چگونه پیام‌ها را در تلگرام ترجمه کنیم؟

با ابزار ترجمه درون برنامه‌ای تلگرام، می توان به سرعت و بسیار آسان پیام های دوستان را از آن سوی دنیا ترجمه کرد و برای این کار، حتی نیاز به خروج از پنجره چت نیست.

به گزارش تکناک، قابلیت ترجمه زنده گوگل (Google Live Translate) برای ترجمه تمام موارد در دستگاه، بدون خروج از برنامه، بسیار کاربردی است. اما تنها به تلفن های پیکسل گوگل محدود می شود و حتی برخی از بهترین گوشی های اندرویدی نیز از آن پشتیبانی نمی‌کنند. همانطور که می‌دانید تلگرام (cross-platform encrypted instant messaging service) یک نرم افزار پیام‌رسانی بسیار محبوب است که اغلب افراد از این نرم افزار استفاده می‌کنند. اگر شما نیز از این پلتفرم استفاده می‌کنید محتواهای زیر می‌تواند برای شما مفید باشد:

 

چگونه پیام‌ها را در تلگرام ترجمه کنیم؟

امروزه افراد زیادی برای مقاصد مختلفی نیاز به ترجمه پیام، متن، عکس و.. دارند. خوشبختانه در چند سال اخیر با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی ربات‌های تلگرامی و ابزارهای متنوعی به منظور ترجمه کردن متون مختلف به وجود آمده اند. افراد به راحتی می‌توانند با دسترسی به ربات‌های ترجمه گر تلگرامی هر نوع متن یا پیام خود را به آسانی و در چند ثانیه ترجمه کنند. کانال‌های تلگرامی زیادی نیز در این حوزه به وجود آمده اند که کمک بزرگی به افراد می‌کنند تا متن‌ها خود را به زبان‌های مختلف ترجمه نمایند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با چندین ابزار ترجمه فوری در این پلتفرم بیشتر آشنا کنیم. پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

Telegram یک بخش اختصاصی برای انتخاب زبان دلخواه دارد. ترجمه پیام را می توان در همان بخش فعال کرد. نحوه فعال‌سازی این ویژگی جدید در این راهنما بررسی شده‌است:

digikala

این آموزش روند فعال‌سازی ابزار ترجمه تلگرام (نرم افزار پیام‌رسانی) در دستگاه اندرویدی را نشان می‌دهد، اما روند فعال‌سازی در آیفون نیز یکسان است.

  1. برنامه تلگرام را باز کنید و روی منوی همبرگر (سه خط افقی) در گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی بزنید.
  2. به Settings بروید.
  3. وارد قسمت Language شوید.
  4. دکمه Show Translate Button را روشن کنید.

 

نحوه حذف یک زبان خاص از ترجمه

افراد چند زبانه به راحتی می توانند بدون ترجمه خودکار از برنامه استفاده کنند. برنامه تلگرام به کاربران امکان حذف زبان مادری یا موارد مسلط خود را از منوی تنظیمات می‌دهد. بدین منظور:

  1. پس از فعال‌سازی قابلیت ترجمه با استفاده از مراحل بالا، گزینه جدید Do Not Translate ظاهر می شود. آن را انتخاب کنید.
  2. در صفحه بعدی، از کادرهای نمایشی، زبان هایی که به ترجمه نیاز ندارد را علامت گذاری کنید.

چگونه پیام های تلگرام را ترجمه کنیم

با فعال شدن قابلیت ترجمه در برنامه، تنها چند ضربه امکان ترجمه همزمان پیام ها را فراهم می‌کند. بدین منظور:

  1. یک مکالمه را انتخاب کنید و روی پیام مورد نظر برای ترجمه بزنید. حال یک منوی بازشو پدیدار خواهد شد.
  2. از لیست گزینه ها، به منظور شناسایی خودکار زبان پیام توسط برنامه، Translate را انتخاب کنید.
  3. حال ترجمه پیام به زبان انگلیسی (یا زبان پیش فرض مورد استفاده در تلگرام) را خواهید دید.
  4. پس از پایان کار، روی Close Translation بزنید تا به چت بازگردید و به ارسال پیام ادامه دهید.

تلگرام در اندروید از همتای iOS خود عقب است

با وجود ارائه این قابلیت کاربردی در برنامه تلگرام نسخه‌های اندروید و iOS ، نسخه آیفون از همان ابتدا شامل ویژگی های بیشتری نسبت به برنامه اندروید می‌شد. به عنوان مثال، اکنون در تلگرام اندروید امکان تغییر زبان ترجمه از پنجره چت وجود دارد، اما این قابلیت پیش از این در iOS وجود داشت.

در اندروید می‌توان متن ترجمه شده را با فشار طولانی کپی کرد، اما برنامه iOS شامل یک دکمه مستقیم برای انجام این کار با یک ضربه می‌شود. یکی از کمبود‌های هر دو پلتفرم، زبان‌های موجود است. تلگرام قابلیت ترجمه به زبان‌های بسیاری را دارد، اما همچنان برخی زبان‌ها، مانند انواع زبان هندی، که گوگل، ارائه‌دهنده خدمات ترجمه تلگرام، از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، را شامل نمی‌شود.

 

نگرانی درباره حفظ حریم خصوصی

Google Translate یکی از معتبرترین سیستم‌های ترجمه اینترنتی است ( Bing نیز در حال پیشرفت است). با این حال، مشارکت تلگرام با غول جستجو به معنی عبور پیام‌های شما برای ترجمه از طریق سرورهای گوگل است. اگر نمی‌خواهید شخص ثالثی به پیام‌های شما دسترسی داشته باشد، نباید از این ویژگی استفاده کنید.

پیاده‌سازی آن در آیفون به‌صورت کاملاً آفلاین و شامل لایه‌ای از حریم خصوصی برای کاربران می‌شود. اما در حال حاضر این مساله در اندروید امکان پذیر نیست. مساله ممکن خودداری از استفاده از ترجمه تلگرام (Telegram : cross-platform messenger) برای هرگونه پیام حساس و در عین حال استفاده از این ویژگی برای متون دیگر است.

 

قابلیت‌های دیگر تلگرام

تلگرام غنی ترین اپلیکیشن پیام رسان در میان همتایان خود است. علاوه بر این ابزار ترجمه داخلی، امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های حجیم، ارسال پیام‌های مخفی، استفاده از استایل اسپویلر و کارهای بیشتری برای حفظ ایمنی چت‌های خود در آن وجود دارد. تلگرام همچنین دارای یک اشتراک پریمیوم با قابلیت های بیشتر است. با اشتراک پریمیوم، محدودیت فایل ها و گروه ها با پرداخت هزینه کم ماهیانه، افزایش می یابد. این اشتراک برای کاربران حرفه‌ای تلگرام مناسب است.

 

سؤالات متداول

ربات ترجمه تلگرام چیست؟

ربات ترجمه تلگرام یک بات یا ربات هوشمند است که در برنامه تلگرام قابل‌استفاده است و قادر است پیام‌ها را از یک‌زبان به زبان دیگر ترجمه کند.

چگونه می‌توانیم از ربات ترجمه تلگرام استفاده کنیم؟

برای استفاده از ربات ترجمه تلگرام، ابتدا در نوار جستجو نام ربات را جستجو کنید. سپس می‌توانید پیام خود را به ربات ارسال و درخواست ترجمه را بدهید.
ربات ترجمه تلگرام از چه زبان‌هایی پشتیبانی می‌کند؟
ربات ترجمه تلگرام از مجموعه‌ای گسترده از زبان‌ها ازجمله زبان‌های رایج مانند انگلیسی، فارسی، عربی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، چینی و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.

آیا استفاده از ربات ترجمه تلگرام رایگان است؟

بله استفاده از ربات ترجمه رایگان است و معمولاً هزینه‌ای برای استفاده از آن دریافت نمی‌شود. شما با این ربات می‌توانید ترجمه پیام را در این پلتفرم به‌صورت سریع انجام دهید.

آیا ترجمه توسط ربات ترجمه دقیق است؟

ربات ترجمه از تکنولوژی ترجمه ماشینی استفاده می‌کند که معمولاً ترجمه‌های قابل قبولی را ارائه می‌دهد. بااین‌حال باید به‌دقت و کیفیت ترجمه‌ها توجه کنید و در موارد حساس و مهم، بهتر است از خدمات ترجمه انسانی استفاده کنید.

آیا ربات ترجمه تلگرام قابلیت ترجمه صوتی را دارد؟

ربات ترجمه تلگرام معمولاً قابلیت ترجمه صوتی را پشتیبانی نمی‌کند و تنها ترجمه پیام و متن را انجام می‌دهد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.