اپلیکیشن ویرایش ویدیویی CapCut متعلق به شرکت ByteDance دومین اپلیکیشن این شرکت پس از تیکتاک است که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه کاربری را کسب کرده است و اخیرا در حال گسترش به سمت ابزارهای تجاری است.
به گزارش تکناک، CapCut امروزه به خاطر قالبهای آسان استفاده، انطباق نزدیک با تیکتاک و پذیرش سریع اثرات و فیلترهای هوش مصنوعی، به عنوان یکی از برترین اپلیکیشنهای ویرایش ویدیوی مصرفی شناخته میشود و بطور منظم در رتبهبندی اپلیکیشنهای کلی در iOS App Store بین رده ۱۰ یا ۲۰ قرار میگیرد. حالا با معرفی CapCut برای کسبوکار، این شرکت ابزارهای خود را به تبلیغکنندگان و خالقان تقدیم میکند.
این توسعه متمرکز بر کسبوکار از پلتفرم CapCut، ابزارهایی را در اولویت قرار میدهد که به بازاریابان، برندها، کسبوکارهای کوچک و خالقان در تولید تبلیغات و محتوای برند کمک میکند. شرکت اعلام میکند که این ابزارها در سراسر اپلیکیشن CapCut برای رایانه شخصی، تلفن همراه و تبلت قابل دسترسی خواهند بود.
در این پیشنهاد، یک ابزار تولید اسکریپت قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی نیز وجود دارد که به تبلیغدهندگان در ایجاد ایدههای اسکریپت بر اساس توضیحات محصول یا کسبوکارشان کمک میکند. همچنین در این ابزار، هزاران قالب تجاری مجاز، ابزار هوشمندی برای تبدیل آدرسهای URL صفحات محصول یا لندینگ به ویدیو و سایر امکانات در دسترس قرار دارد.
در این سرویس جدید، هوش مصنوعی فراتر از تولید اسکریپت تبلیغاتی، نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.
CapCut برای کسبوکار به بازاریابان امکان دسترسی به ارائهدهندگان مصنوعی تولید شده توسط هوش مصنوعی را میدهد که میتوانند محصولات شرکت را از طریق نمونهها و ویدیوهای توضیحی به نمایش بگذارند و یک ویژگی آزمایش مجازی از مدلهای هوش مصنوعی استفاده میکند تا به مشتریان اجازه دهد تا محصولات را به صورت مجازی امتحان کنند و عکسهایی تولید کنند که محصول را به نمایش بگذارند. این گزینه دوم برای مشاغل تجارت الکترونیک و بازرگانان پوشاک است.
برخلاف اپلیکیشن مصرفی، CapCut برای کسبوکار و استفاده توسط تیمها طراحی شده است. ویژگیهای همکاری به کاربران امکان میدهند تا با سایر اعضای تیم، آژانسها و خالقان روی تبلیغات خود کار کنند و هر کس میتواند مجوز ویرایش، دسترسی، بررسی یا افزودن یادداشتها و پیشنهادات را داشته باشد.
با استفاده از این ابزارها، کسبوکارها میتوانند ویدیوهایی را برای تبلیغ محصولات خود در تیکتاک و سایر پلتفرمهای ویدیویی کوتاه مدت ایجاد کنند. علاوه بر این، این ابزارها قابل استفاده برای محتوای ارگانیک مانند ویدیوهایی که در حساب تیکتاک برند منتشر میشوند هم هستند.
در ابتدا در چین در سال 2019 به عنوان JianYing راه اندازی شد، اپلیکیشن دیگر این خانواده برای بازارهای غیر چینی یعنی CapCut، در سال های بعد در سطح جهانی گسترش یافت و به لطف پیوندهایش با تیک تاک محبوبیت آن افزایش یافت.
طبق گزارشات ارائهدهنده اطلاعات بازاریابی data.ai، تا آگوست 2023، این اپلیکیشن توسط ۴۹۰ میلیون کاربر iOS و اندروید در سراسر جهان استفاده میشد، که حدود ۲۵٪ از تعداد کاربران تیکتاک را تشکیل میدهد. بازارهای برجسته خارج از چین شامل ایالات متحده، انگلستان، آلمان، مصر، عربستان سعودی، مکزیک و برزیل هستند که در نیمه اول امسال افزایش قابل توجهی در دانلود داشتهاند. به طور کلی، CapCut در ۱۷۰ کشور خارج از چین در دسترس است.
در نیمه اول سال 2023، CapCut (video editor software) همچنین به عنوان سودآورترین اپلیکیشن ویرایش ویدیو در سراسر جهان، جایگاه Splice را پشت سر گذاشت و با جذب ۵۰ میلیون دلار، به عنوان دومین اپلیکیشن ByteDance است که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان درآمد کسب کرده است.
ارائهدهنده اطلاعات بازاریابی data.ai افزایش بهرهبرداری و درآمد را به اضافه شدن اخیراً ویژگیهای هوش مصنوعی مانند قالبها، افکتها و فیلترها نسبت میدهد. طبق گزارش این شرکت بهعنوان مثال، پس از افزودن قالبها و افکتهای هوش مصنوعی در آوریل، CapCut شاهد افزایش دانلود و به دنبال آن افزایش مستمر درآمد بود. همچنین ByteDance، یک پلاگین CapCut برای کاربران ChatGPT نیز ارائه میدهد.
اکنون این شرکت برنامه ویرایش خود را به عنوان راهی برای مصرفکنندگان قرار میدهد تا ویدیوهای جذابی را برای رسانههای اجتماعی از جمله TikTok بسازند و بازاریابان نیز به راحتی این کار را انجام دهند، بدون اینکه نیازی به هزینههای سنگین برای نرمافزار ویرایش ویدیوی پیشرفته داشته باشند.
در مطالعات موردی کاربران تجاری توانستند خروجی ویدیو، بازدیدها و تعامل خود را گاهی اوقات با درصدهای سه رقمی افزایش دهند و توانستند میانگین CPM را در موارد دیگر کاهش دهند و فروش آنلاین را افزایش دهند. البته نتایج واقعی در جهان واقعی قابل دستیابی نخواهد بود تا زمانی که این نرمافزار به دست بیشتر بازاریابان برسد.
نرم افزار جدید CapCut for Business از امروز بدون هیچ هزینه ای در دسترس برندها، بازاریابان و سازندگان است.