گوگل و ناسا با فناوری واقعیت افزوده منظومه شمسی را شبیه‌ سازی می‌کنند

گوگل و ناسا امیدوارند با مجموعه ای به روز از مدل های سه بعدی آماده واقعیت افزوده نسل بعدی کاوشگران فضایی را الهام بخشند.

گوگل و ناسا امیدوارند با مجموعه ای به روز از مدل های سه بعدی آماده AR که شامل حاشیه نویسی های تاریخی جدید است، نسل بعدی کاوشگران فضایی را الهام بخشند.

به گزارش تک ناک، چند سالی است که گوگل مدل های سه بعدی بسیاری از سیارات و قمرهای منظومه شمسی را ارائه کرده است. اینها حتی می توانند در اتاق شما از طریق همان فناوری واقعیت افزوده مانند حیوانات سه بعدی گوگل نشان داده شوند.

امروز، Google Arts & Culture یک نمایشگاه آنلاین جدید را معرفی کرد که با همکاری ناسا / NASA (National Aeronautics and Space Administration) ایجاد شده است و برخی از خیره کننده ترین شاهکارهای علم و نجوم مدرن را در کانون توجه خود قرار داده است .
برای انجام این کار، نمایشگاه فقط بر روی یک سیاره (از عطارد تا نپتون) با توقف هایی در طول مسیر برای نمایش دستاوردهایی مانند ایستگاه فضایی بین المللی تمرکز می کند.
در کنار نمایشگاه جدید منظومه شمسی، گوگل (Google : American multinational technology company) همچنین یک ویژگی حاشیه نویسی جدید را برای مدل های آموزشی سه بعدی واقعیت افزوده خود اضافه می کند. هنگامی که به مدل سه بعدی ناسا (آژانس فضایی ایالات متحدهٔ آمریکا) از یک سیاره یا ماه در جستجوی گوگل نگاه می کنید، با نشانگرهایی در لحظات نمادین و مکان های دیدنی تثبیت شده مواجه خواهید شد. به عنوان مثال، بخشی از این نمایشگاه محل فرود آپولو 11 و چانگ ای-4 چین در مدل ماه را نشان می دهد.

، بخشی از این نمایشگاه محل فرود آپولو 11 و چانگ ای-4 چین در مدل ماه را نشان می دهد.
مدل های سه بعدی سیارات گوگل (شرکتی آمریکایی فعال در زمینه اینترنت، فناوری و تکنولوژی) تنها چیزهایی نیستند که از این حاشیه نویسی های جدید بهره می برند. این شرکت نمودارهای بیولوژیکی، مدل های سفینه فضایی و موارد دیگر را به روز کرده است. این حاشیه‌نویسی‌ها در حال حاضر فقط هنگام مشاهده مدل‌های سه‌بعدی از طریق جستجوی گوگل در مرورگر وب در دسترس هستند، اگرچه ظاهر شدن آن‌ها در برنامه‌های اندروید و آی او اس نیازمند زمان زیادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.