بروزرسانی فصلی گوگل برای اندروید 13 چه ویژگی‌هایی دارد؟

بروزرسانی فصلی اندروید 13

ممکن است گوگل دیگر بروزرسانی‌ نقطه‌ای برای اندروید 13 ارائه نکند، اما این شرکت همچنان در هر فصل با ارتقاء نسخه کامل اندروید، ویژگی‌های جدیدی را به پلتفرم موبایل می‌آورد.

به گزارش تکناک، انتشار بروزرسانی فصلی (QPRs)  اندروید همیشه مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها را ارائه می‌دهد، و نسخه اندروید 13 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تغییرات گسترده آن نمای کلی خوبی از موارد جدیدی به کاربر می دهد، اما به نظر می رسد گوگل در حال برنامه ریزی ویژگی های بیشتر برای انواع گوشی های اندرویدی رده بالا است.

برخی از ویژگی‌های درحال توسعه در QPR1، مانند گزینه‌های اشتراک‌گذاری قسمتی از صفحه، حالت دسکتاپ اصلاح‌شده، ساعت‌های سفارشی صفحه قفل و موارد دیگر مشاهده شده‌اند.

حالت دسکتاپ، نوار وظیفه تلفن و حالت هاب تبلت

طبق توضیحات میشل رحمان، متخصص اندروید Esper، گوگل بالاخره دوباره به حالت دسکتاپ اندروید توجه کرده است. این ویژگی در ابتدا فقط برای توسعه دهندگان معرفی شد تا به آنها برای بهینه‌سازی تنظیمات چند صفحه ای برنامه های خود کمک کند ، اما ساخت آن بیش از یک محیط ابتدایی به تولید کنندگان دستگاه واگذار شده‌است. به عنوان مثال، سامسونگ نسخه DeX خود را با این ویژگی ارائه می دهد. در QPR1 اندروید 13 ، گوگل مجدداً توجه خود را به این حالت معطوف کرده است.

توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی حالت دسکتاپ را در یک تنظیمات سریع فعال کنند. گوگل به صورت داخلی در حال آزمایش رفتارها و طرح‌بندی‌های مختلف برای پنجره‌های شناور آزاد بدون دکمه‌های گزینه‌های زیاد یا کوچک‌ است که قرار است با ژست‌های حرکتی جایگزین شوند. با این حال، هیچ یک از اینها هنوز قطعی نشده است.

در اخبار مرتبط، به نظر می‌رسد گوگل آوردن نوار وظیفه منحصر به‌فرد برای دستگاه‌های با صفحه‌نمایش بزرگ به گوشی‌ها را در نظر دارد. یک مورد توسعه‌دهنده جدید به شما امکان جایگزینی نوار پیمایش معمولی با نوار وظیفه، و همچنین دسترسی همیشگی به برنامه‌های مورد علاقه (یا پین‌شده) خود و ورود آسان‌تر به حالت تقسیم صفحه را می‌دهد. میش رحمان هنوز نتوانسته است این گزینه را فعال کند، اما شواهد آن موجود است.

گوگل همچنین به توسعه تبلت ها ادامه می دهد. این شرکت در حال آماده سازی ویژگی های جدیدی برای اسکرین سیور اندروید است که می تواند علاوه بر ساعت معمولی در اختیار کاربر، مشکلات را نیز به نمایش بگذارد. گزینه «smartspace» اطلاعات مهم زمینه را، درست مانند ویجت Glance در صفحه اصلی و قفل تلفن‌های پیکسل نشان می‌دهد. گزینه هایی برای کنترل خانه و فایل‌های رسانه‌ای نیز وجود دارد که در زیر ویجت Glance قرار می گیرند. برنامه اسکرین سیور همچنین از حالت نور محیطی کم پشتیبانی می کند و مطابق با آستانه Nest Hub تنظیم می‌شود.

واضح است که این پیشرفت‌ها مربوط به تبلت پیکسل گوگل آینده، و ارائه آن به عنوان تبلت و نمایشگر خانه هوشمند بالقوه است. ممکن است بعداً تبلت پرو پیکسل به عنوان دستگاه رسمی مورد آزمایش تبدیل شود، و برخی از ویژگی‌های حالت دسکتاپ در آن تست شوند. به طور مشابه، میانبر یادداشت سریع Google Keep که گوگل روی آن کار می کند، می تواند برای این دستگاه ها نیز در دسترس قرار گیرد.

ساعت‌های سفارشی صفحه قفل

افرادی که ساعت دو خطی ارائه شده از اندروید 12 گوگل روی صفحه قفل پیکسل را دوست ندارند، ممکن است به زودی امکان تغییر این ساعت برای آنها وجود داشته باشد.گوگل مدت‌ها بود که روی افزودن پشتیبانی به این ویژگی، در واقع از همان اوایل اندروید 10، کار می‌کرد. اما ظاهراً این شرکت علاقه خود را از دست داد.

https://twitter.com/MishaalRahman/status/1501736954005790722?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1501740076551733250%7Ctwgr%5Eb3ab9b5e8987c697b4dcd3981b1c38ea1b827e26%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.androidpolice.com%2Fandroid-13-qpr1-hidden-secret-features%2F

این فرایند در QPR1 اندروید ۱۳ تغییر کرده است، و یک کد جدید نشان دهنده امکان تغییر ظاهر و احساس ساعت در قفل صفحه برنامه گوگل در آینده نزدیک است. با توجه به اینکه اپل گزینه های سفارشی سازی قفل صفحه نمایش قدرتمند را با آخرین نسخه iOS خود معرفی کرده است، جای تعجب ندارد که گوگل سعی در ارائه یک ویژگی مشابه را داشته باشد.

ممکن است گوگل در آینده امکان ضبط قسمتی از صفحه را نیز فراهم کند. این ممکن است موردی باشد که بیشتر در تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های صفحه بزرگ با قابلیت نمایش بیش از یک برنامه روی صفحه نمایش خود، مفید باشد. این قطعا یک افزودنی کاربردی است.

چند تغییر کوچکتر دیگر در پشت پرده در حال آماده سازی است. ممکن است گوگل یک VPN پیشرفته‌تر، اگرچه در حال حاضر مشخصات آن کاملاً مشخص نیست، ارائه دهد. یک گزینه تقسیم صفحه نمایش برای Android TV نیز در کنار پلتفرم حالت پیشرفته تصویر در تصویر وجود دارد.

از طرف دیگر، Android Auto می‌تواند از حالت Immersive Mode پشتیبانی کند و نوار وظیفه و سایر رابط‌های ناوبری سیستم را از برنامه حذف ‌کند. و در آخر، این شرکت در حال آماده شدن برای انتقال ژست ضربه سریع پیکسل به هسته محاسباتی خصوصی اندروید (PCC) است، که می تواند به معنی ایجاد پتانسیل کمتر برای دسترسی تصادفی به داده های ناشی از حسگرهای مسئول این ویژگی باشد.

واضح است که نسخه QPR1 اندروید 13 مملو از ویژگی‌ها است، اما گوگل در حال آماده‌سازی موارد بیشتری است. با وجود کد‌های بسیار، هیچ تضمینی برای رسیدن همه این ویژگی ها، یا حتی یکی‌از آنها، به نسخه پایدار اندروید وجود ندارد. با اقدامات گوگل برای راه‌اندازی سخت‌افزار جدیدی که بتواند دقیقاً این نوع ویژگی‌ها را به‌کار گیرد، این موارد ممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.