پس از گذشت تقریباً سه سال از معرفی اولیه ویندوز 11 در ژوئن 2021، حالا مایکروسافت تلاش میکند تا با استفاده از راهکارهایی، کاربران را به ارتقا به ویندوز 11 بیشتر ترغیب کند.
بهگزارش تکناک، درنظرگرفتن معیارهای ویژه برای نصب ویندوز 11 باعث شده است تا کاربران با سیستمهای پشتیبانینشده هنوزهم به دورزدن این الزامات ادامه دهند؛ البته اگر کامپیوتر آنها خیلی قدیمی نباشد، شاید این کار چندان دوام نیاورد.
الزامات سختافزاری سختگیرانه باعث شده است تا بسیاری از کاربران از ارتقا به ویندوز 11 خودداری کنند. آخرین آمار Statcounter نشان میدهد که کمتر از یک نفر از هر سه نفر از جدیدترین نسخه سیستمعامل وینوز استفاده میکنند.
مایکروسافت پس از انتشار ویندوز 11 در سال 2021، ادعا کرد که بازخوردها مثبت بوده است؛ بههمیندلیل، تصمیم گرفت انتشار آن را سرعت بخشد. بااینحال، بهنظر میرسد این برنامه نتوانسته است نظر کاربران را جلب کند و باعث افزایش تعداد کاربران ویندوز 11 شود. از آن زمان تاکنون، ردموندیها تلاشهای مکرری برای تبلیغ ویندوز 11 کردهاند.
با نزدیکشدن به پایان پشتیبانی از ویندوز 10 نسخه 21H1، مایکروسافت بهآرامی کاربران را به ارتقا به ویندوز 11 تشویق کرد. همین استراتژی برای ویندوز 8.1 نیز بهکار گرفته شد. مایکروسافت از روشهای دیگری نیز برای جذب کاربران استفاده کرده است. این شرکت در زمان عرضه، توضیح داد که ویندوز 11 چگونه برای بهحداکثررساندن بهرهوری از سختافزار طراحی شده است. چند ماه بعد و زمانیکه کاربران چندان راضی نبودند، این شرکت قول داد که در سال 2022 روی بهبود عملکرد تمرکز کند.
همچنین، مایکروسافت سعی کرده است با انتشار ویدئو تبلیغاتی کمی عجیب، گیمرها را به مزایای ویندوز 11 نسخه 22H2 علاقهمند کند. براساس گزارشها، این شرکت تبلیغ جدیدی برای ویندوز 11 منتشر کرده است و این نشان میدهد که تلاشهای مایکروسافت برای جذب کاربران بهسمت ویندوز 11 همچنان ادامه دارد
این ویدئو با نام هوشمندانه «با ویندوز 11، شروع جدیدی را بدون دردسر تجربه کنید» سعی میکند به کاربران القا کند که ارتقا به ویندوز 11 کار دشواری نیست و برای اکثر آنان تجربهای آشنا خواهد بود. همچنین، این تبلیغ از دیدگاه مایکروسافت روی کیفیت منو استارت و File Explorer در ویندوز 11 تأکید میکند. امنیت سیستمعامل نیز از دیگر نکاتی است که این شرکت در تبلیغ خود بر آن تأکید کرده است.