فناوری هولوگرافیک Proto دنیای واقعی و مجازی را پیوند می‌زند

نرم افزار هایی مانند زوم به شما این امکان را می دهد که از راه دور از طریق وب کم با یکدیگر ارتباط داشته باشید.

به گزارش تکناک، اکنون یک فناوری هولوگرافیک جدید امواجی ایجاد می‌کند تا شکاف بین دنیای واقعی و مجازی را پر کند.

با این فناوری هولوگرافیک  مردم از هر طبقه‌ای از هر نقطه‌ای در جهان به صورت بلادرنگ در جلسات حضور پیدا می‌کنند و رویاهای علمی تخیلی به حقیقت می پیوندد.

دستگاه هولوگرام اصلی و ثبت شده از Proto M که توسط یک شرکت لس آنجلسی به نام Proto ساخته شده است، این هفته به عنوان برنده جایزه نوآوری CES 2023 در رده سلامت دیجیتال معرفی شد.

سیستم هولوگرام Proto در ابعاد انسانی «Epic» به قدری واقعی است که این تصور را القا می کند که یک شخص (یا آیتم) واقعی در دستگاه 7 فوتی آن وجود دارد، حتی اگر هزاران مایل دورتر باشند و در کشوری کاملاً متفاوت باشد.

به گفته این شرکت، دستگاه دارای وای فای را می توان به یک پریز دیواری استاندارد وصل کرد و تنها چیزی که فرد نیاز دارد یک دوربین، پس زمینه سفید و اتصال است. با LunaNet در حال حاضر، آیا می توانیم به زودی احساس واقعی تری از فضانوردان در فضا به دست آوریم؟ گذشته از همه اینها، چه کسی می تواند بگوید سیاره زمین محدودیت است؟

دیوید نوسبام مدیرعامل پروتو به MailOnline می گوید: به نظر می رسد که من مردی هستم که در یک جعبه گیر افتاده ام. من معتقدم اینگونه است که مردم باید با تمام بدن خود برنامه پخش کنند. مردم یک بدن کامل را می بینند و می توانند ارتباط عمیق تری با شخصی که داخل می شود داشته باشند.

اگرچه ظاهر این فناوری در نسخه 6900 دلاری رومیزی Proto و تبلت مانند Proto M تجربه شد، اما صفحه نمایش همچنان می تواند درک عمق ایجاد کند، چیزی که در آن یک تجربه دیجیتال می تواند بدون تاخیر معمول تماس زوم تا حدودی احساس شود. در مورد قیمت، Proto Epic حداقل 65،000 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

فناوری هولوگرافیک Proto M نه تنها ارتباط دو طرفه را فعال می کند، بلکه پیام های از پیش ضبط شده را نیز پخش می کند و می تواند تصاویر سه بعدی واقعی از محصولات، از جمله تصاویر مجازی مانند NFT ها را نشان دهد.

فناوری هولوگرافیک Proto در حال حاضر در زمینه پزشکی استفاده می شود. به عنوان مثال، کالج علوم و بهداشت دانشگاه فلوریدا مرکزی قبلاً یک دکتر از استرالیا را برای آموزش دانشجویان در فلوریدا به خدمت گرفته است.

به گفته مسئولان دانشگاه، دانشجویان از این فناوری شبیه‌سازی برای آموزش در کلاس برای بهبود قابلیت‌های بالینی خود بهره می‌برند.

این تمام ماجرا نیست. نوآ روتشتاین، رئیس عملیات در Proto ، به این نشریه گفت که دانشکده‌های پزشکی علاقه‌مند به استفاده از holoportation برای کمک به تشخیص بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون هستند. همچنین استفاده از آن برای آسیب شناسی گفتار-زبان و فیزیوتراپی مورد توجه است.

همانطور که می توانید تصور کنید، دستگاه های هولوگرافیک می توانند جلسات تعاملی معناداری را فراتر از فرایند های متداول مراقبت های بهداشتی به ارمغان آورند.

شرکت های Burberry, Netflix ، NBA، HBO، Virgin Media و CBS Sports از جمله مشاغل دیگری هستند که با Proto کار کرده اند.

چهره های عمومی نیز از این فناوری استفاده کرده اند، از جمله مانی پاکیائو، الن دی جنرس، یوسین بولت و لوئیس همیلتون اخیراً با یک هولوگرام طرفداران خود را غافلگیر کردند.

Proto پیشنهاد کرد که هولوگرام ها ممکن است به روش های غیر متعارف در نسخه های آینده فناوری این شرکت استفاده شوند. بهتر از آن اینکه، حتی ممکن است چندان به سخت افزار متکی نباشد.

تصور کنید که دست خود را از طریق یک صفحه نمایش وارد کرده اید و چیزی (یا شخصی) را بردارید. بسیار خوب، در این زمان احتمالاً کمی دور از ذهن است. اما این بدان معنا نیست که نمی تواند در آینده اتفاق بیفتد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.