بروزرسانی جدید اینتل برای بازی Starfield 

بروزرسانی جدید اینتل برای بازی Starfield 

اینتل بروزرسانی اضطراری درایور را برای بهبود پایداری در بازی Starfield عرضه می‌کند. این یک پچ موقت برای فعال کردن پردازنده‌های گرافیکی Arc برای اجرای بازی است.

به گزارش تکناک، این بروزرسانی پشتیبانی کامل از بازی را اضافه نمی‌کند، اما حداقل به خلاف نسخه‌های قبلی درایور، باعث می‌شود بازی بر روی Arc Alchemist که شامل برخی از بهترین کارت‌های گرافیک هستند قابل اجرا باشد.

اسناد اینتل نشان می‌دهد که بسته درایور گرافیکی به طور موقت به طور قابل توجهی افزایش یافته است تا زمان بارگذاری بازی را در Starfield کاهش دهد. این درایور همچنین چندین باگ عدم پایداری و ناهماهنگی تصویری در بازی استارفیلد را رفع کرده است. با این حال، اینتل توجه دارد که بازیکنان Arc پایداری بیشتری را در صورت استفاده از تنظیمات گرافیکی بالا (High) یا پایین‌تر خواهند داشت.

اینتل همچنین تایید کرده است که تلاش‌های بیشتری برای بهبود سازگاری بازی استارفیلد با GPUهای Arc در بروزرسانی‌های درایور آینده انجام خواهد شد. این باید به این معنی باشد که به زودی بروزرسانی درایور WHQL ” game-ready” کامل برای استارفیلد را خواهیم دید. علاوه بر یادداشت‌های پچ برای استارفیلد ، Intel در این بروزرسانی درایور جدید، پشتیبانی game-ready برای بازی Synced را نیز اضافه کرده است.

چند روز پیش، مشکلات مربوط به بازی استارفیلد و کارت‌های گرافیکی Arc Alchemist Intel به وجود آمدند، زمانی که Intel یک پست (توییت) منتشر کرد و تأیید کرد که بازی روی کارت‌های Arc دارای مشکلات جدی پایداری است.

در بدترین حالت، مشکلات سازگاری با بازی باعث می‌شدند که استارفیلد روی کارت‌های Arc اجرا نشود و برخی از بازیکنان Arc امکان بازی کردن را نداشته باشند. برخلاف AMD و انویدیا، مشکل این بود که Intel هیچ بروزرسانی درایور game-ready برای استارفیلد قبل از عرضه دسترسی‌زودهنگام بازی ارائه نداد.

در خبرهای دیگر، modder مشهور DLSS به نام PureDark رسماً مود DLSS 2 برای ارتقاء کیفیت تصویر در بازی استارفیلد را به صورت رایگان برای تمامی بازیکنان GeForce RTX عرضه کرد. PureDark همچنین ماد DLSS نسل سوم (DLSS 3-frame generation) برای بازی استارفیلد دارد، اما تنها برای اعضای Patreon در دسترس است. طبق دموهای ارائه شده توسط MxBenchmarkPC در YouTube، ماد DLSS پایداری تصویر بهتری نسبت به FSR و رزولوشن بومی با فعال بودن TAA را ارائه می‌دهد، در حالی که عملکرد مشابهی با FSR 2 دارد.

همان YouTuber همچنین دموی ماد Frame generation از PureDark را نشان داد و متوجه شد که این ماد باعث افزایش قابل توجهی در FPS می‌شود. طبق آزمایش خاص او در رزولوشن 4K  با یک RTX 4080، نرخ فریم از 55 FPS با فعال بودن DLSS به 81 FPS با فعال بودن frame gen افزایش یافت.

این مادهای DLSS جدید بسیار قابل تحسین هستند زیرا بازی تنها با پشتیبانی از FSR 2 عرضه شده است. بازی بر روی سخت‌افزار کامپیوتر بسیار سنگین است و بدون استفاده از افزایش مقیاس، دستیابی به 60 فریم در ثانیه بر روی اکثر GPUها بسیار چالش برانگیز است. بنابراین، مادهای DLSS جدید PureDark برای بازیکنان GeForce که می‌خواهند عملکردی مشابه FSR 2 را داشته باشند اما کیفیت تصویر برتر DLSS را ترجیح می‌دهند، بسیار مفید خواهد بود. ماد DLSS 3 frame generation نیز به عنوان یک امکان اضافی جالب برای کاربرانی که اهمیتی به تاخیر در سیستم نمی‌دهند ، تعبیر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram