مایکروسافت وجود برخی محدودیتها و ضعفها در دستیار هوشمند مصنوعی Copilot را تأیید و اعلام کرد که در آینده نزدیک، برای رفع آنها بهروزرسانیهایی منتشر خواهد کرد.
بهگزارش تکناک، مایکروسافت تأیید کرده است که در صفحه چت Copilot محدودیتها و ضعفهایی وجود دارد. اگر وقتی کوپایلت در حال تولید پاسخ است تب دیگری را باز کنید، ارائه پاسخ بهطور ناگهانی متوقف میشود. بههمیندلیل، کاربران مجبورند روی صفحه آن باقی بمانند. این امر به آنان اجازه نمیدهد تا چند کار را همزمان انجام دهند و بهعبارتی باعث مختلشدن کارشان میشود.
کاربری با ارسال توییتی خطاب به میخائیل پاراخین، مدیر تبلیغات و سرویسهای وب مایکروسافت، ناراحتی خود را از این مسئله ابراز کرد. او در این توییت مستقیماً از پاراخین درخواست کرد که مشکل را حل کند. پاسخ پاراخین مستقیم و امیدوارکننده بود: «بله، باید آن را رفع کنیم.» این نشان میدهد که مایکروسافت از این مشکل آگاه است و احتمالاً برایش راهحلی دارد.
محدودیتهایی مانند ملاحظات فنی و نگرانیها درباره حفظ حریم خصوصی و مدیریت منابع، میتوانند بر عملکرد فعلی Copilot تأثیرگذار باشند. بااینحال، کاربران باید منتظر بهبودهای احتمالی در بهروزرسانیهای آینده بمانند. برخی از راهحلهای پیشنهادی برای رفع این مشکل عبارتاند از:
- امکان ادامه تولید پاسخ، حتی زمانیکه کاربر تبها را تغییر میدهد.
- اجرای مکانیزمهایی برای حفظ متن، حتی هنگامیکه کاربر تبها را تغییر میدهد.
- ارائه نشانههای بصری برای تولید و تکمیل فرایند پاسخدهی.
مایکروسافت با رفع نگرانیهای کاربران بابت مشکلات و محدودیتهای کوپایلت، میتواند تجربه کلی استفاده از آن را بهبود بخشد و تعامل کاربر با دستیار هوش مصنوعیاش را ارتقا دهد.