نحوه قالب بندی متن در Google Docs

برنامه Google Docs  به یک ابزار پردازش کلمه بسیار مفید تبدیل شده است اما برخی از ویژگی های مفیدتر قالب بندی متن آن ممکن است خیلی آشکار و در دسترس نباشند.

برنامه Google Docs  به یک ابزار پردازش کلمه بسیار مفید تبدیل شده است اما برخی از ویژگی های مفیدتر قالب بندی متن آن ممکن است خیلی آشکار و در دسترس نباشند.

به گزارش تکناک، برای مثال، شما فکر می کنید که همه راه های موجود برای قالب بندی تخصصی متن ، مانند خط کشی (underlining)، مورب (italicizing) و خط خطی (strikethrough)، باید به راحتی در میان آیکون های بالای صفحه Google Docs به راحتی در دسترس هستند.

در حالی که آیکون های پررنگ (bold) ، مورب (italicize)، زیر خط (underline)، و برجسته کردن (highlight) متن درست بالای برنامه قرار دارند و به راحتی قابل مشاهده هستند، سایر ابزار های قالب‌بندی رایج متن ، مانند خطوط خطی، فوق‌نویس‌ها و زیرنویس‌ها به صورت واضح در دسترس نیستند. اما اگر بدانید کجا باید جستجو کنید، در دسترس هستند.

برای یافتن این گزینه ها و سایر گزینه های قالب بندی متن، باید به صورت زیر به منوی سربار بروید:

  • متنی را که می خواهید تغییر دهید برجسته (highlight) کنید.
  • به منوی بالای Google Docs بروید و روی Format > Text کلیک کنید.

در آنجا، تمام گزینه‌های قالب‌بندی متن اصلی را خواهید یافت – پررنگ، مورب، زیر خط، خط خطی، فوق‌نویس و زیرنویس. همچنین می‌توانید اندازه متن خود را تغییر دهید و حروف بزرگ را به حروف کوچک، بزرگ یا حروف عنوان (با حروف اول هر کلمه بزرگ) تغییر دهید و اگر عجله دارید، میانبرهای صفحه کلید را برای هر ویژگی در آن منو نیز پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.