ناوبری شفاف گوگل کروم با بروزرسانی جدید

گوگل کروم با ارائه بروزرسانی Chrome Beta 114، یک پرچم جدید معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا نوار ناوبری خود را شفاف کنند.

به گزارش تکناک، در سال 2019، گوگل حالت ناوبری را با اندروید 10 معرفی کرد. از آن زمان تاکنون، تعداد محدودی از برنامه‌ها توانسته‌اند ناوبری خود را شفاف کنند و محتوای برنامه را در پشت فضای بی‌رنگ نمایش دهند. حتی بهترین گوشی‌های اندرویدی نیز نسبت به آنچه که باید باشند، کمتر احساس برتری دارند.در سال 2023 ، گوگل کروم (Google Chrome : desktop web browser developed by Google) نیز به این برنامه‌های محدود می‌پیوندد.

برای شروع، با نصب Chrome Beta 114 و فعال کردن پرچم chrome:flags#DrawEdgeToEdge می‌توانید شروع کنید. این کشف توسط موسس کانال Google News در تلگرام به نام @Nail_Sadykov انجام شده است. بعد از راه‌اندازی مجدد مرورگر، متوجه خواهید شد که در نسخه‌های پشتیبانی شده اندروید، محتوای وب در پشت حالت ناوبری نمایش داده می‌شود. لطفاً توجه داشته باشید که احتمالاً این پرچم در حالت ناوبری سه دکمه‌ای برای جداسازی واضح محتوا و ناوبری سیستمی کار نخواهد کرد.

این طراحی جدید گوگل کروم باعث می‌شود تا وب سایت‌ها جذاب تر و هماهنگ‌تر با نمایشی که در iOS دارند، به نظر بیایند. نسخه‌های جدید Chrome و Safari از پس زمینه شفاف نوار ناوبری، که در نسخه‌های قبلی پلتفرم iOS وجود داشت، پشتیبانی می‌کنند.

گوگل کروم و Safari از چندین نسخه پیشین پلتفرم iOS از پس زمینه شفاف نوار ناوبری پشتیبانی می کنند. از آنجا که نوار ناوبری یک دکمه نیست، شما می توانید با عناصر وب سایت در پشت یا بالای نوار تعامل داشته باشید. جلوه شفافیت در وب‌سایت‌ها، تعویض برگه، صفحه تب جدید و تب های سفارشی داخل برنامه ها قابل مشاهده است، با این حال این ویژگی در تنظیمات کروم در دسترس نیست.

هنوز کار روی این موضوع تمام نشده است و وضعیت مشخصی ندارد. هنگام فعال کردن پرچم گوگل کروم، بعضی از وب‌سایت‌ها نوارهای بالایی خود را کمی بالا می‌برند و بخش‌هایی از آنها را زیر نوار آدرس پنهان می‌کنند. همچنین، رابط کاربری Chrome با نمایش یک شکاف بین نوار آدرس و پیشنهادهای تکمیل خودکار، با این مشکل روبه‌رو است.

در نسخه بتای ۲ اندروید ۱۴، گوگل یک پرچم برای توسعه‌دهندگان معرفی کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا رنگ نوار ناوبری را در تمام برنامه‌ها شفاف کنند. با این حال، این ویژگی فقط پس‌زمینه پشت نوار ناوبری را به همان رنگ برنامه نشان می‌دهد و محتوا در پشت نوار ناوبری به طور خودکار قابل مشاهده نمی‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.