حذف برخی قابلیت های دستیار صوتی گوگل

گوگل تنظیمات صدای دستیار صوتی " "Hands-free" دستیار صوتی مرتبط با دستگاه‌های بلوتوثی که با هم جفت شده‌اند و دارای میکروفون هستند را بروزرسانی کرد

گوگل تنظیمات صدای ” “Hands-free” دستیار صوتی مرتبط با دستگاه‌های بلوتوثی که با هم جفت شده‌اند و دارای میکروفون هستند، مانند هدفون‌ها و همچنین خودروها را در برنامه Google اندروید بروزرسانی کرد.

به گزارش تکناک، به نظر می رسد تغییر تنظیمات صدای ” “Hands-free” دسیتار صوتی گوگل بیشتر یک مدرنیزاسیون ویژگی فعلی آن باشد. در این بروزرسانی، ۳ مورد از تنظیمات موجود در Setting > Voice  در بخش «Hands-free» حذف خواهد شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • ضبط صدا از طریق بلوتوث:

گوگل اعلام کرده است که از امروز، تلفن های همراه برای استفاده از دستیار صوتی، به طور پیش فرض با دستگاه های بلوتوث همگام از جمله هدفون و ساعت هوشمند، به صورت خودکار متصل خواهند شد و نیازی به تنظیم گزینه ضبط صدا از طریق دستگاه بلوتوثی متصل نخواهد بود.

طبق بازخورد‌ها، کاربران هنگام اتصال به یک دستگاه بلوتوثی، در اکثر مواقع به دستگاه بلوتوثی نزدیکتر از تلفن خود خواهند بود. بنابراین، اکنون به منظور سهولت بیشتر کارها، دستیار گوگل به‌طور پیش‌فرض از میکروفون دستگاه بلوتوث کاربر می‌تواند استفاده کند.

  • امکان اجرا درخواست‌ها بلوتوثی در دستگاه قفل:

امکان استفاده شخص دیگری از دستورات صوتی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر حتی هنگام قفل بودن دستگاه وجود خواهد داشت.

  • امکان اجرا درخواست‌ها از طریق هدست سیمی در دستگاه قفل:

استفاده شخص دیگری از دستورات صوتی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر حتی هنگام قفل بودن دستگاه امکان پذیر خواهد بود.

توانایی پاسخ‌دهی دستیار به درخواست‌های مطرح‌شده از سوی هدفون های بدون پشتیبانی از Google Assistant (یعنی AirPods به جای Pixel Buds) هنگام قفل بودن دستگاه، اکنون توسط Assistant Settings > Personal results > On headphones کنترل می شود (طبق تصویر دوم).

توجه: هنگام استفاده از هدفون سیمی با تنظیمات personal results روشن، هدفون خود را متصل کرده و قفل گوشی خود را باز کنید.  شما تا زمانی که هدفون سیمی خود را جدا نکنید، با گوشی قفل شده، قادر به اجرای دستورات صوتی خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.