امکان ارسال اثر برای شرکت کنندگان در مسابقه سال آینده میسر می شود. علاقه مندان می توانند آثار خود را اینجا برای مسابقه ارسال کنند. هزینه ورودی این مسابقه 30 پوند انگلیس است

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.