امکان مدیریت بیش از یک پنجره کروم در گوشی‌های اندرویدی

گوگل کروم یکی از بهترین مرورگرهای اندروید متفاوت از همتای دسکتاپ خود است نسخه موبایل آن فاقد چند قابلیت فنی موجود در نسخه دسکتاپ اس

گوگل کروم یکی از بهترین مرورگرهای اندروید با تصویری متفاوت از همتای دسکتاپ خود است اما متأسفانه، نسخه موبایل آن فاقد چند قابلیت فنی موجود در نسخه دسکتاپ است.

به گزارش تکناک، یکی از مشکلات گوگل کروم در گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید جابه‌جایی دشوار بین تب های باز شده است. نسخه موجود آن در تبلت‌ها و برخی از تلفن‌های تاشو بهتر از گوشی‌های تخت است و بیشتر مانند رایانه‌های رومیزی اجرا می‌شوند. استفاده راحت از آن مانند نسخه دسکتاپ در همه گوشی‌های اندرویدی آرزوی کاربران است، اما این مرورگر تا به حال فاقد این قابلیت بومی بوده است.

تاکنون اجرای همزمان چند پنجره کروم با برخی روش‌ها مانند نصب یک نسخه Chrome Canary یا Dev، به‌دلیل نام‌ متفاوت بسته آنها، و اجرا به‌عنوان برنامه‌های جداگانه ممکن بوده است. برخی از رام‌های چینی مانند MIUI شیائومی نیز امکان شبیه‌سازی اپلیکیشن‌ها را فراهم و نتایج مشابهی به وجود می‌آورند. حال طبق گزارش ChromeUnboxed ممکن است دیگر نیاز به استفاده از این روش‌ها نباشد، و به نظر می‌رسد ویژگی استفاده و مدیریت همزمان چند پنجره برای همه افراد در نسخه پایدار مرورگر ارائه خواهد شد.

تاکنون این ویژگی رویت نشده است، اما طبق این گزارش، در آخرین نسخه Chrome 108 اندروید، در منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه، منوی Manage Windows، گزینه Instance Switcher اضافه شده است. بهترین ویژگی آن امکان باز‌کردن نه تنها دو، بلکه چندین پنجره کروم است. با ضربه روی additional instance در منوی Manage Windows، منوی نمای کلی برنامه اندروید باز و پنجره کروم ثانویه انتخابی زیر کروم مورد استفاده اضافه می‌شود. این مساله باعث راحتی در جابه‌جایی بین پنجره‌های کروم خود یا نمایش در نمای تقسیم‌شده می‌شود. متأسفانه، در حال حاضر امکان فعال کردن Instance Switcher وجود ندارد.

هنگام آزمایش بتا این ویژگی در سال گذشته، Instance Switcher امکان پیوند هر پنجره به یک شناسه Gmail متفاوت را  به منظور حفظ سوابق تاریخچه مرور، بوک‌مارک‌ها و غیره را فراهم می‌کرد. از این ویژگی می‌توان برای جدا کردن موارد کاری خود از سایر موارد استفاده کرد. در صورت تمایل به سازماندهی موارد مشاهده شده، شاید بتوان یک پنجره جدید را در هر بار استفاده باز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.