طراحی جدید نسخه تحت وب برنامه‌های گوگل کروم

برنامه های تحت وب به تدریج جایگزین مناسبی برای برنامه‌های اندروید در جدیدترین و بهترین گوشی‌ها، تبلت‌ها و کروم بوک‌ها تبدیل شده اند

برنامه های تحت وب به تدریج اما با اطمینان به جایگزین مناسبی برای برنامه‌های اندروید در جدیدترین و بهترین گوشی‌ها، تبلت‌ها و کروم بوک‌ها تبدیل شده اند. اما برنامه‌های تحت وب به همان اندازه که عالی‌اند، روند نصب آن‌ها نسبتاً ابتدایی است.

به گزارش تکناک، با توجه به آخرین اعلامیه منتشر شده از سوی توسعه‌دهندگان کروم، این مسأله در حال تغییر است. توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند یک کارت نصب جدید شبیه به Play Store با امکان تعبیه دکمه install در یک وب‌سایت اضافه کنند.

معمولاً روند نصب برنامه تحت وب به ابتدایی‌ترین حالت ممکن است و هنگام ضربه روی دکمه Install در منوی سرریز Google Chrome (desktop web browser developed by Google) یا در منوی پایینی برخی از وب‌سایت‌ها، یک پنجره بازشو عمومی با عنوان «Add to home screen» با پیش‌نمایش کوچکی از نماد برنامه و گزینه ادامه یا لغو دریافت می‌کنید.

گوگل رابط کاربری غنی و جدید خود با شباهت به کارت‌های آشنای Play Store را معرفی کرده است. این کارت‌ها هنگام نصب یک برنامه اندروید از طریق پیوند عمیق از یک وب‌سایت یا نتیجه جستجوی گوگل نشان داده می‌شوند.

پرامت جدید به صورت کارتی از پایین به بالا می‌لغزد و ظاهر برنامه‌ها با دکمه «Install» بیشتر شبیه به برنامه‌های بومی اندروید می‌شود. توسعه‌دهندگان اکنون، به غیر از نمایش نماد برنامه در کارت پیش‌نمایش، می‌توانند چند خط توضیح درباره برنامه به همراه اسکرین‌شات‌های متشکل از قابلیت‌های مختلف برنامه تحت وب مورد نظر را اضافه کنند. این عملکرد به درک آسان ویژگی های قابل ارائه توسط برنامه کمک می‌کند.

نسخه‌های دسک‌تاپ کروم (مرورگر وب شرکت گوگل) نیز به همین شکل تغییر کرده است. اما، این منو به نوار آدرس متصل است و دکمه‌های «Install» و «Cancel» در پایین کارت به جای بالا قرار دارند.

درخواست نصب جدید مدتی است که در حال آزمایش است و گوگل می گوید با نسخه‌های قدیمی Chrome 94 در تلفن همراه و Chrome 108 در دسکتاپ سازگار است.

برنامه‌های تحت وب معمولاً رابط‌های انعطاف‌پذیرتری نسبت به برنامه‌های اندروید دارند و معمولاً فضای کمتری را در حافظه تلفن شما اشغال می‌کنند. برای دستگاه‌ها با اشکال جدید و نوظهور مانند تاشوها، برنامه‌های تحت وب اغلب رابط انعطاف پذیرتری نسبت به همتایان بومی خود ارائه می دهند، و این مسأله در مورد برخی از سرویس‌های پرمخاطب مانند توییتر و اینستاگرام نیز صدق می‌کند. این دو برنامه رابط‌های بسیار گسترده‌ای را روی صفحه‌نمایش‌های مربع‌شکل یا افقی ارائه می‌کنند، اما برنامه‌های تحت وب آن‌ها در تبلت‌ها و تاشوهای اندرویدی خوب به نظر می‌رسند.

در حال حاضر توسعه‌دهندگان مشغول کار بر روی پشتیبانی صحیح از صفحه‌نمایش‌های بزرگ با برنامه‌های اندرویدی بومی خود هستند و تجربه نصب بهتر می‌تواند چنین برنامه‌هایی را به جریان اصلی تبدیل کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.