انتقاد ولوو از اعمال تعرفه‌های جدید بر خودروهای برقی چینی

 ولوو احتمالا خودرو الکتریکی EX30 را در بلژیک تولید می کند

تعرفه‌های جدیدی برای خودروهای برقی ساخت چین، توسط اتحادیۀ اروپا اعمال شده است. ولوو با انتقاد از این تصمیم، می‌گوید که این موضوع تنها به خریداران آسیب می‌زند.

به گزارش تک‌ناک، ولوو که متعلق به شرکت چینی جیلی است، از تعرفه های برنامه‌ریزی شدۀ اتحادیۀ اروپا بر صادرات خودروهای برقی از چین انتقاد می‌کند. کمیسیون اروپا هفتۀ گذشته طرح‌هایی را برای اعمال تعرفه‌های اضافی بر خودروهای برقی ساخت چین تا 38.1 درصد اعلام کرد. جیلی با 20 درصد تعرفۀ اضافی در این لیست قرار گرفت.

بیورن آنوال، معاون مدیرعامل ولوو، هفتۀ گذشته در کنگرۀ اخبار اروپا در فرانکفورت گفت که این شرکت از تجارت باز و منصفانه حمایت می‌کند. ولوو قصد دارد تا سال 2025 تولید EX30 را در گنت بلژیک آغاز کند و واردات به ایالات متحده از این طریق انجام شود، چرا که به نظر می‌رسد این کار از تعرفه‌های جدید جلوگیری می‌کند. این اظهارات پس از آن بود که ایالات متحده تعرفه‌ها بر خودروهای برقی چینی را تا 100 درصد در ماه گذشته افزایش داد.

 خودرو الکتریکی EX30

ولوو پاییز گذشته ساخت خودروی برقی ارزان قیمت جدید خود را با قیمت اولیۀ حدود 38500 دلار (36000 یورو)، با نام EX30 در شهر ژانگجیاکو چین آغاز کرد. ولوو EX30 در حال حاضر شروع خوبی داشته است.

به گفتۀ بیورن آنوال، مدیر ارشد بازرگانی و معاون مدیر عامل شرکت Volvo Cars، خودروی EX30 یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تمام الکتریکی در اروپا در چند ماه اول عرضه به بازار است. ولوو 14500 مدل EX30 را در سه ماهۀ اول سال 2024 به فروش رساند که تقریباً بالاتر از EX40 با 17400 دستگاه قرار گرفت.

 خودرو الکتریکی EX30 ولوو

ولوو در حال آماده شدن برای عرضۀ EX30 در بیش از 90 کشور جهان تا پایان سال 2024 است. در ایالات متحده، ولوو EX30 2025 از 34950 دلار شروع می‌شود و آن را به یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای برقی در بازار تبدیل می‌کند. همچنین دارای بُرد 440 کیلومتری است.

EX30 علی‌رغم هزینۀ پایین، مجهز به ویژگی‌های فنی و ایمنی مورد انتظار ولوو است. ولوو EX30 شامل گوگل اتو و اپل کارپلی است. EX30 در دو پیشرانه ارائه می‌شود، که شامل مدل تک موتورۀ توسعه یافته و یک موتور دوقلو است.

ولوو به تعهد خود مبنی بر تولید خودروی تمام برقی تا سال 2030 با وجود عقب‌نشینی رقبا از طرح‌های خودروهای برقی، با استناد به تقاضای «آهسته‌تر از حد انتظار»، پایبند است. آنوال در این زمینه گفت که برندهای پریمیومی مانند ولوو برای رشد فروش خودروهای برقی راحت‌تر خواهند بود، چرا که می‌توانند زودتر به برابری قیمت با مدل‌های ICE مربوطۀ خود دست یابند. وی اعلام کرد: ولوو قصد دارد «خیلی قبل از سال 2030» به این موضوع برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.