ویژگی های جدید برنامه Contacts گوگل

برنامه Contacts گوگل با ویجت جدید  Individual Contact  (مخاطبین فردی) در صفحه اصلی همراه  شده است. همچنین برخی از کاربران این برنامه، می‌توانند به ویجت Favorite Contacts (مخاطبین مورد علاقه) هم دسترسی داشته باشند.

به گزارش تکناک،  این برنامه همانطور که از نوامبر تاکنون انتظار می رفت، قابلیت هایی را برای کاربران فراهم کرده است. در ویجت Individual Contact یک عکس نمایه نمایش داده می‌شود و پس از ضربه روی آن صفحه‌ای با جزئیات کامل آن شخص باز می شود. در صورت استفاده از سایز بزرگ آن روی صفحه اصلی ، میانبرهای تلفن و پیام نیز قابل مشاهده خواهد بود.

حالت نمایش اولیه ویجت Individual Contact شامل یک دایره با میانبر تماس مربع و میانبر پیام گرد می‌شود. در صورت تنظیم ارتفاع آن به اندازه یک آیکون و عرض آن به اندازه سه آیکون، ویجت از طرح نواری شامل نام استفاده خواهد کرد. المان‌های مختلف با طرح‌های رنگی پویا و اندازه‌‌ها و جایگشت‌های مختلف، موجب سرگرم‌کنندگی حالت سفارشی‌ آن می‌شود.

برای انتخاب سریع مخاطب دیگر، می‌توان ویجت Individual Contact را مدتی کوتاه نگه داشته و از نماد مداد  در گوشه پایین، سمت راست استفاده کرد.

digikala

همچنین، برخی از کاربران می‌توانند به ۷ مخاطب انتخاب‌شده به عنوان  ” Favorite Contacts” در در یک ویجت جداگانه دسترسی داشته باشند. با این حال، این ویجت صفحه اصلی هنوز به طور گسترده منتشر نشده است.

این ویجت از کاربر به منظور تشخیص مخاطبین ستاره‌دار انتخاب و دسترسی به یک حساب Google یا دستگاه را درخواست خواهد کرد. سپس در کاشی‌های طرح‌بندی آن نمایه مخاطبین یا حروف اول نام مخاطبین بدون تصویر نمایه، نمایش داده خواهد شد. عملکرد این ویجت با Wear OS 3 Tile عرضه شده در اواخر سال گذشته، مطابقت دارد.

سه میانبر قبلی برنامه، همچنان در دسترس هستند. ویجت‌های جدید در نسخه 4.5.24.x برنامه  Google Contacts اندروید در دستگاه‌های پیکسل و سامسونگ در دسترس است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.