ویندوز 11 روی رایانه‌های قدیمی نصب نمی‌شود

در جدیدترین  به روزرسانی ویندوز 11 محدودیت هایی برای نصب این سیستم عامل بر روی رایانه های قدیمی ایجاد خواهد شد.

سیستم عامل ویندوز 11 پس از انتشار در اواخر سال 2021 به تناوب بروزرسانی های مختلفی را دریافت کرده است اما گفته شده در جدیدترین  به روزرسانی محدودیت هایی برای نصب این سیستم عامل بر روی رایانه های قدیمی ایجاد خواهد شد.

به گزارش تکناک، پس از یک سال از آخرین به روزرسانی بزرگ، گفته می شود مایکروسافت در حال کار بر روی یک بروزرسانی بزرگ دیگر برای سیستم عامل ویندوز 11 است و قرار است امسال عرضه شود.

انتشار سیستم عامل ویندوز 11 یک خبر هیجان انگیز برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان بود، اما از لحظه ای که سخت افزار مورد نیاز این سیستم عامل اعلام شد، همه چیز تغییر کرد. با توجه به نیازهای سخت افزاری، بسیاری از کاربرانی که از برخی رایانه های قدیمی استفاده می کنند، نمی توانند سیستم عامل ویندوز 11 را نصب کنند.

بسیاری از کاربران در سراسر جهان توانسته اند این سیستم عامل را با وجود سخت افزاز قوی مورد نیاز  برای نصب این سیستم عامل بر روی رایانه هایی با سخت افزار پایین تر نصب کنند.

نصب سیستم عامل بر روی رایانه  های پشتیبانی نشده اگرچه توصیه نمی شود اما امکان پذیر است. این بدان معنا نیست که مایکروسافت از این بابت خوشحال است. شرکت مستقر در واشنگتن می خواهد که رایانه شخصی خود را به یک رایانه قدرتمندتر و جدیدتر ارتقا دهید.

ویندوز 11 بر روی رایانه های پشتیبانی نشده بدون هیچ مشکلی اجرا می شود.

مایکروسافت همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این رایانه‌ها اعمال می‌کند. با این حال، مایکروسافت می‌خواهد کاربران دستگاه‌های پشتیبانی‌نشده را با نمایش واترمارک روی صفحه‌نمایش به ارتقای سخت افزار قدیمی خود مجبور

کند.

مایکروسافت این کار را در به‌روزرسانی ژانویه 2023 آغاز کرد. کاربرانی که رایانه‌های شخصی پشتیبانی‌نشده خود را به Windows 11 22H2 به‌روزرسانی کردند، شروع به مشاهده واترمارکی کردند که می‌گوید «نیازمندی‌های سیستم برآورده نشده است».

با توجه به پست Feedback Hub ، به نظر می رسد این نسخه آزمایشی A/B باشد.این بدان معناست که فقط برخی از کاربران پس از نصب پچ ژانویه 2023 بر روی سیستم خود، آن را مشاهده خواهند کرد.

یکی از این کاربران در پست Feedback Hub نوشت: وقتی دستگاه را خریدم ویندوز 11 از قبل نصب شده بود. من بیش از یک سال است که از آن استفاده می کنم. اما پیغام «نیازمندی‌های سیستم برآورده نشد» ناگهان در دستگاه من ظاهر شد و به من گفت که «برای کسب اطلاعات بیشتر به تنظیمات بروید». این واترمارک درست بالای Taskbar داده می شود.

یک کاربر دیگر نوشت: رایانه ام را در سال 2021 با ویندوز 11 از پیش نصب شده خریدم و به خوبی کار کرده است. با این حال، از امروز پیغام “نیازهای سیستم برآورده نشده است” را دریافت کردم. برای اطلاعات بیشتر به تنظیمات بروید.” و اعلام کرد که رایانه من در حال حاضر با ویندوز 11 سازگار نیست.

مایکروسافت قبلاً این ویژگی را در سال گذشته آزمایش کرده است، اما با توجه به شواهد، مطمئناً امسال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.