انتخاب بهترین رسانه اجتماعی برای استفاده در سال 2023 دشوار خواهد بود زیرا بسته به ترجیحات و نیازهای فردی انتخابها متفاوت است.
به گزارش تکناک، با این حال، برخی از محبوب ترین و پرکاربردترین پلتفرم های حال حاضر فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، اسنپ چت و تیک تاک هستند.
پلتفرمهای شبکه های اجتماعی به بخشی جداییناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شدهاند و راهی برای ارتباط با دیگران، به اشتراک گذاشتن افکار و تجربیات خود و اطلاعرسانی در مورد دنیای اطراف هستند.
با وجود پلتفرمهای مختلف بسیار برای انتخاب، تصمیم گرفتن درباره انتخاب برنامه مناسب دشوار است. در این مقاله، برخی از محبوبترین پلتفرمهای شبکه های اجتماعی با هم مقایسه شدهاند.
فیس بوک
فیس بوک یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی با بیش از 2.8 میلیارد کاربر فعال ماهانه و یک پلتفرم عالی برای ارتباط با دوستان و خانواده، به اشتراک گذاری به روز رسانی ها و تعامل با جوامع است. فیس بوک شامل گزینههای مختلفی از جمله ایجاد گروه ها، صفحات و رویدادها و همچنین یک سیستم پیام رسانی قوی میشود. همچنین طیف وسیعی از تنظیمات حریم خصوصی با امکان کنترل مخاطبین پست ها و اطلاعات را ارائه میدهد.
اینستاگرام
اینستاگرام یکی دیگر از پلتفرم های محبوب شبکه های اجتماعی با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه است. این پلتفرم در درجه اول یک پلتفرم بصری متمرکز بر اشتراک گذاری عکس و فیلم است و به کاربران امکان تنظیم، بهبود و ویرایش عکس ها و ویدیوها را با فیلترها و ابزارهای مختلف فراهم میکند و مجموعه ای از تنظیمات حریم خصوصی ارائه میدهد. اینستاگرام شامل ویژگی عالی با امکان ایجاد یک حساب تجاری و تبلیغ محصولات یا خدمات خود در پلتفرم میشود، که می تواند راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان مختلف باشد.
توییتر
توییتر یک شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ با ماهانه بیش از 330 میلیون کاربر فعال است و بهخاطر بهروزرسانیهای لحظهای و اخبار فوری خود معروف شده است. توییتر یک پلتفرم عالی برای اطلاعرسانی و ارتباط با دیگران است و همچنین طیف وسیعی از تنظیمات حریم خصوصی را ارائه می دهد. توییتر همچنین قابلیتی به نام «Twitter Moments» با امکان ایجاد مجموعهای از توییتها در مورد یک موضوع خاص توسط کاربران، روشی عالی برای اشتراک اطلاعات و اخبار با دیگران فراهم میکند.
تیک تاک
تیکتاک یک شبکه اجتماعی جدیدتر، با سرعت محبوبیت بالا در میان کاربران جوان تر است. این پلتفرم ویدیویی با امکان ایجاد و اشتراک ویدیوهای کوتاه، پلتفرمی برای بیان خلاقانه است و کاربران امکان اشتراک ویدیوهای خنده دار، رقص و تصویرسازی برای دیگر ویدیوها را در آن دارند. تیکتاک طیف وسیعی از ویژگیها، از جمله ابزارهای ویرایش، جلوهها، و فیلترها و همچنین مجموعهای از تنظیمات حریم خصوصی را ارائه میدهد.
یوتیوب
یوتیوب یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو و شبکه اجتماعی با امکان آپلود، اشتراک گذاری و مشاهده ویدئوها است. این برنامه در سال 2005 توسط سه کارمند سابق PayPal ایجاد شد و بعداً در سال 2006 توسط گوگل خریداری شد. از آن زمان، این پلتفرم با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه به بزرگترین پلتفرم اشتراکگذاری ویدیو در جهان تبدیل شده است. یوتیوب به کاربران امکان ایجاد کانالهای خود و بارگذاری ویدیوها در زمینههای مختلف از جمله موسیقی، کمدی، بازی، آموزش و موارد دیگر را میدهد. کاربران همچنین می توانند نظر خود را در مورد ویدیوها بیانکنند، آنها را در کانال ها به اشتراک گذارند و با ایجاد لیست پخش با یکدیگر تعامل داشته باشند. بعلاوه، یوتیوب به یک پلتفرم برای سازندگان با وجود گزینههایی مانند تبلیغات، حمایتهای مالی و فروش کالا به منظور کسب درآمد تبدیل شده است. همچنین شامل یک ویژگی پخش زنده برای سازندگان بهمنظور برقراری ارتباط با مخاطبان میشود.
اسنپ چت
اسنپ چت یک پلتفرم شبکه اجتماعی با امکان اشتراک عکسها و فیلمها با نام «Snaps» با دوستان و دنبالکنندگان است. این پلتفرم در سال 2011 راه اندازی شد، به دلیل ماهیت پستهای زودگذر خود معروف شد، یعنی در این برنامه اسنپ ها فقط برای مدت محدودی در دسترس هستند. علاوه بر اشتراک گذاری اسنپ، کاربران می توانند استوری هم به صورت مجموعهای از اسنپها با قابلیت مشاهده 24 ساعته به اشتراک بگذارند. اسنپ چت همچنین ابزارهای خلاقانه مختلفی مانند فیلترها و لنزهایی برای بهبود عکسها و استوریهای ارائه می دهد. این اپلیکیشن همچنین دارای قابلیت چت از طریق متن، ویدئو و صدا با دیگر کاربران است. یک ویژگی منحصر به فرد آن، Snap Map با امکان اشتراک موقعیت مکانی خود با دوستان است. این پلتفرم همچنین دارای ویژگی Discover است و به شرکت های رسانه ای اجازه ایجاد و اشتراک محتوا را میدهد.
نتیجه
هر پلتفرم ویژگی ها و مخاطبان منحصر به فرد خود را دارد. در نظر گرفتن اهداف و مخاطبان هدف خود هنگام تصمیم گیری برای استفاده از هر پلتفرم مهم است. به عنوان مثال، اگر هدف شما دستیابی به مخاطبان جوان تر و اشتراک محتوای خلاقانه و جذاب باشد، تیکتاک انتخاب خوبی خواهد بود. اما اگر هدف شما ارتباط با دوستان و خانواده و اشتراک به روز رسانیهای روزانه است، فیسبوک ممکن است انتخاب بهتری باشد.
علاوه بر این، با تکامل فناوری، امکان ظهور پلتفرمهای شبکه های اجتماعی جدید و یا از بین رفتن پلتفرمهای فعلی وجود دارد. بنابراین، انعطاف پذیری و زیر نظر داشتن بازار، کلید در صدر باقیماندن این شبکه های اجتماعی در سال 2023 خواهد بود.
در حال حاضر، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت، یوتیوب و تیک تاک برخی از محبوب ترین و پرکاربردترین پلتفرم ها هستند، اما با ظهور پلتفرم های جدید یا تکامل پلتفرم های فعلی، انعطاف پذیری و انطباق با تغییر چشم انداز شبکه های اجتماعی مهم خواهد بود.