چگونه وضوح ویدیوها را در Google Photos بالا ببریم؟

طبق تجزیه و تحلیل برخی منابع خبری Google Photos در حال توسعه ابزار بهبود وضوح فیلم ها با معرفی برنامه Video Unblur در پیکسل 8 آینده است.

طبق تجزیه و تحلیل برخی منابع خبری Google Photos در حال توسعه ابزار بهبود وضوح فیلم ها با معرفی برنامه Video Unblur در پیکسل 8 آینده است.

به گزارش تکناک،. این شرکت جلوه های ویدیویی بسیاری، پس از معرفی Picture Unblur در سری پیکسل 7 ارائه داده است.

«Photo Unblur» ویژگی جدید Google Photos از یادگیری ماشینی برای بهبود عکس‌ها استفاده می‌کند و امکان استفاده از آن حتی درصورتی که تصاویر با دوربین یا تلفن پیکسل ثبت نشده باشند نیز وجود دارد.

در حال حاضر این قابلیت تنها در سری پیکسل 7 در دسترس است، اما طبق شایعات گوگل قصد ارائه همین ویژگی برای بهبود وضوح ویدیوها را نیز دارد.

با وجود عدم تکمیل این فناوری در حال حاضر، انتظار بر استفاده از یادگیری ماشینی برای بهبود وضوح حتی فیلم‌های ضبط‌شده پیشین می‌رود. برنامه «Video Unblur» احتمالاً یکی از ویژگی‌های سری پیکسل خواهد بود و اواخر امسال در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو عرضه خواهد شد.

digikala

اضافه کردن جلوه به ویدئوها در Google Photos

کاربران به زودی می توانند با ویژگی جدید Google Photos، جلوه های ویدیویی را به فیلم های خود اضافه کنند. این عملکرد ویرایش ویدیو با عنوان “Overlays” امکان افزودن جلوه ها به ویدیو را فراهم خواهد کرد.

رابط کاربری اندروید 14 جلوه‌های پیش‌بینی‌شده توسط 9to5Google را با وجود عدم فعال‌سازی آنها نشان می‌دهد. برخی از این جلوه‌ها دارای نام‌هایی برگرفته از فرمت‌های ویدیویی قدیمی، مانند «VHS» و «Super 8» هستند و برخی دیگر دارای نام‌هایی با اشاره به اهداف خاص آن‌ها، مانند «Chromatic» برای ایجاد انحراف رنگی در ویدیو هستند. از دیگر جلوه‌ها می‌توان به Polaroid، Rainbow Rays و RGB Pulse اشاره کرد.

گوگل برگزاری رویداد Google I/O 2023 در 10 می را اعلام کرده است. در این رویداد جدیدترین پیشرفت‌های فناوری، از جمله فناوری‌های فضای ابری، موبایل و وب را برجسته می‌کند.

دیگر برنامه های شخص ثالث برای بهبود وضوح ویدیوها

برای وضوح بیشتر ویدیوهای خود می‌توان از ابزارهای مختلف ویرایش ویدیو با قابلیت sharpening (بهبود وضوح) استفاده کرد. در این قسمت چند ابزار محبوب ویرایش ویدیو بررسی شده است:

  • Adobe Premiere Pro: این برنامه یک نرم افزار حرفه ای ویرایش ویدیو با قابلیت بهبود وضوح است. با این برنامه می‌توان جلوه واضح‌تر روی کلیپ‌های ویدیویی خود و تنظیمات لازم برای نمایش واضح‌تر فیلم را اعمال کرد.
  • Final Cut Pro: یک نرم افزار محبوب ویرایش ویدیو برای سیستم مک است و دارای امکان بهبود وضوح است. با این نرم‌افزار می‌توان جلوه واضح‌تری روی کلیپ‌های ویدیویی خود اعمال و آن را برای وضوح بیشتر فیلم تنظیم کرد.
  • iMovie: این برنامه یک نرم‌افزار ویرایش ویدیو رایگان بومی در رایانه‌های مک است. iMovie نیز شامل قابلیت بهبود وضوح ویدیو ها و تنظیمات بسیاری می‌شود .
  • Filmora: یک نرم افزار ویرایش ویدیو با جلوه بهبود وضوح است. این برنامه امکان اعمال جلوه واضح‌تر روی کلیپ‌های ویدیویی و تنظیمات دیگری را نیز فراهم می‌کند.
  • VirtualDub: یک نرم افزار رایگان ویرایش ویدیو برای ویندوز و دارای فیلتر بهبود وضوح است.

این موارد تعدادی از ابزارهای ویرایش ویدیو شامل جلوه بهبود وضوح هستند. ابزارهای بسیار بیشتری، به صورت رایگان و پولی، با امکان واضح‌تر کردن ویدیوها وجود دارد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.