گزارشهای اخیر حاکی از آن است که مشترکان Truecaller و مایکروسافت میتوانند برای پاسخ به تماسها، صدای هوش مصنوعی بسازند.
بهگزارش تکناک، تروکالر (Truecaller) برنامهای است که تماسهای اسپم و مزاحم را شناسایی و مسدود میکند و برخی افراد آن را به سیستم پیشفرض تلفن خود ترجیح میدهند. اکنون این سرویس به کاربرانی که به دستیار هوش مصنوعی آن دسترسی دارند، اجازه میدهد صدای خود را ضبط کنند.
تروکالر با بخش Azure AI Speech مایکروسافت همکاری کرده است تا با استفاده از کلیپ ضبطشده، نسخهی هوش مصنوعی از صدای کاربر را تولید کند. رافائل میمون (Raphael Mimoun)، مدیر محصول و مدیرکل تروکالر در وبلاگ این شرکت میگوید:
این قابلیت پیشگامانه نهتنها باعث آشنایی و راحتی بیشتر کاربران میشود؛ بلکه قدرت هوش مصنوعی را در تغییر شیوهی تعامل ما با دستیارهای دیجیتالیمان نشان میدهد.
دستیار هوش مصنوعی تروکالر تماسهای ورودی را نمایش و به کاربران اطلاع میدهد که چرا تماس گرفته میشود. مشتریان میتوانند دلیل تماس را ببینند و نحوه پاسخگویی را انتخاب کنند یا با برداشتن گوشی پاسخ دهند یا بگذارند دستیار بهجای آنها پاسخ دهد. دستیار هوش مصنوعی که درحالحاضر فقط در کشورهای منتخب دردسترس است، برای اولینبار در سال ۲۰۲۲ در برنامهی تروکالر معرفی شد.
کاربران همیشه میتوانستند از تعدادی صدای ازپیشتعیینشده برای نمایندگی خود انتخاب کنند. حالا این شرکت میگوید که اجازهدادن به کاربران برای ضبط صدای خود، گامی دیگر در مسیر شخصیسازی بیشتر این سرویس است.
بخش Azure AI Speech که در کنفرانس Build بهنمایش گذاشته شد، قابلیت صدای شخصی را اضافه کرده است که امکان ضبط و تکرار صداها را برای افراد فراهم میکند. بااینحال، مایکروسافت با انتشار پست وبلاگی میگوید که صدای شخصی بهصورت محدود و تنها برای کاربردهای خاص مانند دستیارهای صوتی دردسترس است.
مایکروسافت بیان میکند که بهطور خودکار واترمارکهایی را به صداهای تولیدشده با صدای شخصی Azure AI Speech میافزاید. همچنین، کدی رفتاری منتشر کرده است که کاربران را ملزم میکند تا رضایت کامل افراد ضبطشده را بهدست آورند و جعل هویت را ممنوع میکند.
ناگفته نماند که هنوز مشخص نیست که صدای شخصی چگونه درمقابل پیام صوتی شخصی شما عمل خواهد کرد.