گوگل افشای اسناد الگوریتم های رتبه بندی خود را تایید کرد

گوگل

گوگل تأیید کرد که مجموعه‌ای از 2,500 سند داخلی فاش‌شده از رتبه‌بندی موتور جست‌وجویش معتبر است.

به‌گزارش تک‌ناک، و به نقل از سایت The Verge ،گوگل تاکنون از اظهارنظر درباره‌ی این اسناد خودداری کرده بود. اسناد مذکور جزئیات اطلاعاتی را شرح می‌دهند که گوگل ردیابی می‌کند. برخی از این اسناد ممکن است در الگوریتم رتبه‌بندی جست‌وجوی محرمانه‌ی گوگل استفاده شود.

ابتدا کارشناسان سئو، رند فیشکین و مایک کینگ، وجود این اسناد فاش‌شده را تأیید کردند. هر‌کدام از آن‌ها تحلیل‌های اولیه‌ای از اسناد و محتوایشان را در اوایل این هفته منتشر کردند. اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد که گوگل داده‌هایی را جمع‌آوری و احتمالاً استفاده می‌کند که نمایندگان شرکت گفته‌اند در رتبه‌بندی صفحات وب در موتور جست‌وجوی گوگل نقشی ندارند؛ مانند کلیک‌ها و داده‌های کاربران کروم.

هزاران صفحه از این اسناد به‌عنوان مخزنی از اطلاعات برای کارمندان گوگل عمل می‌کنند؛ اما مشخص نیست که کدام قطعه از داده‌های ذکر‌شده در‌واقع برای رتبه‌بندی محتوای جست‌وجو استفاده می‌شود. این اطلاعات ممکن است قدیمی باشد و صرفاً برای اهداف آموزشی استفاده یا جمع‌آوری شود؛ اما به‌طور خاص برای جست‌وجو استفاده نشود. این اسناد نحوه‌ی وزن‌دهی عناصر مختلف در جست‌وجو را فاش نمی‌کنند.

اطلاعاتی که برای عموم مردم منتشر شده است، به‌‌احتمال زیاد باعث ایجاد موجی منفی در سئو و بازاریابی خواهد شد. گوگل معمولاً درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد الگوریتم جست‌وجوی خود بسیار پنهان‌کاری می‌کند؛ اما این اسناد به‌همراه شهادت اخیر در پرونده‌ی ضد‌انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده شفافیت بیشتری درباره‌ی نشانه‌هایی ارائه داده است که گوگل در زمان رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها به آن‌ها فکر می‌کند

انتخاب‌های گوگل درزمینه‌ی جست‌وجو تأثیر عمیقی بر کسانی می‌گذارد که برای تجارت خود به وب متکی هستند؛ از ناشران مستقل کوچک گرفته تا رستوران‌ها و فروشگاه‌های آنلاین. در‌مقابل، گروهی از افرادی که امیدوارند کد را بشکنند یا الگوریتم را فریب دهند، ظهور کرده‌اند که گاهی اوقات پاسخ‌های متناقضی ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.