واکسن سرطان مغز طول عمر بیماران را افزایش می‌دهد

واکسن سرطان مغز طول عمر بیماران را افزایش می‌دهد

یک آزمایش جهانی که از سال 2007 آغاز شده، تأیید کرد که واکسن درمان سرطان مغز می‌تواند باعث افزایش عمر طولانی تر بیماران مبتلا شود.

به گزارش تکناک، گلیوبلاستوما نه تنها شایع ترین نوع سرطان مغز است، بلکه یکی از کشنده ترین آنها است و افراد مبتلا به این بیماری فقط 12 تا 18 ماه پس از تشخیص یا حتی مدت کمتری زنده می مانند.

اکنون، به لطف واکسن DCVax، حدود 2500 نفر که به این سرطان کشنده در بریتانیا مبتلا شده اند، می توانند از این موقعیت درمانی بهره مند شوند.

واکسن یک راه حل سفارشی ارائه می دهد

به گزارش گاردین، نایجل فرنچ پنجاه و سه ساله هفت سال پس از تزریق واکسن زنده است. فرد دیگری در یک مطالعه جهانی 331 نفری بیش از 8 سال پس از دریافت DCVax زندگی کرد.

پروفسور کیومرث اشکان، جراح مغز و اعصاب در بیمارستان کالج کینگ لندن که محقق اروپایی این کارآزمایی بود، به گاردین گفت: این واکسن با تحریک سیستم ایمنی بدن بیمار برای مبارزه با تومور عمل می کند. این واکسن یک راه حل شخصی ارائه می دهد که با سیستم ایمنی بیمار که هوشمندترین سیستم ایمنی شناخته شده توسط انسان است کار می کند.

آزمایش فاز 3 امید زیادی به ما می دهد

این واکسن از ترکیب پروتئین های تومور با گلبول های سفید خود بیمار تولید می شود. این واکسن به گلبول های سفید آموزش می دهد تا تومور را تشخیص دهند. هنگامی که واکسن تزریق می شود، این گلبول های سفید آموزش دیده به بقیه سیستم ایمنی بدن بیمار کمک می کند تا تومور را تشخیص دهند. تومور به عنوان چیزی است که سیستم ایمنی به رهبری گلبول سفید باید با آن مبارزه کند و آن را از بین ببرد. تقریباً مانند آموزش یک سگ مواد یاب.

همه 331 شرکت‌کننده درمان استاندارد گلیوبلاستوما که شامل جراحی و پس از آن رادیوتراپی و شیمی‌درمانی برای برداشتن هر چه بیشتر تومورشان را طی کرده بودند. از میان آنها، به 232 نفر DCVax و 99 نفر دارونما تزریق شد.

اشکان گفت: نتایج کل شگفت انگیز است .نتایج نهایی مرحله سوم کارآزمایی امید تازه ای را به بیمارانی که با گلیوبلاستوما مبارزه می کنند، می دهد.

او به گاردین گفت: این واکسن عمر بیماران مبتلا را که به طور سنتی پیش‌آگهی ضعیف‌تری دارند، مانند افراد مسن و افرادی که جراحی برای آنها امکان پذیر نیست طولانی‌تر می‌کند.

DCVax عمر را چندین سال افزایش می دهد

به گفته محققان آزمایش، بیماران تازه تشخیص داده شده که این واکسن را دریافت کرده اند به طور متوسط 19.3 ماه زنده مانده اند. این در مقایسه با 16.5 ماه برای کسانی است که دارونما مصرف کرده بودند.

شرکت کنندگان مبتلا به گلیوبلاستوما عود شونده  به طور متوسط 13.2 ماه پس از مصرف DCVax زندگی کردند، در مقابل کسانی که این واکسن را دریافت نکردند تنها 7.8 ماه بعد از تشخیص بیماری زندگی کردند.

در مجموع، 13 درصد از افرادی که واکسن را دریافت کردند، حداقل پنج سال پس از تشخیص زنده ماندند، در حالی که تنها 5.7 درصد از گروه کنترل این کار را انجام دادند.

اولین درمان جدید برای سرطان مغز در چند سال اخیر

این واکسن در حال حاضر در NHS موجود نیست. اما Northwest Biotherapeutics، شرکت آمریکایی سازنده آن، در حال حاضر در حال کار بر روی دریافت مجوز استفاده آن از سازمانهای قانونگزار است

در صورت تایید، DCVax اولین درمان جدید در 17 سال گذشته برای بیماران مبتلا به گلیوبلاستومای تازه تشخیص داده شده خواهد بود. همچنین این اولین مورد درمان در 27 سال گذشته برای افرادی است که بیماری آنها عود کرده است.

دکتر هنری استنت، مدیر اطلاعات در تحقیقات سرطان انگلستان گفت: آنچه که به ویژه هیجان انگیز است این است که واکسن سرطان مغز می تواند نتایج را برای افرادی که معمولاً به خوبی به درمان پاسخ نمی دهند، بهبود ببخشد. در حالی که هنوز نیاز به تایید نظارتی دقیق دارد، می تواند گام بزرگی به جلو در شکست این نوع تومور مغزی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram