یک BMW برقی دیگر در راه است

شواهد و گزارشات درباره شرکت BMW نشان می دهد که این شرکت به زودی خودرو الکتریکی iX2 را به بازار عرضه خواهد کرد.

 گزارش ها درباره  BMW نشان می دهد که این شرکت خودروساز بزرگ و مطرح به زودی یک خودروی الکتریکی جدید عرضه خواهد کرد.

به گزارش تکناک، BMW در کنفرانس سالانه خود، در مورد خودروهای برقی بسیار صحبت کرد. این موضوع نشان دهنده این است که در آینده، X2 با طراحی بازنگری شده به نام iX2 به نسخه تمام الکتریکی ارتقا خواهد یافت.

با وجود اینکه قبلاً تصاویری از خودرو الکتریکی iX2 لو رفته بود و ما حتی رندری از ظاهر نسخه تولیدی X2 را نیز دیده بودیم، اما این بار، برای اولین بار اطلاعات تائید شده درباره تولید رسمی نسخه الکتریکی این خودرو در دسترس قرار گرفته است.

 

شواهد و گزارشات درباره شرکت BMW نشان می دهد که این شرکت به زودی خودرو الکتریکی iX2 را به بازار عرضه خواهد کرد.

digikala

 

 

X2 در اصل یک نسخه “کوپه” از SUV کوچک X1 با طراحی سرسخت‌تر و سقفی است که عقب آن شیب ‌دارتر به نظر می رسد. احتمالاً، نسخه الکتریکی از تجهیزات مکانیکی خود با iX1 که در حال حاضر در خارج از ایالات متحده به فروش می رسد، استفاده خواهد کرد.

BMW iX1 xDrive 30 دارای دو موتور الکتریکی است که قدرت حداکثر 313 اسب بخار و گشتاور 494 نیوتن-متر را فراهم می کند و برد آن بین 413-438 کیلومتر است. طبق گفته شرکت BMW، این خودرو در زمان 5.7 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر در ساعت تخمین زده می شود. بسته باتری iX1 حجم 66.5 کیلووات ساعت دارد که به این معنی است که ظرفیت قابل استفاده آن کمی کمتر خواهد بود. با توجه به اینکه iX2 نیز نسخه الکتریکی X2 است، می‌توانیم انتظار ارقام مشابهی را برای آن داشته باشیم.

شواهد و گزارشات درباره شرکت BMW نشان می دهد که این شرکت به زودی خودرو الکتریکی iX2 را به بازار عرضه خواهد کرد.

خط تولید X2 و خودرو الکتریکی iX2 در کارخانه Regensburg آلمان و همزمان با X1 و iX1 قرار دارد. این خودروها در پایان سال 2023 در اروپا به فروش خواهند رسید. قرار است X2 به خط تولید BMW در ایالات متحده بازگردد و امیدواریم که iX2 همراه با آن به فروش برسد. در حال حاضر، iX1 در ایالات متحده به فروش نمی‌رسد.

اطلاعاتی درباره قیمت خودرو الکتریکی iX2 در دسترس نیست، اما X2 در مقایسه با X1 برتری دارد، بنابراین قیمت iX2 احتمالاً بالاتر از iX1 خواهد بود.

شرکت BMW، همچنین در این کنفرانس، اعلام کرد که i5 همراه با سدان جدید سری 5 در اکتبر 2023 معرفی خواهد شد. علاوه بر این، i5 دارای نسخه M با عملکرد بالا و مدل واگن Touring با سقف بلند نیز خواهد بود. در حالی که تصویر رسمی iX2 منتشر نشده است.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.