پس از معرفی موفقیتآمیز مدل Pika 1.5، هوش مصنوعی Pika 2.0 با گزینههای شخصیسازی بیشتر و امکان آپلود تصویر شخصیت یا محیط معرفی شد.
به گزارش تکناک، پیکا، استارتاپ پیشگام در تولید ویدئوهای هوش مصنوعی، جدیدترین مدل خود با نام Pika 2.0 را معرفی کرد. این مدل با ویژگیهای پیشرفته و تمرکز بر قابلیت شخصیسازی، به کاربران امکان میدهد تا محتوای ویدئویی خلاقانه و منحصربهفردی ایجاد کنند.
فهرست مطالب
بهبودهای چشمگیر در هوش مصنوعی Pika 2.0
به نقل از ونچربیت، پیکا ۲.۰ با بهبود قابلیت هماهنگی متنی، امکان تبدیل دستورهای دقیق به کلیپهای ویدئویی منسجم و خلاقانه را بیشازپیش آسان کرده است. همچنین، ویژگی جدید مواد صحنه به کاربران امکان میدهد تا شخصیتها و اشیاء و تنظیمات مدنظر خود را بارگذاری و شخصیسازی کنند. فناوری پیشرفته تشخیص تصویر تضمین میکند که این عناصر بهصورت یکپارچه در صحنهها ادغام شوند.
حرکتهای طبیعی و فیزیک خیالی
یکی از ویژگیهای اصلی Pika 2.0، بهبود در رندر حرکت است. این نسخه حرکات طبیعیتر و فیزیک خیالی باورپذیرتری ارائه میدهد؛ موضوعی که در ابزارهای پیشین مولد هوش مصنوعی چالشبرانگیز بوده است.
رقابت با Sora
مدل جدید هوش مصنوعی پیکا، تنها چند هفته پس از انتشار موفقیتآمیز Pika 1.5 و چند روز پساز معرفی رسمی مولد هوش مصنوعی OpenAI با نام Sora منتشر شده است. درحالیکه Sora با تمرکز بر استودیوهای فیلمسازی حرفهای طراحی شده، Pika 2.0 با تمرکز روی خالقان محتوای تازهکار و برندهایی که بهدنبال تولید محتوای خلاقانه با بودجه مقرونبهصرفه هستند، وارد بازار شده است.
رشد چشمگیر کاربران
محبوبیت پیکا همچنان در حال افزایش است. پساز انتشار Pika 1.5، بیش از پنج میلیون نفر کاربر جدید به این پلتفرم پیوستند و تعداد کل کاربران آن به بیش از ۱۱ میلیون نفر رسید. قابلیتهای جذابی همچون «لهش کن» و «ذوبش کن» و «منفجرش کن» باعث تولید ویدئوهایی شدند که تاکنون بیش از دو میلیارد بازدید کسب کردهاند.
برندهای مشهوری نظیر Balenciaga و Fenty و Vogue از ابزارهای پیکا برای تولید تبلیغات خلاقانه در شبکههای اجتماعی استفاده کردهاند. این همکاریها جایگاه پیکا را در میان برندهای برتر تبلیغاتی تقویت کرده است.
دسترسپذیری و مقرونبهصرفگی
یکی از ویژگیهای برجسته Pika 2.0، تأکید بر دسترسپذیری برای کاربران غیرحرفهای است. اگرچه هنوز جزئیات قیمتگذاری این ابزار منتشر نشده، این پلتفرم بهعنوان جایگزینی مقرونبهصرفه برای سایر راهحلهای تولید محتوای ویدئویی هوش مصنوعی معرفی شده است.
بنیانگذار و مدیرعامل پیکا، Demi Guo، این پلتفرم را نهتنها بهعنوان ابزاری برای تولید ویدئو، بلکه بهعنوان محرکی برای خلاقیت و روایتگری معرفی کرده است. او معتقد است که پیکا میتواند راه را برای عصر جدیدی از تولید محتوای پویا و در دسترس هموار کند. با ویژگیهای جدید و تمرکز بر نیازهای کاربران، پیکا ۲.۰ میتواند سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهد و به یکی از رهبران اصلی فناوریهای ویدئویی هوش مصنوعی تبدیل شود.