کارخانه تمام خورشیدی فراری در ایتالیا افتتاح شد

ساختمان مونتاژ خودروهای الکتریکی فراری افتتاح شد

شرکت فراری سازندۀ خودروهای اسپرت لوکس ایتالیایی در حال آماده شدن برای عرضۀ اولین خودروی الکتریکی خود است، در همین راستا ساختمان مونتاژ خودروهای الکتریکی جدید فراری روز جمعه با حضور  رئیس جمهور ایتالیا افتتاح شد.

به گزارش تک‌ناک، این کارخانۀ جدید که به طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر نیرو می‌گیرد، قرار است اولین خودروی اسپرت فراری EV را تولید و روانۀ بازار کند. اولین خودروی اسپرت تمام الکتریکی فراری در ساختمان جدید الکترونیکی ساخته خواهد شد. بندتو ویگنا، مدیرعامل این شرکت گفت که کارخانۀ جدید آیندۀ فراری را روشن خواهد کرد.

ساختمان جدید، شرکت فراری را قادر می‌سازد تا به «بازتعریف مجدد محدودیت‌های ممکن» ادامه دهد. اولین خودروی اسپرت EV فراری در کنار نسل بعدی خودروهای هیبریدی و ICE در این کارخانه ساخته خواهد شد. همچنین این مرکز باتری، موتورهای الکتریکی و اینورتر برای خودروهای برقی فراری تولید خواهد کرد.

ساختمان مونتاژ خودروهای الکتریکی فراری

شرکت فراری حدود 214 میلیون دلار (200 میلیون یورو) سرمایه‌گذاری کرده است تا این تسهیلات را به واقعیت تبدیل کند. فراری در روز افتتاحیه گفت که این کارخانه به بهبود کارایی و انعطاف‌پذیری کمک خواهد کرد. انرژی این ساختمان به طور کامل از انرژی های تجدیدپذیر تأمین خواهد شد. بیش از 3000 پنل خورشیدی بر روی سقف، 1.3 مگاوات انرژی تولید می‌کنند. شرکت فراری اعلام کرده است که با استفادۀ مجدد از آب باران و انرژی در چرخۀ تولید، 60 درصد انرژی مصرف شده برای آزمایش باتری و موتور، بازیابی و هدایت می‌شوند.

منابعی در این هفته به رویترز گفتند که قیمت اولین خودروی اسپرت الکتریکی فراری حداقل 535000 دلار (500000 یورو) خواهد بود. به گفتۀ این منابع، فراری در حال توسعۀ دومین خودروی الکتریکی خود است، که هنوز در مراحل اولیه می‌باشد، امّا در ساختمان جدید ساخته خواهد شد.

فراری سال گذشته اولین خودروی هیبریدی پلاگین خود را با نام SF90 Stradale روانۀ بازار کرد. تا سال 2026، شرکت فراری قصد دارد 60 درصد از فروش خودروهای الکتریکی و PHEV را به خود اختصاص دهد. انتظار می‌رود اولین فراری تمام الکتریکی تا پایان سال رونمایی شود. در همین حال، رقیب لوکس آن لامبورگینی در آگوست گذشته اولین خودروی الکتریکی یعنی Lanzador EV را معرفی کرد. انتظار می‌رود لامبورگینی لانزادور را در سال 2028 عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.