ویژگیهای مبتنیبر هوش مصنوعی واتساپ بیزینس شامل ابزارهای پیشرفتهای برای پاسخدهی خودکار به پیامها و مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان معرفی شد.
به گزارش تکناک، اپلیکیشن پیامرسان واتساپ بهتازگی قابلیتهای جدید و پیشرفتهای را برای نسخه بیزینس خود معرفی کرده است. این ویژگیها با بهرهگیری از هوش مصنوعی طراحی و بهمنظور بهبود تجربه کاربران و ارتقای خدمات کسبوکارها ارائه شدهاند.
در سال جاری واتساپ با بهروزرسانیهای متعددی توانسته است تجربه کاربری خود را بهبود ببخشد. این اپلیکیشن اخیراً با اضافه کردن ادغام ChatGPT توجه بسیاری را به خود جلب کرد و حالا بهنظر میرسد که با رونمایی ابزارهای هوش مصنوعی، بهویژه برای حسابهای تجاری، گامی دیگر در جهت بهبود خدمات خود برداشته است.
فهرست مطالب
پیامرسانی هوش مصنوعی به واتساپ بیزینس میآید
طبق گزارش WaBetaInfo، نسخه بتای جدید iOS واتساپ (نسخه ۱۰/۲۴/۲۵/۸۴) دو ویژگی برجسته برای کسبوکارها بههمراه دارد. این ویژگیها شامل سیستم پیامرسانی مبتنیبر هوش مصنوعی و ابزاری برای اتصال اپلیکیشنها به پلتفرمهای هوش مصنوعی است. پیشاز این، این ابزارها فقط برای سیستمعامل اندروید در دسترس بودند؛ اما اکنون در حال آزمایش برای نسخه iOS نیز هستند.
به نقل از گیزچاینا، کسبوکارها میتوانند با استفاده از این ابزار جدید، اپلیکیشنهای خود را ازطریق اسکن کد QR به سیستم هوش مصنوعی واتساپ متصل کنند. پساز این اتصال، هوش مصنوعی میتواند به پیامهای مشتریان پاسخ دهد و اطلاعات مختلفی ازجمله جزئیات محصولات و پیشنهادهای خرید و اطلاعات مهمی مانند قیمتها و موجودی کالا را به اشتراک بگذارد. این ابزارها بهویژه در خارج از ساعات کاری بسیار مفید هستند و کسبوکارها میتوانند از هوش مصنوعی برای حفظ ارتباط با مشتریان و ارائه پاسخهای سریع در هر زمان استفاده کنند.

ارتباط شفاف با مشتریان و حفظ اعتماد
واتساپ با هدف حفظ شفافیت، اطمینان میدهد که مشتریان همیشه متوجه خواهند شد که در حال صحبت با هوش مصنوعی هستند. شفافیت یکی از اولویتهای اصلی این شرکت است. درصورتیکه نیاز به مداخله انسانی باشد، کسبوکارها میتوانند در هر زمانی مکالمات را از هوش مصنوعی بهعهده بگیرند تا ارتباطات بهصورت روان و مطمئن ادامه یابد.
متا همچنین از کسبوکارها درخواست کرده است بازخوردهای خود را درباره این ویژگیها ارائه دهند تا بهبودهای لازم در سیستم اعمال شود. این بهروزرسانیها براساس نحوه استفاده کسبوکارها از این ابزارها تکامل خواهند یافت.
آیندهای روشن برای تعاملات تجاری با مشتریان
با افزودن ابزارهای هوش مصنوعی، واتساپ بیزینس میتواند تحولی در خدمات مشتریان ایجاد کند. کسبوکارها با استفاده از این ابزارها خواهند توانست پاسخهای سریعتر و شخصیسازیشدهتری ارائه دهند و در عین حال در تمام طول شبانهروز با مشتریان خود در ارتباط باشند.