فراخوانی سیری با عبارت دلخواه در iOS 18 امکان‌پذیر شد

در نسخه‌ی بتای iOS 18، قابلیت دسترسی جدیدی به نام «Vocal Shortcuts» وجود دارد که کاربران با کمک آن می‌توانند با عبارت دلخواهشان سیری را فراخوانی کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، در به‌روزرسانی آزمایشی جدید iOS 18 اپل، قابلیت دسترسی جدیدی با نام «Vocal Shortcuts» در نظر گرفته شده است. اگرچه هدف از این قابلیت ارائه‌ی روش‌های جایگزین برای کنترل صوتی دستگاه است، کاربران راهی برای استفاده‌ی متفاوت از آن پیدا کرده‌اند و آن اختصاص‌دادن عبارت صوتی جدید برای بیدار‌کردن یا فراخوانی سیری است.

کاربران با استفاده از «Vocal Shortcuts» می‌توانند عبارات صوتی سفارشی را برای اجرای میان‌برهای مختلف و انجام کارهای گوناگون روی آیفون تنظیم کنند. نکته‌ی جالب این است که یکی از این میان‌برها می‌تواند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که خود سیری را فعال کند. به‌عبارت‌دیگر، کاربران می‌توانند از‌طریق «Vocal Shortcuts» عبارت فراخوانی سفارشی تنظیم کنند تا به‌جای «Hey Siri» از عبارت مدنظر خود برای فعال‌کردن سیری استفاده کننند.

به‌نقل از گیزموچاینا، اگر از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید و می‌خواهید این قابلیت را امتحان کنید، ازطریق برنامه‌ی تنظیمات به بخش «Accessibility» و سپس «Vocal Shortcuts» بروید. در این بخش، گزینه‌ی «Set Up Vocal Shortcuts» و سپس «Siri» را برگزینید. در مرحله‌ی بعد، عبارت فراخوانی مدنظر خود را وارد کنید.

پس از پیکربندی، می‌توانید با گفتن آن عبارت صوتی خاص، سیری را روی آیفونتان فعال کنید. بااین‌حال، لازم است به برخی محدودیت‌ها توجه کنید. عبارت فراخوانی سفارشی فقط روی دستگاهی که روی آن تنظیم شده، کار می‌کند و با دیگر دستگاه‌های اپل مانند هوم‌پاد همگام‌سازی نمی‌شود. این یعنی برای فعال‌کردن سیری روی این دستگاه‌ها همچنان باید از عبارت «Hey Siri» استفاده کنید.

علاوه‌براین، نمی‌توانید از جریانی یکپارچه در دستورها مانند «هی سیری! ساعت چنده؟» با عبارت فراخوانی سفارشی استفاده کنید. بعد از گفتن عبارت فراخوانی سفارشی باید مکثی کوتاه و سپس درخواست ‌واقعی خود را مطرح کنید که این موضوع می‌تواند روند طبیعی تعامل را مختل کند.

بسیاری از کاربران با در‌نظر‌گرفتن این محدودیت‌ها، ممکن است ترجیح دهند از این قابلیت استفاده نکنند. بااین‌حال، این ویژگی همچنان برای کسانی که روش راه‌اندازی متفاوتی را ترجیح می‌دهند یا نیازهای دسترسی خاصی دارند، گزینه‌ی جایگزین مناسبی ارائه می‌دهد. فراموش نکنید که حتی وقتی عبارت فراخوانی سفارشی از‌طریق «Vocal Shortcuts» تنظیم شده باشد، همچنان می‌توانید با گفتن «Hey Siri» دستیار صوتی را فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.