همراه با آخرین روز سال ۲۰۲۴، وبسایت رسمی پوکو بههمراه تمامی زیرمجموعههایش تعطیل و به پلتفرم جامع شیائومی منتقل خواهد شد.
بهگزارش تکناک، طرفداران برند مقرونبهصرفه پوکو باید خود را برای تغییری کوچک آماده کنند. در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴، وبسایت رسمی پوکو (po.co) بههمراه تمام زیرمجموعههای آن، ازجمله وبسایت جهانی و وبسایتهای منطقهای، تعطیل خواهد شد. این تعطیلی یکپارچه نیست؛ زیرا برند محصولات و خدمات آن را ازطریق وبسایت شیائومی (mi.com/global) ارائه خواهد شد.
ازآنجاکه شیائومی همیشه بر تمایز بین برندهای خود (شیائومی و ردمی و پوکو) تأکید کرده است، انتشار این خبر کمی غیرمنتظره بود. بااینحال، این تغییر نباید تاثیر بسزایی بر تجربه کاربران پوکو بگذارد؛ زیرا تمام خدمات پشتیبانی مشتری و محصولات و سرویسهای موجود بهصورت یکپارچه به وبسایتهای رسمی شیائومی منتقل خواهند شد.
این انتقال نگرانکننده نیست؛ زیرا اکثر برنامهها و تمامی امتیازات Poco Points و سایر امتیازات به اکوسیستم شیائومی منتقل خواهند شد و همچنان معتبر خواهند بود. علاوهبراین، کوپنهای فعلی پیش از ۱۲ دسامبر مجدداً صادر خواهند شد. تمامی سفارشهای قبلی و اطلاعات ردیابی و نظرات کاربران نیز بهطور خودکار به پلتفرم شیائومی منتقل خواهند شد. بنابراین، کاربران به انجام هیچگونه اقدامی نیازی نخواهند داشت.
بهنقل از Techoutlook، پس از تعطیلی وبسایت پوکو در ۳۱ دسامبر، هرگونه تلاش برای دسترسی به آن کاربران را بهطور خودکار به صفحه مرتبط در پلتفرم جامع شیائومی هدایت خواهد کرد. متأسفانه اپلیکیشن مستقل فروشگاه Poco بخشی از این فرایند یکپارچهسازی نخواهد بود و پس از تعطیلی وبسایت، دیگر نمیتوان از آن استفاده کرد.
بهمنظور بهبود تجربه کاربری و سادهسازی فرایندهای آنلاین، شیائومی تصمیم گرفته است تا تمامی خدمات و محصولات برند پوکو را به پلتفرم جامع خود منتقل کند. اگرچه برند Poco در سال ۲۰۲۰ بهعنوان برندی مستقل معرفی شد، بهدلیل شباهتهای فراوان محصولاتش با برند ردمی، این یکپارچهسازی انجام خواهد شد.
شایان ذکر است که این تغییرات بر عملکرد و کیفیت خدمات ارائهشده به کاربران تأثیری نخواهد گذاشت. همچنین، وبسایت Poco India که تحت دامنه poco.in فعالیت میکند، به فعالیت خود ادامه خواهد داد. گفتنی است از روز دوشنبه، ۲۱ اکتبر، تمامی خدمات خرید از وبسایت پوکو متوقف خواهد شد.