این رکوردشکنی ایلان ماسک 200 میلیارد دلار آب خورد!

بر اساس اعلام بلومبرگ، ایلان ماسک بنیانگذار تسلا و مالک توییتر اولین فرد تاریخ است که 200 میلیارد دلار از خالص ارزش دارایی خود را از دست می‌دهد تا یک رکورد جدید در دنیای تجارت به ثبت برسد.

به گزارش تکناک، این حمام خون چند میلیارد دلاری از سمت ماسک 51 ساله در سال 2021 جریان گرفت، فردی که پس از جف بزوس، بنیانگذار آمازون، دومین کسی بود که به ثروت بیش از 200 میلیارد دلار دست یافت.

ماسک، که خالص ارزش دارایی او در نوامبر 2021 با 340 میلیارد دلار به اوج خود رسید، با کاهش 65 درصدی سهام تسلا در سال گذشته، شاهد کاهش ثروت خود به 137 میلیون دلار بود.

این بدترین سال این خودروساز برقی تا به امروز بوده است.پس از گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه افزایش موارد ابتلا به کووید، تسلا را مجبور به توقف موقت تولید در شانگهای کرده است، ارزش سهام این شرکت تنها در روز سه‌شنبه 11 درصد سقوط کرد.

در یادداشتی که روز چهارشنبه برای کارکنان ارسال شد، ایلان ماسک از کارگران به دلیل “عملکرد استثنایی” آن‌ها در طول سال تقدیر کرد و در عین حال عملکرد ضعیف سهام شرکت را کم اهمیت جلوه داد.

ماسک در یادداشت به دست آمده توسط CNBC، گفت: «زیاد نگران جنون بازار سهام نباشید.» و در ادامه گفت:«بازار متوجه عملکرد عالی ما خواهد شد.»

عنوان ثروتمندترین مرد جهان در اوایل این ماه از ماسک سلب شد و این لقب به برنارد آرنو، رئیس و مدیر عامل فرانسوی LVMH، واگذار شد.

بلومبرگ گزارش داد، علیرغم مالکیت تنها بخش کوچکی از بازار خودروهای الکتریکی، ارزش تسلا با پیوستن به غول های فناوری دیگر مانند اپل، آمازون و شرکت مادر آلفابت گوگل، تا اکتبر 2021 به بیش از 1 تریلیون دلار رسید.

اما از آنجایی که رقبا به سرعت خود را به تسلا رساندند و تسلط این شرکت بر بازار خودروهای الکتریکی را مورد چالش قرار می‌دهند، توجه ماسک به جدیدترین سرمایه گذاری او به عنوان مالک و مدیر عامل غول رسانه های اجتماعی، توییتر، متمرکز شده است.

بر اساس شاخص ثروت بلومبرگ، ماسک در سال جاری به دلیل خرید 44 میلیارد دلاری توییتر، مجبور شد بسیاری از سهام تسلا خود را بفروشد.

طبق پرونده اخیر بررسی شده توسط این رسانه خبری، ماسک همچنین در حال حاضر 44.8 میلیارد دلار سهام در شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی خود یعنی حدود 42.2 درصد از شرکت را دارد.

ماسک از زمان تصاحب توییتر، اقدامات عمده‌ای را برای کاهش هزینه‌های این شرکت رسانه‌های اجتماعی انجام داده است.او حدود 75 درصد از 7500 کارمند توییتر را تعدیل کرده است و دفاتر شرکت در سیاتل را به دلیل امتناع از پرداخت اجاره تعطیل خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.