رونمایی از اولین خودروی الکتریکی اقتصادی فولکس واگن

اولین خودرو الکتریکی اقتصادی فولکس واگن در راه است!

شرکت فولکس واگن تا پایان سال جاری از اولین خودروی الکتریکی اقتصادی خود رونمایی خواهد کرد، که باید منتظر یک گزینۀ بهتر حتی نسبت به کانسپت آن باشیم.

به گزارش تک‌ناک، براساس گزارش‌ها شرکت فولکس طراحی اولین خودروی الکتریکی اقتصادی خود را با نام ID.2 و قیمت 27 هزار دلاری به اتمام رساند. این شرکت در ماه مارس سال جاری کانسپت ID.2all را به عنوان مدل رده پایین‌تر از ID.3 رونمایی کرد. این مدل بر اساس نسخۀ اصلاح شدۀ پلتفرم MEB است، محدودۀ حرکتی کانسپت ID.2all به 450 کیلومتر می‌رسد.

توماس شفر، مدیر عامل شرکت دربارۀ این خودرو گفت: خودروی الکتریکی جدید نشان می‌دهد که ما می‌خواهیم برند را به کجا برسانیم.

اولین خودرو الکتریکی اقتصادی فولکس واگن

شما به وضوح می‌توانید تأثیر مدل‌های نمادین فولکس‌واگن مانند: گلف و بیتل را در طراحی آن ببینید، امّا ساختار مدرن هم در آن قابل مشاهده است. پیش‌بینی شده ID.2all با قیمت کمتر از 27 هزار دلار در نسخۀ پایه به فروش برسد، چرا که فولکس واگن به دنبال پاسخگویی به تقاضای رو به رشد خودروهای برقی ارزان قیمت است. پس از بازگرداندن آندریاس ماینت، طراح سابق بنتلی و آئودی در سال گذشته، فولکس‌واگن به نظر می‌رسد اوضاع را با خودروهای برقی نسل بعدی خود تغییر خواهد داد.

پس از اتمام کار طراحی بر روی خودروی الکتریکی جدید، ماینت اعتقاد دارد که نسخۀ تولیدی آن «حتی بهتر» از کانسپت خواهد بود. به گزارش اتوکار، ماینت گفت:

«من واقعاً آن را دوست دارم و این یکی از دلایلی است که به آینده بسیار خوشبینم. پس از بازخورد مثبت از این کانسپت، تیم ما مصمم شد که این کانسپت را به مرحلۀ تولید برساند.»

خودرو الکتریکی اقتصادی فولکس واگن

رهبر طراحی خودروی الکتریکی اقتصادی فولکس بیان کرد: ID2 به عنوان خودروی «ایستاتر و با اعتماد به نفس‌تر»، منحصر به فرد خواهد بود.

به گفتۀ ماینت فضای داخلی خودروی الکتریکی اقتصادی دارای یک «زبان طراحی جدید» با عناصر منعکس‌کنندۀ نمادین فولکس است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌ها، حالت‌های مختلف درایو، شامل حالت کلاسیک یا وینتیج شده و هیجان‌انگیز است. کلاسیک این خودرو مربوط به دوران بیتل می‌شود، در حالی که Vintage شبیه به گلف است.

اگرچه ID.2all با طول 4050 میلی‌متر (159 اینچ) کوتاه‌تر از پولو به شمار می‌رود، امّا با فاصلۀ بین دو محور بزرگ‌تر، جادارتر است. فولکس واگن آن را «به بزرگی گلف» امّا «به اندازۀ پولو ارزان» توصیف می‌کند. انتظار داریم نسخۀ تولیدی آن تا پایان سال رونمایی شود و فروش آن از سال 2025 آغاز خواهد شد.

خودرو اقتصادی فولکس واگن

همچنین این خودرو یک مدل GTI دارد که قرار است در سال 2026 عرضه شود. خودروی الکتریکی اسپرت به احتمال زیاد از ID الگوبرداری می‌کند. ID.2all بیش از 27 هزار دلاری فولکس واگن، یکی از ده خودروی الکتریکی جدیدی خواهد بود که تا سال 2027 به فروش می‌رسد. در واقع خودرویی که به مدل‌های ID.3، ID.4، ID.5، ID.6، ID.7 و ID.Buzz خواهد پیوست. پیش‌بینی می‌شود ID.1 حتی مقرون به صرفه‌تر از این مدل باشد و حدود 20000 یورو (21700 دلار) خواهد بود.

در حالی که فولکس‌واگن کار طراحی را به پایان رسانده است، چندین خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه در حال حاضر وارد بازار شده‌اند. ولوو تاکنون 14500 دستگاه EX30 را در سال جاری فروخته است. ولوو EX30 که از 34950 دلار (36000 یورو) شروع می‌شود، به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی در اروپا تبدیل شد.

با تمام این موارد گفته شده برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر رونمایی از این خودرو بمانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.