آیفون 16 با پنل‌های جدید OLED سامسونگ عرضه می شود

آیفون 16

شرکت‌های اپل و گوگل پنل‌های پیشرفتۀ OLED مدل M14 شرکت سامسونگ را دریافت خواهند کرد، که در آیفون 16 و پرچمداران پیکسل امسال استفاده می‌شود.

به گزارش تک‌ناک، بر اساس آخرین گزارش‌ها، آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس از این فناوری بهره‌مند خواهند شد و سری پیکسل ۹ گوگل نیز با حفظ رقابت با مدل‌های پرچمدار رقیب از این نمایشگرهای پیشرفته استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود سامسونگ پنل‌های OLED را برای هر چهار مدل آیفون 16 تأمین می‌کند، امّا با تمام مدل‌ها به طور یکسان برخورد نخواهد شد. ما از قبل می‌دانیم که اپل از صفحه‌نمایش‌های LTPO با کیفیت بالاتر برای آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس استفاده خواهد کرد و بر اساس گزارش The Elec، پنل‌های OLED هر دو پرچمدار بر اساس فناوری M14 ساخته خواهند شد.

برای افرادی که نمی‌دانند، حرف «M» به مجموعه‌ای از مواد اشاره دارد که سامسونگ در صفحه‌نمایش‌های OLED خود استفاده می‌کند. در مورد عدد «۱۴»، هر چه این عدد بالاتر باشد، کیفیت آن مواد بهتر است و در نتیجه بهترین عملکرد پنل را از نظر روشنایی کلی و طول عمر ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود گوگل با تعبیۀ همان پنل‌های M14 در خانوادۀ آیندۀ پیکسل ۹ با اپل همگام است، امّا نکتۀ دیگری نیز برملا شده است که ما را غافلگیر کرد. بر اساس گزارش این نشریۀ کره‌ای، این فناوری در تمام مدل‌های ردۀ بالای این غول تبلیغاتی اعم از پیکسل ۹، ۹ پرو و ۹ پرو مکس به کار گرفته خواهد شد. در مورد آیفون 16 و پلاس، گفته می‌شود اپل برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید، همچنان از پنل‌های M12 نسل قبل استفاده خواهد کرد.

مزیت دیگر گوگل این است که مراسم رونمایی از پیکسل ۹ پیش از معرفی سری آیفون 16 توسط اپل برگزار می‌شود، بنابراین خریداران بالقوه و منتقدان، فرصت دارند تا نمایشگرهای M14 را بررسی کنند و نظرات خود را در مورد پیشرفت‌های انجام‌شده ارائه دهند.

مانند همیشه، ما تمام به‌روزرسانی‌ها را در روزهای آینده برای خوانندگان خود ارائه خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.