دموی Unreal Engine 5.4 کارت های گرافیک را به چالش کشید

اجرا پرچالش دمو گرافیکی Unreal Engine 5.4 روی کارت RTX 4080 در وضوح 4K

دموی Unreal Engine 5.4 Forgotten Cemetery Tech که برای موتورگرافیکی شرکت اپیک گیمز است، با وضوح بالایی که دارد کارت‌های گرافیک رده بالا و گران قیمت را به چالش می‌کشد.

به گزارش تک‌ناک، چند ساعت قبل، MxBenchmark ویدئوی جدیدی را به اشتراک گذاشت، که دموی Forgotten Cemetery ایجاد شده توسط Scans Factory را با رزولوشن‌های 4K و 1440pبر روی تنظیمات سطح بالا با یک کارت گرافیک RTX 4080 نمایش می‌دهد. همان‌طور که در ویدئو می‌توان مشاهده کرد، دموی گرافیکی به سختی بر روی وضوح 4K با کارت گرافیک پرقدرت RTX 4080 انویدیا اجرا می‌شود.

در حالی که این دموی Unreal Engine 5.4 به طور قطع بهینه نشده است، امّا نشان می‌دهند که موتور گرافیکی هنوز برای رسیدن به سطح قابل قبولی از عملکرد به بهینه‌سازی بسیاری نیاز دارد. بر اساس تحلیلی که ماه گذشته به اشتراک گذاشته شد، آخرین نسخۀ موتورگرافیکی بهبودهای عملکردی قابل توجهی را به همراه دارد، امّا پایداری همچنان با مشکل روبه‌رو است.

علاوه بر بهبود عملکرد، Unreal Engine 5.4 یک گزینۀ جدید Nanite Adaptive Tessellation، Volume Heterogenous را به ارمغان می‌آورد، که می‌تواند دود و ابرهای واقعی و پویا ایجاد نماید. ارتقاء مقیاس Super Resolution زمانی بهبود یافته، پیاده‌سازی آسان‌تر هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشین، بهبود عملکرد و همگام سازی مشترک و بسیاری موارد دیگر از جمله گزینه‌های این دمو به شمار می‌روند. برای کسب جزئیات بیشتر به سایت آن مراجعه کنید.

RTX 4080 یک کارت گرافیک قدرتمند است، امّا هنوز برای اجرای دموهای گرافیکی Unreal Engine 5. 4 در 4K با ماشین گرافیکی، چالش‌‌هایی دارد. با وجود این، عملکرد در 1440p قابل قبول است و انتظار می‌رود با بهینه‌سازی‌های آینده، عملکرد در 4K نیز بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.