این تصاویر جادویی از دانه‌ های برف شما را شگفت زده می‌کند

عکس دانه برف

عکاسی آمریکایی که 6 سال را صرف ثبت عکس‌ های‌جادویی از دانه‌‌های برف کرده است، حالا در تازه ترین هدفگذاری خود به دنبال ثبت تصاویر بهترین کریستال‌های یخ از جمله بلورهای ۱۲ وجهی نادر است.عکس دانه برف

به گزارش تکناک،جیسون پرسف قبلا از زمستان وحشت داشت اما او به PetaPixel می گوید که عکاسی از دانه های برف دیدگاه او را نسبت به زمستان تغییر داد.

پرسف می‌گوید: عکاسی از دانه‌های برف دنیای جدیدی را به روی من باز کرد، وقتی آنها را از نزدیک و با جزئیات دیدم، می‌دانستم که باید آن را تا زمانی که تکنیکم را کامل کنم ادامه دهم. من هر بار بهتر و بهتر می شوم و به همین دلیل ارتباط عمیقی با طبیعت احساس می کنم.

تکنیک پرسف شامل یک روز برفی، یک جوراب پشمی مشکی و یک دوربین  سونی A7 III با لنز ماکرو 60 میلی‌متری Canon EF-S با extension tube است.

او توضیح می‌دهد :در واقع گرفتن دانه های برف بسیار ساده است. من عکس آنها را روی یک جوراب پشمی مشکی می گیرم. شما باید عکس دانه های برف را درست به محض افتادن آن‌ها روی جوراب پشمی بگیرید زیرا دانه های برف به محض اینکه تشکیل می‌شوند تبلور متوقف می شود و دانه های برف به سرعت آب می شوند.

digikala

وقتی جوراب پشمی پر از دانه های برفی شد ابتدا آنها را برررسی می کنم. وقتی دانه های که از لحاظ ساختار به نظر کامل تر بودند انتخاب شدند عکاسی را شروع می کنم .

پرسف از فلاش حلقه ای و چراغ های LCD برای نوردهی از دانه های برفی هنگام عکاسی استفاده می کند و از عمق میدان بسیار ناچیز استفاده می کند تا جوراب مشکی را مانند پس زمینه تاریک خالص جلوه دهد.

او توضیح می دهد: من باید 25 تا 40 عکس با نقاط فوکوس متفاوت از دانه های برف بگیرم، زیرا دانه های برف هرگز به طور کامل در فوکوس نیست سپس فتوشاپ فوکوس را جمع‌بندی می‌کند و در این فرآیند، جوراب سیاه آنقدر در پس‌زمینه قرار می‌گیرد که پس‌زمینه سیاه می‌شود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.