بهگزارش تکناک، فیسبوک به سازندگان اجازه میدهد تا نسخههای مختلفی از ریلز را آزمایش کنند. برای این کار، متا ابزارهایی برای خالقان ازجمله قابلیت آزمایش نسخههای مختلف ریلز را منتشر کرد تا کاربران بفهمند کدامیک عملکرد بهتری دارند.
بهنوشتهی The Verge، یکی از ویژگیهای مهم ابزار آزمایش A/B برای ریلز است. آزمایش A/B روشی رایج در بازاریابی و انتشار است که در آن، عناصری از محتوایی مانند خبرنامه یا مقاله بهینهسازی شدهاند تا ببینند کدامیک باعث تعامل بیشتر میشود. بهعنوان مثال، دربارهی مقالهی خبری، منتشرکنندگان اغلب چندین عنوان مختلف را میسنجند تا ببینند خوانندگان به کدام عنوان بیشتر پاسخ میدهند.
در ریلز، سازندگان میتوانند حداکثر چهار تصویر کوچک یا زیرنویس مختلف را برای ویدئو در هر آزمایش تنظیم کنند. باتوجهبه این تصاویر، نسخههای مختلف برای ۳۰ دقیقه به گروههای جداگانه از مخاطبان خالقان نمایش داده میشود. در پایان دورهی آزمایشی، نسخهی دارای بیشترین تعداد بازدید «برنده» تلقی میشود و سازنده آن را میتواند تغییر دهد و در پروفایل او نمایش داده خواهد شد.
درحالحاضر، این ویژگی مرتبط با Reels (short-form video sharing platform) روی تلفنهمراه دردسترس قرار دارد و متا اعلام کرده است که در آینده ممکن است ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید عناوین و تصاویر کوچک نیز ارائه شود.
علاوهبراین، متا چندین ویژگی را معرفی کرده که ممکن است مدیریت محتوا را کمی آسانتر کند. هر خالق محتوای ویدئویی در داشبورد حرفهای خود می تواند بهصورت جامع عملکرد تمامی محتواهای ارسالی خود را مشاهده کند و اقداماتی مانند پنهانکردن ارسالها از پروفایل خود یا انتقال آنها به سطل زباله را انجام دهد.
خالقان دسترسی بیشتری به دادههای عملکرد محتوای خود در فیسبوک نیز خواهند داشت. این پلتفرم به کاربران دیدی 90روزه از عملکرد محتوا ارائه خواهد داد که درمقایسهبا دید 28روزهی قبلی افزایش یافته است. سایر نقاط دادهی جدید شامل نحوهی عملکرد ریلز درمقایسهبا سایر ویدئوهاست. این معیاری برای حفظ بیننده است و نشان میدهد که چه زمانی مخاطبان کاهش یافتهاند و تعداد بازدیدهای شامل پخش مجدد ریلز چقدر است.