آزمایش Notes در گوگل سرچ به‌پایان می‌رسد

آزمایش Notes در گوگل سرچ به‌پایان می‌رسد

آزمایش Notes که در ماه نوامبر آزمایشگاه گوگل سرچ آغاز کرده بود، به‌پایان خود می‌رسد و این قابلیت نهایتاً به‌صورت عمومی منتشر نخواهد شد.

به‌گزارش تک‌ناک، گوگل اعلام کرد که آزمایش قابلیت Notes در گوگل سرچ به پایان کار خود رسیده است. Notes در Search Labs ترکیبی از انجمن‌ها و یادداشت‌های اجتماعی X و بخش دیدگاه‌ها با قالبی شبیه به استوری‌ها بود. ایده‌ی اصلی این بود که به افراد اجازه دهد تا نکات مفیدی درباره‌ی مقاله‌ها را در نتایج جست‌وجو یا دیسکاور (Discover) به‌اشتراک بگذارند.

اگر برای این آزمایش ثبت‌نام کرده بودید، دکمه‌های «افزودن یادداشت» و «یادداشت‌ها» را در همه‌جا می‌دیدید. با زدن دکمه‌ی دوم، یادداشت‌هایی را مشاهده می‌کردید که کاربران به‌اشتراک گذاشته بودند. این بخش به‌شکل شبکه‌ای از استوری‌ها نمایش داده می‌شد. امکان لایک‌کردن و به‌اشتراک‌گذاشتن و ذخیره‌سازی برای آینده وجود داشت و گوگل از محافظت‌های الگوریتمی و بررسی انسانی برای این محتوا استفاده می‌کرد.

اهالی مانتین‌ویو در پایان این آزمایش اعلام کردند:

مردم می‌خواهند اطلاعات را از افرادی شبیه خودشان دریافت کنند و Notes تلاشی برای کمک به کاربران برای به‌اشتراک‌گذاشتن مستقیم دانششان در جست‌وجو بود.

9to5google می‌نویسد که به‌طور کلی، انتظار نمی‌رود همه‌ی ایده‌های آزمایشگاه Search Labs به‌صورت عمومی منتشر شوند؛ اما گوگل در آن زمان توجه زیادی به Notes نشان داد و کاربران را برای به‌اشتراک‌گذاشتن آن‌ها تشویق کرد. ناگفته نماند که امکان اضافه‌کردن و مشاهده‌ی یادداشت‌ها تا پایان تیرماه وجود خواهد داشت.

notes 1notes 2notes 3

با نگاهی به آینده، گوگل به آزمایش روش‌های جدید برای برقراری ارتباط بین مردم و صداهای معتبر و مطمئن ادامه خواهد داد و مشتاق است تا برخی از آموخته‌های خود از Notes را به تجربیات آتی محصولاتش منتقل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram