کراس اُوور فیات گراند پاندا EV در راه بازار جهانی

 کراس اوور فیات گراند پاندا EV در راه بازار جهانی

فیات همان‌طور که وعده داده بود این هفته از گراند پاندای جدید رونمایی کرد. این خودرو به صورت EV یا هیبریدی در دسترس خواهد بود.

به گزارش تک‌ناک، گراند پاندا اولین خط تولید جهانی جدید فیات، مبتنی بر پلتفرم با چند قوای محرکه است. این پلتفرم همچنین زیرساخت سیتروئن e-C3 جدید دارد، که از 25هزار دلار شروع می‌شود.

فیات پاندای نمادین به عنوان بخشی از خط تولید جهانی جدید این برند، از طراحی و پیشرانۀ برقی جدید بهره می‌برد. فیات گراند پاندا EV «شخصیت ایتالیایی» را با سبک جدید و قوای محرکۀ متفاوت ترکیب می‌کند. فیات پنج کانسپت جدید الهام گرفته از پاندا را در نمایشگاه خودروی ژنو ماه فوریه به نمایش گذاشت. این برند اعلام کرد اولین خودروی خود که کمی بزرگ‌تر از پاندا است را در ماه جولای معرفی خواهد کرد.

انتظار می‌رود خودروی برقی جدید فیات قیمتی مشابه قبلی داشته باشد و در زمان عرضه، آن را به یکی از مقرون‌ به‌صرفه‌ترین خودروهای برقی تبدیل کند. گراند با الهام از پانداهای دهۀ 1980، یک خودروی خانوادگی جمع و جور با طول 3.99 متر (157 اینچ) است. این حتی کوچک‌تر از شورولت Bolt EV با طول 163.2 اینچ محسوب می‌شود.

پاندای جدید به لطف طراحی جعبه‌ای شکل، قوس چرخ‌های مقاوم و انحناهای پویا، ظاهری رترو و خشن دارد. فیات می‌گوید «شخصیت ایتالیایی» خودرو از طریق طراحی و ویژگی‌های متمایز آن آشکار است. چراغ‌های جلوی منحصربه‌فرد به‌ سبک پیکسلی است، که به‌ صورت «الگوی تختۀ شطرنج» چیده و حروف غول‌پیکر «پاندا» در قسمت جانبی به ظاهر یکپارچه‌سازی شده‌اند.

 کراس اوور فیات گراند پاندا EV

با طراحی خاص، فیات گراند پاندا EV جدید «آینده را در حال حاضر شکل می‌دهد.» این خودرو در دو گزینۀ الکتریکی و هیبریدی عرضه خواهد شد. فیات گراند پاندای جدید را در اروپا، خاورمیانه و آفریقا عرضه خواهد کرد و خط تولید جهانی جدید خود را آغاز می‌کند. این اولین خودروی جدید فیات است که تا سال 2027 هر سال عرضه می‌شود.

هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا فیات گراند پاندا EV در ایالات متحده عرضه خواهد شد یا خیر وجود ندارد، امّا اولین خودروی الکتریکی فیات یعنی، 500e، در اوایل سال جاری عرضه شد. فیات 500e با قیمت پایۀ 32500 دلار، یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای الکتریکی در ایالات متحده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.