همه آنچه باید درباره iOS 17  بدانید

همه آنچه باید درباره iOS 17  بدانید

iOS 17 به طور رسمی در رویداد WWDC معرفی شد و به عنوان بزرگترین بروزرسانی نرم‌افزاری سالانه اپل برای کاربران آیفون معرفی شد.

به گزارش تکناک، iOS 17 ویژگی‌های جدیدی برای پیام‌ها، فیس‌تایم و ویجت‌ها دارد. در پایین، خلاصه‌ای ویژگی‌های جدید، جزئیات درباره نسخه‌های بتا و تاریخ‌های عرضه و موارد دیگر را مشاهده کنید.

نسخه های بتا iOS 17

تا ماه ژوئن، iOS 17 تنها برای تست‌کنندگان بتای توسعه‌دهنده قابل دسترسی است، اما در سال جاری تغییر مهمی در فرآیند تست بتای توسعه‌دهنده اتفاق افتاده است. در نسخه‌های قبلی، بتاهای توسعه‌دهنده iOS فقط برای توسعه‌دهندگان ثبت‌نام شده که سالیانه ۹۹ دلار پرداخت می‌کردند، قابل دسترسی بودند.

در iOS 17 امسال، اپل بتاها را برای هر کسی که به یک حساب توسعه‌دهنده رایگان ثبت‌نام کند، قابل دسترسی می‌کند و نیازی به اشتراک سالانه ۹۹ دلاری نیست.

با این حال، ما توصیه می‌کنیم با احتیاط عمل کنید. اپل به دلیلی این بتاها را “توسعه‌دهنده” می‌نامد. بتای iOS 17 دارای تعدادی باگ، مشکلات عملکردی و تأثیر قابل توجهی بر عمر باتری شما خواهد داشت.

در طول این ماه، اما، اپل نسخه بتای عمومی iOS 17 را منتشر خواهد کرد که هنوز نسبت به بتاهای توسعه‌دهنده دارای باگ‌ها و مشکلات کمتر و کوچکی است.

iOS 17 چه زمانی برای همه منتشر می شود؟

بعد از اتمام آزمایش بتا، اپل iOS 17 را به عموم مردم منتشر خواهد کرد. بر اساس روال قبلی، این اتفاق در ماه سپتامبر رخ خواهد داد. در زیر فهرستی از تاریخ‌های عرضه به‌روزرسانی‌های iOS قبلی در ماه سپتامبر آمده است:

  • iOS 16: September 12, 2022
  • iOS 15: September 20, 2021
  • iOS 14: September 16, 2020
  • iOS 13: September 19, 2019
  • iOS 12: September 17, 2018

همانطور که می‌بینید، اپل در برنامه‌های عرضه iOS خود بسیار پایدار است. به همین دلیل، ما انتظار داریم iOS 17 نیز همین الگو را دنبال کرده و در میانه ماه سپتامبر منتشر شود.

دستگاه هایی که از iOS 17 پشتیبانی می کنند

قابل ذکر است که iOS 17 به تراشه A12 Bionic یا جدیدتر نیاز دارد. این بدان معناست که iPhone X، iPhone 8 و iPhone 8 Plus که همه آنها برای اولین بار در سال 2017 عرضه شدند امسال به‌روزرسانی را دریافت نخواهند کرد. در اینجا خلاصه کامل دستگاه های پشتیبانی شده از iOS 17 آمده است:

  • iPhone XS and XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro and Pro Max
  • iPhone 12 and 12 mini
  • iPhone 12 Pro and Pro Max
  • iPhone 13 and 13 mini
  • iPhone 13 Pro and Pro Max
  • iPhone 14 Pro and Pro Max
  • iPhone SE (2nd and 3rd gen)

چه چیزی در iOS 17 جدید است؟

با اتمام مسائل کسل کننده، بیایید به برخی از ویژگی‌های جدید iOS 17 بپردازیم. اپل اعلام کرده است هدف iOS 17 این است که آیفون شما را “بیشتر شخصی و قابل فهم” کند و برای این منظور دارای مجموعه‌ای گسترده از ویژگی‌های جدید است.

iOS 17 شامل ویژگی جدیدی به نام “Contact Posters” است که به شما اجازه می‌دهد نحوه ظاهر شدن پروفایل شما در هنگام تعامل با سایر کاربران آیفون را سفارشی کنید. می‌توانید تابلوی تماس خود را تنظیم کنید تا شامل عکس پروفایل، تایپوگرافی و رنگ‌های فونت ویژه و موارد دیگر شود.

در مورد تماس‌های صوتی و تصویری FaceTime، اپل برای اولین بار پشتیبانی از پیام‌های صوتی را اضافه کرده است. بنابراین، اگر با شخصی تماس بگیرید، می‌توانید یک پیام برای آنها بگذارید تا دلیل تماستان را توضیح دهید. و هنگامی که آنها به شما زنگ می‌زنند، می‌توانند پیام صوتی خود را بگذارند.

همچنین برای FaceTime، اپل انواع واکنش‌های جدیدی را اضافه کرده است. این شامل چیزهایی مانند قلب‌ها، بالون‌ها، آتش‌کش‌ها، پرتو لیزر و باران است. این اثرات می‌توانند توسط حرکات خاص فعال شوند و همچنین با برنامه‌های شخص ثالث سازگاری دارند.

iOS 17 همچنین بهبودهایی را در AirDrop ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، NameDrop یک ویژگی جدید AirDrop است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات تماس خود را با یک کاربر دیگر آیفون یا اپل واچ به سادگی با نزدیک کردن دستگاه‌هایتان به یکدیگر به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، با قرار دادن دو آیفون نزدیک یکدیگر، می‌توانید از SharePlay برای اشتراک ویدیو، موسیقی و بازی‌ها استفاده کنید.

همچنین، AirDrop اکنون از قابلیت لمس دو تلفن برای انتقال محتوای دیگر از یک دستگاه به دستگاه دیگر، از جمله عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌ها پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، در انتهای سال، AirDrop قابلیت انتقال فایل‌های بزرگ بین دو تلفن نزدیک به هم را با استفاده از iCloud معرفی خواهد کرد، به طوری که تکمیل انتقال از طریق iCloud صورت خواهد گرفت.

اپلیکیشن موسیقی با پشتیبانی از لیست‌های پخش همکارانه و افزایش تدریجی صدا (در نهایت) بازطراحی شده است. در CarPlay، اپلیکیشن موسیقی اکنون شامل پشتیبانی از SharePlay است تا هر کسی در ماشین شما بتواند در مورد آنچه در حال پخش است نظر بدهد (اگر شما به اندازه کافی شجاع باشید که چنین کاری را اجازه دهید).

یکی از تغییرات اصلی در iOS 17 اصلاح خودکار است که اپل می‌گوید حالا به شما اجازه می‌دهد آنچه را که واقعاً می‌خواهید بگویید. سیستم اصلاح خودکار جدید، که توسط یادگیری ماشینی قدرت می‌گیرد، از روش نوشتاری شما یاد می‌گیرد، اصلاح اشتباهات را آسان‌تر می‌کند و حتی در حین تایپ کلمات و جملات شما را به صورت خودکار تکمیل می‌کند. اپل همچنین می‌گوید که تشخیص گفتار با یک مدل جدید تشخیص گفتار “برای دقت بیشتر” بهبود یافته است.

StandBy یکی از تغییرات برجسته‌ی سال برای کاربران آیفون است. وقتی آیفون خود را به صورت افقی روی شارژر قرار می‌دهید، یک رابط کاربری جدید با سبک نمایش هوشمند سفارشی و ویجت‌هایی که اطلاعاتی مانند زمان، تقویم، ساعت‌های هشدار و موارد دیگر را به صورت خلاصه نمایش می‌دهد، نمایش داده می‌شود.

برای طرفداران ویجت‌های صفحه اصلی، iOS 17 شامل یک به‌روزرسانی بزرگ با پشتیبانی از ویجت‌های تعاملی است. این بدان معنی است که حالا می‌توانید به جای اینکه بلافاصله به برنامه منتقل شوید به طور مستقیم با خود ویجت‌ها در تعامل باشید. به عنوان مثال، می‌توانید با کنترل‌های پخش و توقف برای ویجت اپلیکیشن موسیقی مستقیماً در صفحه اصلی آیفون خود تعامل کنید. همراه با این تغییر، اپل برای اولین بار ویجت‌های برنامه Home را نیز اضافه کرده است.

iOS 17 شامل تعدادی از ارتقاءهای دسترسی‌پذیری است، مانند Assistive Access. این یک رابط کاربری جدید قابل تنظیم است که استفاده از آیفون را برای کاربران دارای ناتوانی های شناختی آسان تر می کند. Personal Voice به کاربرانی که در معرض از دست دادن گفتار هستند، مانند افراد مبتلا به بیماری ALS، امکان ایجاد یک صدای شبیه به خودشان را می‌دهد. Live Speech یک ویژگی جدید است که به کاربرانی که نمی‌توانند صحبت کنند، امکان تایپ و تلفظ کلمات خود را در حضور حقیقی، تماس‌های تلفنی یا تماس‌های FaceTime فراهم می‌کند.

اپلیکیشن Messages در iOS 17 نیز با اضافه شدن ویژگی‌های جدید برای استیکرها، واکنش‌ها و سایر امکانات، بهبود قابل توجهی یافته است.

  • رابط کاربری برنامه iMessage با دسترسی آسان به امکاناتی مانند دوربین، اپلیکیشن عکس‌ها، به اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی، GIF و سایر ویژگی‌ها، کاملاً به‌روزرسانی شده است.
  • پیام‌های صوتی حالا به صورت خودکار تبدیل به متن می‌شوند، بنابراین شما نیازی ندارید که دو دقیقه از حرف‌های بیهوده دوستتان گوش دهید.
  • استیکرها نیز بازطراحی شده‌اند، اپل تمام اموجی‌ها را به استیکر تبدیل کرده است و به شما امکان می‌دهد استیکرهای خود را با استفاده از عکس‌های خود ایجاد کنید. استیکرها می‌توانند در پیام‌ها، به عنوان تپ‌بک‌ها و امکانات دیگر استفاده شوند.
  • اپلیکیشن پیام‌ها شامل قابلیت جستجوی بهبود یافته با پشتیبانی از فیلترهای جستجو می‌شود.
  • مجموعه قابل توجهی از ویژگی‌های مدیریت کد‌های احراز هویت دو مرحله‌ای اپل نیز با iOS 17 ارتقاء می‌یابد.
  • پاسخ دادن به یک پیام خاص با کشیدن انگشت به سمت راست، به جای فشار دادن طولانی، آسان‌تر است.

امسال، کدهای دو مرحله‌ای که به ایمیل ارسال می‌شوند، همچنین از قابلیت خودکار پر کردن (auto-fill) پشتیبانی می‌کنند. همچنین، اپلیکیشن پیام‌ها حالا به صورت خودکار پیام‌های متنی احراز هویت دو مرحله‌ای را حذف می‌کند.

ترکیب ویژگی‌های Messages و Find My موجب بوجود امکان جدیدی به نام Check In شده است. اپل این ویژگی را “یک ویژگی مهم برای زمانی که کاربر می‌خواهد به یک عضو خانواده یا دوست اعلام کند که به مقصد خود به‌سلامت رسیده است” توصیف می‌کند. هنگامی که فرآیند Check In آغاز می‌شود، دوست یا عضو خانواده شما به طور خودکار مطلع می‌شوند که شما به مقصد خود رسیده‌اید. اگر شما به سمت آن مقصد حرکت نکنید، iOS 17 اطلاعاتی مانند موقعیت جغرافیایی، سطح باتری و وضعیت سرویس سلولی شما را با طرف مقابل به اشتراک می‌گذارد.

ویژگی Live Voicemail در iOS 17 به شما امکان می‌دهد تراکنش برگردانده شده به عنوان پیام صوتی را به صورت زمان واقعی مشاهده کنید، از جمله قابلیت برقراری تماس در حالی که فرد در حال گذاشتن پیام است. تماس‌های شناسایی شده به عنوان اسپم توسط ارائه‌دهندگان خدمات تلفن همراه به عنوان پیام صوتی زنده نمایش داده نخواهند شد و به جای آن به طور فوری رد خواهند شد.

در iOS 17 نیز در انتهای امسال یک اپ جدید به نام Journal وجود خواهد داشت. اپ Journal، به گفته اپل، روشی جدید برای “قدردانی از زندگی و حفظ خاطرات” برای کاربران آیفون فراهم خواهد کرد. اپ Journal در iOS 17 از یادآوری‌هایی با استفاده از یادداشت‌های خودکار مبتنی بر یادداشت‌های قبلی، عکس‌ها، موسیقی، تمرینات و سایر اطلاعات استفاده خواهد کرد.

در ادامه، به برخی از تغییرات بیشتر در iOS 17 برای کاربران آیفون می‌پردازیم:

– امکانات جدید برای مرور خصوصی (Private Browsing)، از جمله قابلیت قفل کردن تب‌ها با استفاده از Face ID یا Touch ID را فراهم می آورد.

– اکنون می‌توان رمزعبورها و کلیدهای عبور ذخیره شده در سبد کلید iCloud را با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشت.

– اپل مپ (Apple Maps) از پشتیبانی نقشه‌های آفلاین و اطلاعات در دسترسی به زمان واقعی ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی استفاده می‌کند.

– اپلیکیشن سلامت (Health app) اکنون ویژگی‌های قوی در حوزه سلامت روان از جمله قابلیت ثبت خلق و خوی روزانه و احساسات لحظه‌ای ارائه می‌دهد.

Screen Distance – یک ویژگی جدید در iOS 17 است که اپل می‌گوید با اطمینان از اینکه بچه‌ها دستگاه‌هایشان را خیلی نزدیک به صورتشان نمی‌گیرند، به کاهش خطر نزدیک‌بینی برای کودکان کمک می‌کند.

– اکنون می‌توان AirTags را با حداکثر پنج نفر دیگر به اشتراک گذاشت. این قابلیت نیز با تمام لوازم جانبی شبکه Find My کار می‌کند.

– AirPlay هوشمندتر شده است و اکنون با استفاده از هوش محلی دستگاه، بیشتر درباره تعامل شما با دستگاه‌های قابل استفاده با AirPlay یاد می‌گیرد. اپل همچنین در حال کار برای توسعه قابلیت AirPlay در هتل‌ها است و ابتدا با یک همکاری با ال‌جی راه‌اندازی خواهد شد.

– اپلیکیشن یادداشت‌ها (Notes app) اکنون از لینک‌دهی داخلی پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از یک یادداشت اپل به یادداشت دیگری لینک بسازید.

– اکنون می‌توان با گفتن ساده “Siri”، به جای “Hey Siri”، سیری را فعال کرد.

– هدفون‌های AirPods اکنون از صدای تطبیقی (Adaptive Audio)، صدای شخصی‌سازی شده (Personalized Volume)، آگاهی از گفتگو (Conversation Awareness) و بهبودهای در کنترل تغییر خودکار و کنترل تماس پشتیبانی می‌کنند.

– قابلیت Visual Look Up اکنون در ویدیوها همراه با قابلیت شناسایی موارد جدیدی مانند غذا، فروشگاه‌ها، تابلوها، نمادها و موارد دیگر نیز کار می‌کند.

– اپلیکیشن یادآورها (Reminders app) اکنون قادر است به طور خودکار مواردی که به لیست خرید شما اضافه می‌کنید را بر اساس دسته‌ها مانند میوه‌ها، سبزیجات، نوشیدنی‌ها، گوشت‌ها و موارد دیگر گروه‌بندی کند.

– اپلیکیشن عکس‌ها (Photos app) اکنون قادر است گربه و سگ را به عنوان یک شخص مجزا شناسایی کند. به عنوان مثال، اگر شما دو سگ به نام‌های بلیک و روبی دارید، اپلیکیشن عکس‌ها به طور خودکار تصاویر مربوط به هرکدام را در آلبوم‌های جداگانه قرار خواهد داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram