شرکت فورد موفق شد با خودروی برقی Mustang Mach-E یک رکورد جدید جهانی در گینس ثبت کند. این خودرو توانست با یک بار شارژ مسافتی معادل 569 مایل (916.74 کیلومتر) را طی نماید.
به گزارش تکناک، این خودروی الکتریکی از غول خودروسازی فورد، رکورد جهانی طی کردن طولانیترین سفر را با یک بار شارژ شکست و توانست از رکورد قبلی 907.428 کیلومتری که در هانگژو چین ثبت شده بود، عبور کند.
این رکورد توسط تیمی از بریتانیا با حمایت شرکت Webfleet و تایرهایی بهینهسازی شده از شرکت بریجستون به دست آمد.
خودرو از نوع Mustang Mach-E Premium Extended Range RWD با باتری 91 کیلووات ساعتی بود، که به طور متوسط 6.25 مایل در هر کیلووات ساعت پیمایش کرد. این مسافت حدود 52.5 درصد بیشتر از محدوده رسمی WLTP این خودرو است.
این رکورد توسط خوانش کیلومترشمار، GPS و دادههای سطح باتری مستند شده است، که توسط رانندگان به نامهای کوین بوکر و سام کلارک به دست آمد.
فهرست مطالب
916.74 کیلومتر سفر در 24 ساعت
این سفر 916.74 کیلومتری در 24 ساعت طی شد و شامل ترکیبی از جادههای شهری و روستایی برای تقلید از شرایط رانندگی در دنیای واقعی بود.
هر دو راننده رکوردهای قبلی در مصرف سوخت و انرژی در خودروهای برقی را ثبت کردهاند. کلارک و بوکر به ترتیب پنج و دو رکورد مرتبط با رانندگی در گینس را به دست آوردهاند.
رانندگان به همراه فورد موستانگ، Mach-E، Bridgestone و Webfleet، همگی از تخصص خود برای اثبات اینکه خودروهای برقی میتوانند بسیار فراتر از آنچه مردم فکر میکنند، پیش بروند، استفاده کردند. چنین اقداماتی برای نشان دادن اینکه وسایل نقلیه برقی میتوانند بخش عمدهای از ترکیب حملونقل آینده باشند، مهم هستند.
میانگین سرعتی Mustang Mach-E فراتر از انتظار
خودروی برقی Ford Mustang Mach-E با باتری 91 کیلووات ساعتی، فراتر از انتظارات بود و میانگین سرعتی برابر با 10 کیلومتر در هر کیلووات ساعت را در جادههای عمومی سراسر نورفولک، لینکلن شایر، یورکشایر، ناتینگهام شایر، لسترشر و کمبریج شایر داشت.
انتظار میرفت که عمر باتری Ford Mustang Mach-E از ساعت 02:00 تا 22:00 (به وقت محلی) در 27 جولای دوام داشته باشد. با وجود این، پس از رسیدن به 0 درصد از عمر باتری، رانندگان سام کلارک و کوین بوکر موفق شدند تا 33.789 کیلومتر دیگر به کار خود ادامه دهند، به این معنی که خودرو بیش از 24 ساعت دوام آورد و در ساعت 02:09 بامداد روز 28 جولای مسابقه پایان یافت.
با استفاده از eMotor دوگانه (eAWD)، از جمله موتور الکتریکی ارتقایافته جلو برای عملکرد بهتر، این خودرو دارای سه حالت رانندگی برای انتخاب است، که از جمله آن حالت Unbridle برای افزایش واکنش دریچه گاز میباشد.
خودروی ZEEKR چین رکوردار قبلی
در طول سفر، این خودرو دارای لاستیکهای بریجستون بود، که ادعا میشود به بهینهسازی برد رکوردشکنی Ford Mustang Mach-E کمک کرده است.
معیار جدید نشاندهنده نقطه عطف مهمی در برقیسازی حملونقل جادهای است و پتانسیل وسایل نقلیه برقی را با پشتیبانی از طراحی نوآورانه تایر بریجستون و فناوری پیشرفته مدیریت ناوگان نشان میدهد.
خودروی ZEEKR چین با یک سفر 907.428 کیلومتری در هانگژو در سپتامبر گذشته رکوردار گینس بود.
شکستن این رکورد یک نقطه عطف هیجانانگیز و نمایشی قدرتمند از آنچه وسایل نقلیه الکتریکی میتوانند به دست آورند، بوده است.