مرگ ناگهانی اولین دریافت کننده پیوند کلیه خوک

اولین فردی که پیوند کلیه خوک اصلاح شده ژنتیکی را دریافت کرد، تقریباً دو ماه پس از جراحی درگذشت.

به گزارش تکناک، بیمارستان عمومی ماساچوست که این جراحی را انجام داد، اظهار داشت که هیچ نشانه‌ای از ارتباط این پیوند با مرگ فرد وجود ندارد.

پیش از این، گزارش داده بودیم که ریچارد ریک اسلیمن که از مرحله نهایی بیماری کلیوی رنج می‌برد، در ماه مارس تحت یک عمل جراحی سخت پیوند کلیه خوک قرار گرفت. جراحان پیش‌بینی کرده بودند که کلیه خوک حداقل دو سال دوام خواهد آورد.

پرونده اسلیمن امیدوارکننده بود

در گذشته، پیوند اعضای دیگر از خوک‌های اصلاح‌شده ژنتیکی شکست خورده بود، اما عمل جراحی انجام شده بر روی اسلیمن به عنوان یک نقطه عطف تاریخی مطرح شد.

پزشکانی که این پیوند را انجام داده بودند،‌ از درگذشت ناگهانی ریک اسلیمن بسیار متأسف هستند. آنها اظهار داشتند: ما هیچ نشانه‌ای نداریم که مرگ او نتیجه پیوند اخیر او بوده است.

آنها افزودند: اسلیمن برای همیشه به عنوان یک نماد امید برای بیماران پیوندی بی‌شماری در سراسر جهان دیده خواهد شد و ما عمیقاً از اعتماد و تمایل او برای پیشرفت در زمینه پیوند بیگانه، سپاسگزاریم.

اسلیمن دیابت نوع 2 و فشار خون بالا داشت

اسلیمن سال‌ها با دیابت نوع 2 و فشار خون بالا زندگی می‌کرد. او پیش از این در دسامبر 2018 پس از هفت سال دیالیز، پیوند کلیه را از یک اهداکننده انسانی متوفی دریافت کرد.

به گزارش MGH، کلیه پیوندی تقریباً پنج سال بعد علائم نارسایی را نشان داد و اسلیمن در می 2023 دیالیز را از سر گرفت.

از زمان شروع مجدد دیالیز، او با عوارض دسترسی عروقی دیالیز مکرر مواجه شد که نیاز به مراجعه هر دو هفته یکبار به بیمارستان برای رفع انعقاد خون و تجدید نظرهای جراحی داشت که به‌طور قابل توجهی کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار داد و یک مشکل رایج در بین بیماران دیالیزی است.

پس از پیوند، ریک گفت که یکی از دلایلی که او تحت این روش قرار گرفت، امید دادن به هزاران نفری بود که برای زنده ماندن نیاز به پیوند دارند.

جراحی‌های مشابه

خانواده او در بیانیه‌ای گفتند: خانواده ما عمیقاً از درگذشت ناگهانی ریک محبوبمان ناراحت است، اما ما از اینکه او الهام‌بخش افراد زیادی بوده است، احساس آرامش می‌کنیم.

آنها افزودند: میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با داستان ریک آشنا شده‌اند. ما از خوش‌بینی‌ای که او به بیمارانی که ناامیدانه منتظر پیوند هستند، داد،‌ احساس آرامش می‌کنیم. برای ما، ریک مردی خوش‌قلب و شوخ طبع بود که به شدت خود را وقف خانواده، دوستان و همکارانش می‌کرد.

یک زن از نیوجرسی نیز در آوریل یک کلیه خوک اصلاح شده ژنتیکی دریافت کرده بود. علاوه بر این، او یک پمپ مکانیکی برای تپش قلبش در طول جراحی دریافت کرد.

ترکیب نارسایی قلبی و کلیوی لیزا پیزانو باعث شد که او آنقدر بیمار باشد که واجد شرایط پیوند سنتی و از بین رفتن گزینه‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.