بهترین گوشی‌های هوشمند بازار کدامند؟

تعیین بهترین گوشی‌های موبایل در بازار کار آسانی نیست  چرا که گوشی های زیادی وجود دارد که می‌توان در مورد آن‌ها صحبت کرد.

تعیین بهترین گوشی‌های موبایل در بازار کار آسانی نیست  چرا که گوشی های زیادی وجود دارد که می‌توان در مورد آن‌ها صحبت کرد.

به گزارش تکناک، از جدیدترین سری iPhone  گرفته تا سری Samsung Galaxy Z Fold4 و Samsung Galaxy S22، نمونه هایی از گوشی شگفت‌انگیز هستند که به‌راحتی می‌توانند دلتان را ببرند.

اگر اینجا هستید تا برای خرید گوشی موبایل تصمیم بگیرید یا دوست دارید با بهترین تلفن‌های همراهی که می‌توانید در سال ۲۰۲۳ خریداری کنید، آشنا شوید؛ این مقاله برای شما است.

تنوع بالای گوشی‌های همراه و امکانات مختلف آن‌ها دست شما را برای خرید باز می‌گذارد و این کاملاً به شما بستگی دارد که کدام گوشی را برای خرید انتخاب می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

 

ممکن است به دلیل ویژگی‌های خاص و مقاومت بالا طرفدار گوشی‌های سامسونگ باشید یا به‌ خاطر قیمت مناسب و گزینه‌های سفارشی‌سازی برند شیائومی را انتخاب کنید. تفاوت سیستم‌عامل‌ها هم می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد؛ شاید شما به‌خاطر تنظیمات بیشتر و کاربری راحت‌تر اندروید را ترجیح بدهید؛ این کاملاً به شما و سلیقه‌تان بستگی دارد.

مواردی که گفته شد از جمله عواملی هستند که به شما در انتخاب بهترین گوشی‌های موبایل کمک می‌کنند. در ادامه به معرفی و بررسی چند گوشی همراه از برندهای متفاوت می‌پردازیم و بهترین تلفن‌های همراهی را که می‌توانید تا اواخر سال ۲۰۲۳ بخرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ پس بهتر است سریع‌تر به سراغ بررسی و معرفی بهترین گوشی‌های موبایل در دنیا برویم و نگاهی به این فهرست بیندازیم.

1. Apple iPhone 14 Pro Max

در ۷ سپتامبر ۲۰۲۲، اپل سری آیفون ۱۴ خود را عرضه کرد و چشم‌انداز گوشی‌های هوشمند پریمیوم را تا حد زیادی تغییر داد. برای شروع، همه چیز به طرز شگفت‌انگیزی خوب بود؛ از صفحه‌نمایش خیره‌کننده و عظیم ۶٫۷ اینچی Super Retina XDR OLED 120Hz تا چیپست A15 Bionic که در آیفون 13 پرومکس موجود است؛ کمپانی اپل با سری آخر گوشی‌های هوشمند خود تحول زیادی ایجاد کرد.

Dynamic Island در آیفون سری 14، امسال بیش از سایر قابلیت‌ها به چشم آمد و جایگزین مدل قدیمی در سری جدید آیفون‌های اپل شد. پشتیبانی از برنامه‌های مختلف، ویژگی SOS با قابلیت ارسال پیام اضطراری به ماهواره نزدیک به خود، جهت خبررسانی به افراد نزدیک و شماره تماس اضطراری‌تان است.

آیفون ۱۴ پرومکس، بدون شک بهترین آیفونی است که تابه‌حال اپل تولید کرده است! شما همچنین می‌توانید آن را به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های موبایل در نظر بگیرید.

مزایا معایب
سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی از شارژ سریع سیمی فقط ۲۰ وات
صفحه‌نمایش 6.57 اینچی OLED ProMotion وزن بالا
Bionic A16 فوق‌العاده سریع است قیمت بالا
حالت اکشن برای ویدئو فیلم‌های فوق‌العاده پایدار می‌گیرد

 

2. Apple iPhone 14 Pro

Apple iPhone 14 Pro دومین آیفون پرچمدار جهان است که می‌توانید در حال حاضر خریداری کنید. ویژگی‌های آیفون ۱۴ پرومکس این گوشی هوشمند و شگفت‌انگیز این گوشی را جزو بهترین گوشی‌های بازار کرده است. اگر کسی هستید که گوشی با اندازه صفحه‌نمایش بزرگ و وزن زیاد نمی‌خواهید، آیفون ۱۴ پرو اپل بهترین انتخاب برای شما است.

نمایشگر فوق‌العاده ۶٫۱ اینچی Super Retina XDR 120Hz OLED و چیپست Apple A16 Bionic و باتری‌های بهبودیافته از جمله مواردی هستند که در آیفون 14 پرو استفاده شده است. مهم‌تر از همه، این  محصول شامل طراحی ناچ جزیره دینامیک است؛ این ویژگی به‌تنهایی به Iphone 14pro نسبت به آیفون‌های قبلی اپل که تابه‌حال استفاده کرده‌اید، برتری می‌بخشد.

 

مزایا معایب
همراه با Dynamic Island مانند آیفون 14 پرومکس اپل پشتیبانی فقط تک سیم‌کارت فیزیکی
صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی ProMotion خیره‌کننده تنها از حداکثر سرعت شارژ ۲۰ وات پشتیبانی می‌کند

3. Apple iPhone 13 Pro Max

در سال ۲۰۲۱، اپل دستگاه‌های سری آیفون ۱۳ خود را در سراسر جهان عرضه کرد. Apple iPhone 13 Pro Max برترین دستگاه در این سری است. بهترین بخش در مورد این گوشی هوشمند این است که دارای مشخصات مشابه با مدل‌های اپل آیفون ۱۴ پرو است و آن را به یکی از بهترین گوشی‌های موبایل تبدیل می‌کند.

از بادوام‌ترین سری‌های آیفون به جهت کیفیت ساخت کلی است؛ صفحه‌نمایش آن یک صفحه‌نمایش OLED خیره‌کننده 120 هرتزی است که با پشتیبانی از Dolby vision تجربه بی‌نظیری به شما می‌دهد. آیفون 13 پرومکس هوشمند از Apple Bionic A15 استفاده می‌کند که هنوز هم به‌عنوان یکی از سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین پردازنده‌های جهان در نظر گرفته می‌شود.

باتری آیفون ۱۳ پرومکس یکی از بهترین باتری‌های گوشی‌های هوشمند است. اپل روی بهینه‌سازی باتری این گوشی هوشمند بسیار کارکرده است؛ باتری با یک‌بار شارژ به‌راحتی یک روز و نیم دوام می‌آورد.

علاوه بر این، اپل به‌روزرسانی سیستم‌عامل را برای سال‌ها منتشر می‌کند؛ این گوشی هوشمند با آخرین آپدیت اپل A16 به طور رسمی پشتیبانی 5G را دریافت کرده است.

 

مزایا معایب
طراحی بادوام با طراحی قدیمی ارائه می‌شود
نمایشگر OLED 120 هرتزی با Dolby Vision زمان زیادی طول می‌کشد تا به طور کامل شارژ شود
Bionic A15 عملکرد بی‌نظیری را ارائه می‌دهد
عمر باتری فوق‌العاده

4. Samsung Galaxy Z Fold 4

در ۱۰ آگوست ۲۰۲۲، سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ را به طور رسمی در سراسر جهان عرضه کرد. این گوشی بلافاصله تبدیل به بهترین گوشی هوشمند تاشو (دو نمایشگر) در جهان شد. از آن زمان، Z Fold 4 کانون توجه بوده است. با هر گوشی جدید، سامسونگ بسیار تلاش می‌کند تا تجربه استفاده از گوشی‌های تاشو را افزایش دهد.

پردازنده Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 باعث می‌شود که اجرای بازی‌ها و انجام

کارها راحت‌تر شوند. مشکلات گرمایش معروف را در اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ را ندارید، زیرا بهترین پردازنده کوالکام را به همراه دارد. صفحه‌نمایش مرکزی ۷٫۶ اینچی که تاشو است، از نظر بصری بسیار لذت‌بخش است. این بار، دوربین اصلی بهتری در جلو برای گوشی تعبیه شده است.

علاوه بر موارد گفته شده، صفحه‌نمایش پوششی در حال حاضر چندمنظوره‌تر و قابل‌استفاده‌تر است. سامسونگ همچنین نوار وظیفه جدیدی را با این گوشی هوشمند معرفی کرده است که به شما امکان می‌دهد به‌راحتی چند کار را انجام دهید. همه چیز در این گوشی هوشمند تقریباً عالی است و همین موضوع بدون شک این گوشی را در لیست بهترین گوشی در دنیا قرار می‌دهد.

 

مزایا معایب
تراشه کوالکام اسنپ‌دراگون ۸+ نسل ۱ کیفیت دوربین جلو متوسط است
نمایشگر خیره‌کننده FHD+ Dynamic AMOLED 2X لولای داخل گوشی هوشمند پس از استفاده طولانی‌مدت گردوغبار را جمع می‌کند
دوربین‌های عقب عالی
پشتیبانی از قلم اس    S

5. Samsung Galaxy Z Fold 3 5G

زمانی که سامسونگ برای اولین‌بار گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد ۲ خود را عرضه کرد، کیفیت به طرز وحشتناکی پایین آمد. از لولای فوق‌العاده ضعیف تا محافظ نمایشگر که با محافظ صفحه اشتباه گرفته می‌شد و هیچ چیز برای این برند خوب به نظر نمی‌رسید. بااین‌حال، کمپانی سامسونگ تصمیم گرفت اصلاحاتی را انجام دهد و بسیاری از این مشکلات را در سال ۲۰۲۱ برطرف کرد.

سامسونگ گلکسی زد فولد همچنان به‌عنوان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند تاشوی پرچمدار جهان مورد تحسین قرار می‌گیرد. این گوشی هوشمند از پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 SoC بهره می‌برد که استفاده از آن سریع و قابل‌اعتماد است. اگر از طرف‌داران گوشی‌های تاشو هستید، این مدل مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی تاشو و بهترین تلفن همراه جهان است. معایب
هر دو نمایشگر با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شوند عمر باتری متوسط
تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ بدون نگهدارنده قلم S در داخل گوشی هوشمند
 UI بدون درز محافظ نمایشگر ظریف
پشتیبانی از قلم S

7. Samsung Galaxy S22 Ultra 5G

سامسونگ گلکسی‌اس ۲۲ اولترا 5G احتمالاً بهترین گوشی هوشمند سامسونگ در سال جاری است. برای معرفی ویژگی‌ها، با پشتیبانی از قلم S شروع می‌کنیم. به‌جز قلم S چیپست قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 تمام نیازهای بازی و چندوظیفه‌ای شما را بدون لحظه‌ای درنگ برطرف می‌کند این گوشی همراه یکی از بهترین گوشی‌های بازار است.

8. Samsung Galaxy Z Flip 4

تعیین بهترین گوشی‌های موبایل در بازار کار آسانی نیست  چرا که گوشی های زیادی وجود دارد که می‌توان در مورد آن‌ها صحبت کرد.

آیا شما هم دلتان برای تلفن‌های تاشو، به‌خصوص موتورولا از اوایل دهه ۲۰۰۰ تنگ می‌شود؟ استفاده از آن‌ها در سال ۲۰۲۳ با امکانات به‌روز ممکن شده است. این دقیقاً همان جایی است که سامسونگ گلکسی زد فیلیپ ۴ به زیبایی در آن جای می‌گیرد. از مشخصات Samsung Galaxy Z Flip 4 می‌توان به جدیدترین و عالی‌ترین پردازنده  Snapdragon 8+ Gen 1 So روی آن اشاره کرد.

 

مزایا معایب
صفحه‌نمایش AMOLED 120 هرتزی باورنکردنی عمر باتری متوسط
Qualcomm Snapdragon 8+ Gel 1 SoC اسکنر اثر انگشت نصب شده در کنار
طراحی فشرده

 

9. iQOO 9T 5G

تعیین بهترین گوشی‌های موبایل در بازار کار آسانی نیست  چرا که گوشی های زیادی وجود دارد که می‌توان در مورد آن‌ها صحبت کرد.

در اوایل سال جاری، ما تعداد زیادی مدل‌های جدید قابل‌توجه داشتیم که این مدل یکی از آنها بود. این گوشی هوشمند اولین و ارزان‌ترین گوشی هوشمندی بود که با چیپست Qualcomm Snapdragon 8+ Gen 1 در هند عرضه شد. این پردازنده و صفحه‌نمایش بزرگ و زیبای ۶٫۷۸ اینچی آن را به بهترین گوشی هوشمند زیر 2000 دلار تبدیل کرده است.

iQOO 9T 5G دارای یک باتری خوب ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع سیمی ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شما همچنین دارای سه دوربین عالی در عقب با پشتیبانی از OIS هستید. این به شما امکان می‌دهد فیلم‌هایی با ظاهری فوق‌العاده پایدار و حرفه‌ای بگیرید و در عکاسی در شب نیز مشکلی نداشته باشید. این گوشی هوشمند نیز می‌تواند از بهترین گوشی‌های موبایل باشد.

QOO  همیشه دستگاه‌های بازی عالی را با قیمت مناسب ارائه کرده است. iQOO 9T 5G که اخیراً راه‌اندازی شده نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهترین بازی را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، حتی اگر فقط یک تلفن همراه برای بازی به نظر برسد، شما این را می‌دانید که کاملاً این‌طور نیست؛ به‌طورکلی، این گوشی هوشمند ارزش هر مبلغی را دارد.

مزایا

معایب
نمایشگر AMOLED 10 بیتی 120 هرتزی فقط گواهی IP52
بک‌آپ باتری عالی بدون جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
Snapdragon 8+ Gen 1 حافظه داخلی قابل ارتقا نیست
شارژ سریع ۱۲۰ واتی

10. OnePlus 10 Pro 5G

تعیین بهترین گوشی‌های موبایل در بازار کار آسانی نیست  چرا که گوشی های زیادی وجود دارد که می‌توان در مورد آن‌ها صحبت کرد.

OnePlus 10 Pro یکی دیگر از پرچمداران برتر برند OnePlus است و نوید تصاویری یکپارچه و پرتره‌های دقیق را می‌دهد. این گوشی دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 CPU است که می‌تواند تا 12 گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت را پشتیبانی کند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی علاوه بر شارژ بی‌سیم، شارژ سریع کابلی ۸۰ واتی را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

صفحه‌نمایش 6.7 اینچی QHD+ با نرخ رفرش 120 هرتز است که برای ارائه سریع‌ترین عملکرد ممکن، در گوشی OnePlus 10 Pro به آخرین پردازنده پرچمدار Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده است و ادعا دارد که سریع‌ترین عملکرد دستگاه OnePlus را ارائه می‌کند. این گوشی هوشمند با ویژگی‌هایی که دارد یکی از بهترین گوشی‌های موبایل است.

OnePlus 10 Pro در مجموع از سه لنز استفاده شده است که لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل و لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسل است. لنز سوم یک سنسور جدید ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق‌عریض است که میدان دید آن تا چهار برابر بیشتر از گوشی‌های هوشمند رقیب است؛ تجربه عکاسی با این گوشی هوشمند از تجربه‌های دلپذیر عکاسی خواهد بود.

مزایا معایب
پنل LTPO نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بدون گواهی IP
Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 chipset
رم بزرگ و گزینه‌های ذخیره‌سازی

 

 

 

 

 

راهنمای خرید گوشی هوشمند

خرید گوشی هوشمند می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، زیرا امروزه گزینه‌های زیادی در بازار موجود است و انتخاب بهترین گوشی‌های موبایل از بین تمامی گزینه‌ها کار سختی خواهد بود. در ادامه این مطلب، نحوه انتخاب گوشی هوشمند مورد نیاز خود را توضیح داده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

  1. نیازهای خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای خرید گوشی هوشمند این است که شناسایی کنید به چه ویژگی خاصی از آن نیاز دارید. آیا به گوشی با دوربین خوب، عمر باتری طولانی یا نمایشگر بزرگ نیاز دارید؟ لیستی از ویژگی‌هایی که برای شما مهم هستند تهیه کنید.

  1. بودجه تعیین کنید

گوشی‌های هوشمند باقیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند، بنابراین تعیین بودجه قبل از شروع خرید بسیار مهم است. تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید خرج کنید و به آن پایبند باشید.

  1. یک سیستم‌عامل را انتخاب کنید

دو سیستم‌عامل اصلی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد iOS (اپل) و اندروید. هر دو مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین بر اساس ترجیحات و تجربه خود یکی را انتخاب کنید.

  1. به دنبال عمر باتری خوب باشید

بهترین گوشی‌های موبایل باید عمر باتری طولانی‌مدتی داشته باشند، به‌خصوص اگر قصد دارید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

  1. کیفیت دوربین را در نظر بگیرید

اگر قصد دارید به طور منظم عکس یا فیلم بگیرید، به دنبال گوشی هوشمندی با سیستم دوربین خوب باشید. قبل از خرید، نظرات و نمونه عکس‌ها/فیلم‌ها را به‌صورت آنلاین بررسی کنید.

  1. رم و فضای ذخیره‌سازی را بررسی کنید

مطمئن شوید که گوشی رم و فضای ذخیره‌سازی کافی برای نیازهای شما دارد. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد دارید تعداد زیادی برنامه دانلود کنید، به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز خواهید داشت.

  1. نظرات کاربران را بخوانید

قبل از خرید گوشی هوشمند، نظرات آنلاین سایر کاربران را بخوانید تا مزایا و معایب گوشی را متوجه شوید.

 

سخن آخر

لیست ما از بهترین گوشی‌های رده‌بالا در دنیا به پایان رسید.

گوشی‌های هوشمند موجود در این فهرست، دستگاه‌های برتر و پرچم‌دار هستند که بهترین تجربه را در همه زمینه‌ها ارائه می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به عملکرد بازی، عملکرد دوربین، کیفیت نمایشگر و موارد دیگر اشاره کرد؛ بنابراین، اگر قصد دارید برای هر یک از این دستگاه‌ها، حتی در اواخر سال ۲۰۲۳ استفاده کنید. با این اوصاف، امیدواریم لیست ما از بهترین گوشی‌های موبایل در انتخاب به شما کمرایند خرید را برای شما ساده‌تر و سریع‌تر کرده باشد.

کدام گوشی بهترین کیفیت را دارد؟

بهترین آیفون: آیفون 14.

اگر صفحه نمایش های کوچکتر دوست دارید: iPhone SE (نسل سوم)

بهترین گوشی اندروید: گوگل پیکسل 7.

بهترین گوشی اندرویدی اگر صفحه نمایش بزرگ را دوست دارید: Google Pixel 7 Pro.

بهترین گوشی اندرویدی ارزان قیمت: OnePlus Nord N20 5G.

ارزان ترین گزینه قابل استفاده: Samsung Galaxy A03s.

5 گوشی برتر برای خرید کدامند؟

بهترین گوشی هوشمند اندروید: Samsung Galaxy S23 Ultra.

بهترین گوشی هوشمند اندرویدی میان رده: Google Pixel 6a.

بهترین آیفون میان رده: آیفون SE (2022)

بهترین دوربین گوشی هوشمند: Pixel 7 Pro.

بهترین گوشی تاشو برای انجام چند کار: Samsung Galaxy Z Fold 4.

بهترین گوشی تاشو برای سلفی: Samsung Galaxy Z Flip 4.

بهترین موبایل شماره 1 دنیا کدام است؟

Samsung Galaxy S22 Ultra 5G

مطمئنا، چیپست قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 آن را به بهترین تلفن همراه در جهان تبدیل می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.