این ربات مثل یک کارگر ماهر برای شما کار می‌کند

خرین ویدیوهای ربات اطلس شرکت Boston Dynamics نشان می‌دهد، ما در حال نزدیک‌تر شدن به اروبات های دست و پا دار هستیم.

آیا ربات های دست و پادار دست آماده کار در کنار انسان هستند؟ احتمالاً نه، اما همانطور که آخرین ویدیوهای ربات اطلس شرکت بوستون دینامیک نشان می‌دهد، ما در حال نزدیک‌تر شدن به این هدف هستیم.

به گزارش تکناک، در یک ویدیوی جدید،  شرکت بوستون دینامیک نمونه اولیه ربات اطلس (Atlas) خود را نشان داده است که تخته‌ها و کیسه‌های ابزار را در یک سایت ساخت‌وساز پرتاب می‌کند.

در دومین ویدیوی پشت صحنه ربات اطلس Boston Dynamics، سرپرست تیم اطلس، اسکات کویندرزما، توضیح داد که این ویدیو به منظور ارتباط گسترده ای از تحقیقاتی است که ما در مورد اطلس انجام می دهیم. مثل همیشه، مهم است که توجه داشته باشید که این ویدیوها به‌دقت برنامه‌ریزی و ساختاربندی شده‌اند و سقوط‌ها و اشتباهات ویرایش شده‌اند. اما، همانطور که کویندرسما اشاره می کند، هنوز هم یک پیشرفت خوب برای اطلس است.

کویندرسما گفت: ما فقط به این فکر نمی کنیم که چگونه ربات را به صورت پویا در محیط خود حرکت دهیم، مانند آنچه در پارکور و رقص انجام دادیم. اکنون، ما شروع به محول کردن وظایف کاری به Atlas کرده‌ایم و به این فکر می‌کنیم که این ربات چگونه باید بتواند اشیاء را در محیط خود شناسایی و جابجا کند.

این یک تغییر قابل توجه در پیام‌رسانی شرکت متعلق به هیوندای است که قبلاً هرگز بر نحوه استفاده از ماشین‌های دوپا در محل کار تاکید نکرده است.

شرکت بوستون دینامیک تنها دو نوع ربات را برای فروش دارد: Stretch وSpot ،  Stretch یک ماشین چرخدار با یک بازوی بزرگ است که برای جابجایی جعبه ها در انبارها طراحی شده است، در حالی که Spot یک ربات چهار پا است که عمدتاً برای انجام وظایف نظارت و بازرسی استفاده می شود و با استفاده از یک دوربین مدار بسته از راه دور با نقشه برداری از سایت های ساخت و ساز و کارخانه ها با استفاده از اسکنرهای سه بعدی انجام وظیفه میکند.

با این حال، همانطور که کویندرسما در ویدیوی پشت صحنه (بالا) توضیح می دهد، یک ربات دوپا و دست می تواند انواع کارهایی را که ربات های دیگر نمی توانند انجام دهند، انجام دهد.

کویندرسما گوید: رویای انسان‌نماها این است که بتوانند همه کارهایی را که ما انجام می‌دهیم رسما انجام دهند، درست است؟ یک ربات انسان نما برای کاربردهایی مانند تولید، کار در کارخانه، ساخت و سازها مناسب خواهد بود. در واقع در این مکان ها وجود یک عامل انسان نما بسیار مناسب است که با داشتن ماهیت دو دستی، توانایی ایستادن، حرکت دادن اشیاء سنگین به اطراف و کار در فضاهایی که به طور سنتی برای انجام کار توسط انسان طراحی شده است می تواند بسیار مفید باشد.

چنین روبات‌هایی در حال حاضر در هیچ کجای دنیا مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بیشتر به این دلیل که طبیعت گران قیمت و شکننده آن‌ها به این معنی است که آنها همیشه ارزش پولی کمتری نسبت به کارگران انسانی دارند. اما این پویایی ممکن است به آرامی با بهبود سخت افزار و نرم افزار در حال تغییر باشد. مهم‌تر از همه، ایلان ماسک در حوزه رباتیک فعالیت دارد و در حال توسعه Optimus است، یک ربات دوپا که ماسک ادعا می‌کند روزی در کارخانه‌های تسلا کار خواهد کرد. (ماسک یک نمونه اولیه از ربات را اواخر سال گذشته نمایان کرد و کارشناسان گفتند در حالی که این شرکت پیشرفت سریعی داشته است، اما تا رسیدن به یک پیشرفت بسیار فاصله دارد.)

در یک پست وبلاگی، بن استفنز، سرپرست کنترل Atlas اضافه کرد که ما هنوز با ربات‌های دوپا که می‌توانند به طور قابل اعتماد در کنار انسان کار کنند، فاصله زیادی داریم. استفنز گفت: انجام دادن کار با مهارت یک مقوله گسترده است و ما هنوز کار زیادی برای انجام دادن داریم. اما این پروژه یک نگاه کوتاه به جایی که این حوزه از علم می رود به ما می دهد. این آینده رباتیک است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.