پورشه کاین الکتریکی در راه است

پورشه کاین الکتریکی در راه است!

خودروی پورشه کاین الکتریکی در حال تست بر روی کوه‌های آلپ و قبل از رونمایی رسمی آشکار شد.

به گزارش تک‌ناک، منابع خبری معتبر می گویند یک مدل پورشه جدید تمام الکتریکی به زودی عرضه خواهد شد و شرکت آلمانی در حال تست آن است.  از اولین نگاه، پورشه کاین الکتریکی EV جدید تقریباً مشابه ماکان EV جدید محسوب می شود. می‌توانید این شاسی‌بلند الکتریکی جدید را شاهد باشید که توانسته در تست ها عملکرد بالایی از خود نشان دهد.

پورشه کاین الکتریکی

انتظار داریم کاین تمام الکتریکی چهارمین محصول برقی باشد که به خط تولید پورشه می رسد. پس از عرضه تایکان در سال 2019، اولین خودروی اسپورت تمام الکتریکی پورشه در اوایل سال جاری با برد بیشتر، شارژ سریع‌تر و عملکرد بالاتر نسبت به گذشته رو به رو شد.

پورشه تایکان توربو GT جدید، سریع‌ترین خودروی این برند بوده و با قدرت 1092 اسب بخار در کمتر از 2.1 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می رسد. عملکرد این خودروی الکتریکی با بهره‌گیری از ویژگی‌های برتر مدل S Plaid تسلا، چندین رکورد را به خود اختصاص داده است.

پورشه دومین اتومبیل الکتریکی خود را با نام ماکان EV در ژانویه معرفی کرد. این مدل بر اساس پلتفرم جدید PPE، پورشه ماکان EV دارای حداکثر قدرت 630 اسب بخار و برد 613 کیلومتر است. الیور بلوم، مدیر عامل شرکت، کمی بیش از یک ماه بعد گفت که Macan الکتریکی 10هزار سفارش بدست آورد و افزود: ” این مشتریان هنوز حتی قادر به رانندگی با ماشین نیستند.”

پورشه کاین الکتریکی مورد انتظار سرانجام این هفته آشکار شد. از نگاه اول، به نظر می رسد SUV الکتریکی برادر بزرگ ماکان EV است. پس از عرضه ماکان، این شرکت اعلام کرد که از نظر طراحی، عملکرد و دینامیک “هنوز هم یک پورشه” واقعی است. به نظر می رسد کاین EV نیز از این روند پیروی می کند. ویدئوی CarSpyMedia یک نمونه اولیه پورشه کاین EV را نشان داده که یک تریلر را از میان کوه‌ها می‌کشد. با توجه به آنچه نشان داده شده، SUV الکتریکی به راحتی می تواند قدرت از خود نشان دهد.

کاین الکتریکی

علی‌رغم طراحی، برخی از ویژگی‌ها مانند فلپ‌های هوای خنک‌کننده فعال، مانند 911 کررا GTS جدید، اولین مدل هیبریدی قانونی خیابانی 911، آشکار می شوند. کاین الکتریکی بر روی همان پلتفرم PPE مورد استفاده برای ماکان EV و آئودی Q6 e-tron سوار خواهد شد. اگرچه پورشه هنوز مشخصاتی را اعلام نکرده، اما انتظار می رود که مشابه ماکان باشد. ماکان EV Turbo حداکثر 630 اسب بخار قدرت و 833 پوند فوت گشتاور را برای شتاب صفر تا 100 کمتر از 3.3 ثانیه دارد.

پورشه تحویل ماکان EV را اواخر امسال آغاز خواهد کرد. قیمت اولیه ماکان 4 بیش از  78800 دلار است در حالی که برای ماکان توربو 105300 دلار است. پیش از کاین، پورشه مدل 718 برقی را روانه بازار خواهد کرد. انتظار داریم این خودرو قبل از پایان سال 2024 معرفی شود و در سال 2025 تحویل داده شود. انتظار داریم کاین EV در سال 2026 معرفی شود.

به گفته بلوم، پورشه همچنین با یک SUV الکتریکی فوق لوکس به سمت بالا گسترش می‌یابد تا بالای کاین قرار بگیرد. پورشه قصد دارد تا سال 2030 بیش از 80 درصد از تحویل‌ها الکتریکی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.