آثار برتر مسابقه بین‌المللی عکاس منظره سال معرفی شد

مسابقه عکاسی منظره

آخرین فصل جایزه بین‌المللی عکاس منظره سال در حالی برگزار شد که مجموعه‌ای الهام‌بخش از تصاویر شامل مناظر کوهستانی به سبک فانتزی گرفته تا فوران‌های آتشفشانی در آن به تصویر کشیده شده است.

به گزارش تکناک، این نهمین سال برگزاری مسابقه عکاسی منظره سال  است و شاید یکی از ساده ترین مسابقات عکاسی در تقویم سالانه مسابقات عکاسی باشد.

در این مسابقه فقط دو رشته اصلی وجود دارد، عکس سال (بهترین تک عکس) و عکاس سال (بهترین مجموعه عکس شامل حداقل چهار تصویر).

تعریف آنچه که یک عکس منظره را تشکیل می دهد توسط سازمان دهندگان مسابقه عمدا مبهم گذاشته شده است. این بدان معناست که تصاویری که در مسابقه برگزیده می شوند ، از مناظر عریض کلاسیک گرفته تا تصاویر هوایی سورئال ، بسیار متنوع هستند.

عکس راه یافته به 101 عکس منتخب برای چاپ کتاب مسابقه -ویتنام-Huan Vu

امسال 3813 عکس برای شرکت در نهمین دروه مسابه عکاسی منظره ارسال شده بود.

digikala

10هزار دلار جایزه نقدی برای بهترین عکس سال (تک عکس، اول، دوم، سوم) و بهترین عکاس سال (کارنامه چهار عکس، اول، دوم، سوم) تعلق می گیرد. عکاسان برگزیده یک عکس چاپ شده  یک متری را از لابراتوار عکس و فریم Created For Life دریافت می کنند.

مسابقه عکاسی منظره
برنده – عکاس سال. شیلی بنجامین بریونس گراندی

همچنین برای آنها یک نسخه فیزیکی از کتاب عکسهای برگزیده سال ارسال می شود که توسط Momento Pro چاپ شده است. همچنین شرکت NiSi Filters به‌عنوان اسپانسر برخی از فیلترها و سه‌پایه‌های خود را به عنوان جایزه ارائه می‌کنند.

رویکرد مبهم جشنواره از کجا نشات می گیرد؟

وب سایت در مورد این ابهام در تعریف عکس منظره اینگونه توضیح میدهد: تاریخ نقاشی و عکاسی منظره در طول 500 سال گذشته بسیار غنی و متنوع است پس چراما باید آنچه را که عکاس به عنوان منظره درنظر می گیرد محدود کنیم؟بنابراین، هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید وارد مناظر طبیعی یا مصنوعی، مناظر وسیع یا مکان های محبوب شوید. انتخاب باشماست.

تک عکس برنده سال در سال 2022 کاملاً ماهیت غیر متعارف مسابقه را در بر می گیرد. عکس زیبای مارتین برون  از غواصی که در حال کاوش در یک منظره زیر آب است گویی مستقیماً از داستان ژول ورن بیرون آمده است.

مسابقه عکاسی منظره
برنده – عکس سال. مکزیک Martin Broen

در کنار برندگان اصلی امسال پنج جایزه “ویژه” نیز اهدا شد. این جوایز شامل بهترین عکس سیاه و سفید، جایزه ابر شگفت انگیز و بهترین تصویر هوایی انتزاعی بود.

برای دیدن عکسهای بیشتر از مسابقه عکاسی منظره گالری تصاویر زیر را ببیند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.