اپل از صفحه‌ نمایش‌ کشسان به جای تاشو استفاده می‌کند!

اپل

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آیفون تاشوی آینده به جای صفحه‌نمایشی که تا می‌شود، ممکن است از یک صفحه‌نمایش کشسان در بخش بیرونی استفاده کند.

به گزارش تک‌ناک، اپل با نداشتن آیفون تاشو از دیگر شرکت‌های گوشی‌های هوشمند عقب است، امّا همچنان تلاش می‌کند و بر اساس گزارش‌ها چند نمونۀ اولیه دارد. همچنین این شرکت مجموعه‌ای از دستگاه‌های دیگر را در اختیار دارد که می‌توانند از صفحه‌نمایشی انعطاف‌پذیرتر از حد معمول بهره ببرند.

پیش‌تر گزارش شده بود که یک آیپد تاشو می‌تواند جایگزین آیپد مینی در سال ۲۰۲۶ شود. همچنین اپل به دنبال ساخت مک‌بوک پروی تاشو است.

امّا کلیدواژه در تمام این موارد و شایعات قبلی «قابل تا شدن» بوده است، امّا امکان دارد اپل راه‌حلی بهتر داشته باشد. به تازگی درخواست ثبت اختراع جدیدی نشان داده است که اپل به جای صفحه‌نمایش‌های تاشو، در حال بررسی عمیق صفحه‌نمایش‌های کشسان می‌باشد.

این درخواست ثبت اختراع که به سادگی «صفحه‌نمایش کشسان» نامیده می‌شود، به تعداد غیرمعمولی از مخترعان نسبت داده شده است. در حالی که محدودۀ معمول تعداد مخترعان در درخواست‌های ثبت اختراع بین ۱ تا ۱۰ نفر می‌باشد، این درخواست به نام ۵۵ نفر ثبت شده است.

مخترعان این طرح بیشتر در کالیفرنیا یا تایوان مستقر هستند، جایی که اپل مراکز تحقیقاتی دارد. این درخواست ثبت اختراع با ۱۳ تصویر و فقط ۲۲ صفحه، به‌طور قابل توجهی مختصر می‌باشد.

اپل آیفون

تمرکز این درخواست بر جزئیات مربوط به صفحه‌نمایشی با «قسمت کشسان دارای جزایر پیکسل سفت و مهر و موم شده» می‌باشد. در کل درخواست ثبت اختراع به نمونه‌های خاصی از استفاده برای صفحه‌نمایش‌های کشسان اشاره نشده است.

چند استدلال وجود دارد، ابتدا اینکه اپل می‌خواهد این ثبت اختراع تمام انواع دستگاه‌ها را پوشش دهد. بنابراین درخواست ثبت اختراع برای «یک لپ‌تاپ… یک تلفن همراه…» یا هر یک از دوازده دستگاه مختلف دیگر است.

با وجود این، در میان آنها به «یک دستگاه کوچک‌تر مانند یک ساعت مچی، یک آویز، یک هدفون یا هندزفری، یک دستگاه تعبیه‌شده در عینک یا سایر تجهیزات پوشیده شده روی سر کاربر، یا سایر دستگاه‌های پوشیدنی یا مینیاتوری» اشاره شده است. امّا نمایشگرهای بزرگ‌تری مانند «نصب‌شده در یک کیوسک یا خودرو» نیز وجود دارند.

در اکثر موارد هدف از ثبت اختراع پوشش دادن چگونگی انجام یک کار است تا اینکه با این فناوری چه اتفاقی امکان دارد بیفتد. در نتیجه این موارد ممکن است فقط یک استنتاج باشند، امّا نکاتی وجود دارد که یک نمایشگر کشسان نسبت به یک نمایشگر تاشو مفیدتر است. برای مثال: یک آیفون تاشو در داخل خود صفحه‌نمایشی تاشو و در خارج صفحه‌نمایشی کشسان خواهد داشت.

از مدت‌ها پیش شایعاتی دربارۀ هوم‌پاد با صفحه نمایش وجود داشته است. فرض می‌شود که هوم‌پاد طراحی مربع‌شکل به جای استوانۀ فعلی خواهد داشت، امّا اپل در گذشته به صفحه نمایشی که به طور مؤثر دور دستگاه پیچیده می‌شود، نگاه کرده است.

به‌طور مشابه، این فناوری صفحه نمایش کشسان ممکن است هدف گزارش شدۀ دیگری از اپل را برآورده کند. در سال ۲۰۲۳، فاش شد که اپل می‌خواهد صفحه نمایش اپل واچ را بسازد که به طور کامل دور مچ دست بپیچد.

نکتۀ مهم این است که توجه داشته باشیم در حال حاضر این فقط یک درخواست ثبت اختراع می‌باشد. اپل هر سال هزاران ثبت اختراع درخواست می‌کند و همۀ آنها تأیید نمی‌شوند.

همچنین وقتی اپل یک ثبت اختراع دریافت می‌کند، تضمینی نیست که ما شاهد تحقق پیشنهادات آن در یک محصول عرضه شده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.