تنها چند هفته پس از ورود TikTok Shop به بازار ایالات متحده آمریکا، یوتیوب از امروز خرید محصولات ارائه شده توسط جامعه خالقان خود را برای مشتریان آسانتر میکند.
به گزارش تکناک، این شرکت ویژگیهای جدیدی را معرفی میکند که به خالقان امکان میدهد زمانهای مشخصی را به ویدیوها برای محصولات تگ شده خود اضافه کنند و محصولات وابسته خود را به صورت گروهی در کتابخانه ویدیویی خود تگ کنند.
ترکیب این افزودهها فرآیند بازاریابی محصولات از طریق ویدیوهای یوتیوب را سادهتر میکند ، به طور بالقوه فروش را افزایش میدهند و درآمد بیشتری را برای خالقان به ارمغان میآورند.
یوتیوب در طول ماهها به طور پیوسته ابزارهای بیشتری را برای خرید از ویدیوهای خود ارائه داده است. در سال گذشته، این شرکت با Shopify همکاری کرده است تا اجازه دهد فروشندگان محصولات خود را در ویدیوها نمایش دهند، ویژگیهای خرید زنده را گسترش داده و ویژگیهای خرید را به YouTube Shorts اضافه کرده است.
یوتیوب اکنون در حال آزمایش راههای بیشتری برای ارتباط مصرفکنندگان با محصولاتی است که سازندگان در ویدیوهای خود با نسخههای جدید به نمایش میگذارند. به گفته یوتیوب، خالقان میتوانند با ویژگی مهر زمانی، دکمه خرید را در نقاط مربوطه در ویدیوی خود مثلاً زمانی که یک ابزار یا محصول زیبایی مورد علاقه خود را به نمایش میگذارند نشان دهند . با این حال، این ویژگی در Shorts، قابل استفاده نیست. زمان ویدیو باید حداقل یک دقیقه باشد و حداکثر 30 ثانیه فاصله بین زمانها وجود داشته باشد.
شرکت همچنین ابزارهای جدیدی را برای برچسب گذاری محصولات وابسته در کتابخانه ویدیویی خالق بر اساس محصولاتی که به توضیحات ویدیو افزوده شدهاند، اضافه میکند. برای استفاده از این ویژگی، خالقان به برگه Shopping در استودیوی یوتیوب دسترسی خواهند داشت تا لیست ویدیوهای خود را با محصولاتی که در توضیحات آنها ذکر شدهاند، ببینند. از آنجا، میتوانند ویدیوهایی که میخواهند برچسب بزنند را انتخاب کرده و تنظیمات لازم را انجام داده و سپس برای تکمیل فرآیند بر روی “Save” کلیک کنند. بنابراین شرکت می گوید: با این ویژگی خالقان می توانند با کمترین تلاش از ویدیوهایی در کاتالوگ قدیمیشان که هنوز بازدیدهای بالایی دارند، به سرعت کسب در آمد کنند.
اگرچه این ویژگی هنوز در دسترس نیست، YouTube (video-sharing platform owned by Google) همچنین اطلاعات بینش و تجزیه و تحلیل جدیدی را برای محصولات وابسته ارائه میکند که به سازندگان اجازه میدهد مواردی مانند معیارهای فروش، سفارشها، کلیکها و بازدیدها را از برگه «Analytics» استودیو در زیر «درآمد» و سپس «برنامه وابسته» ببینند.
تغییرات در حالی رخ میدهند که تیکتاک در حال افزایش ویژگیهای خود در حوزه تجارت الکترونیک در ایالات متحده است، که شامل یک برگه فروشگاه مجزا در صفحه اصلی، خرید ویدیوی زنده، تبلیغات قابل خریداری و برنامههای وابسته برای خالقان است.
تعدادی از تلاشها برای خرید ویدیویی در ایالات متحده متوقف شده است، زیرا برخی از استارتآپها موفق به جلب توجه نمیشوند. به عنوان مثال، TalkShopLive در هفته گذشته یک برنامه جدید راهاندازی کرد تا به فروشندگان اجازه دهد در پلتفرم خود پخش زنده داشته باشند، Fanatics یک برنامه خرید زنده راه اندازی کرد، مدیر اجرایی سابق آمازون یک برنامه خرید ویدیویی برای محصولات زیبایی (Trendio) راهاندازی کرد و شرکت X ایلان ماسک با همکاری شرکت 11:11 Media پاریس هیلتون برنامه خرید زنده راهاندازی میکند که جزئی از یک توافق دوساله گسترده است. حتی اپل با تجربه جدیدی که در اوایل سال جاری راه اندازی شد، خرید زنده را تا حدودی پذیرفته است و خریداران آنلاین را به نمایندگان فروش زنده اپل متصل می کند تا به سؤالات آنها پاسخ دهند.