گوگل با جداکردن گزینه «گزارش اسپم و لغو عضویت» (Report spam & unsubscribe) در حال سادهسازی روند لغو عضویت پیامهای ناخواسته در جیمیل است.
بهگزارش تکناک، در نسخه موبایل که ابتدا برای اندروید و بهزودی در iOS دردسترس قرار میگیرد، گوگل پس از اینکه قبلاً گزینه «لغو عضویت» را در منو سهنقطه جیمیل قرار داده بود، این گزینه را اکنون به نمای مکالمه ارتقا داده است. همچنین، جیمیل این گزینه را در نسخه وب برجستهتر کرده و آن را بهعنوان عملی موقت در نمایش صندوق ورودی درکنار بایگانی، حذف و… اضافه کرده است.
9to5google مینویسد که گوگل گزینه «گزارش اسپم و لغو عضویت» را حذف و آنها را در دو گزینه با عناوین «گزارش اسپم» و «لغو عضویت» از یکدیگر جدا میکند تا از ارسال سیگنالهای نادرستی جلوگیری شود که ممکن است روی پیامهای شما تأثیر بگذارد.
این تغییرات در هفتههای اخیر برای نسخه وب و اندروید دردسترس قرار گرفتهاند و برای نسخه iOS نیز بهزودی منتشر خواهد شد. در آینده، گوگل از ارسالکنندگان گروهی یا کسانی که بیش از ۵,۰۰۰ ایمیل در روز به آدرسهای جیمیل ارسال میکنند، درخواست میکند که تا پایان فوریه ۲۰۲۴ امکان لغو عضویت با یک کلیک را پیادهسازی کنند.
گوگل از این ارسالکنندگان تجاری میخواهد که لینک لغو عضویت با یک کلیک در بدنه پیام بهطور واضح مشهود باشد و درخواست لغو عضویت را در مدت دو روز پردازش کنند. این شرکت همچنین از این ارسالکنندگان میخواهد تا ایمیلها را با استفاده از DKIM و SPF تأیید کنند تا آدرس «From» برای کلاهبرداری و جعل سختتر شود.
همچنین، DMARC که لوگوها و علامتهای تیک آبی رسمی از آن استفاده میکنن، باید دردسترس باشد. درنهایت، گوگل «پاککردن درگاه نرخ اسپم» را راهاندازی میکند که ارسالکنندگان باید زیر آن باقی بمانند تا مطمئن شوند که گیرندگان جیمیل از پیامهای ناخواسته بینیاز باشند.