شرکت متا به طور رسمی اعلام کرد که تبلیغات را به پلتفرم تردز اضافه میکند.
به گزارش تکناک، طبق اظهارات آدام موسری، رئیس اینستاگرام، این شرکت آزمایش محدودی از نمایش تبلیغات را با حضور چند برند منتخب در آمریکا و ژاپن انجام میدهد.
تبلیغات در در پلتفرم تردز به شکل تصاویر و بین پستها در فید کاربران ظاهر خواهند شد. شرکت متا در اطلاعیهای اعلام کرده است که این آزمایش در مرحله اولیه قرار دارد و هدف آن ارزیابی عملکرد تبلیغات و واکنش کاربران پیش از گسترش بیشتر میباشد. این شرکت گفته است:
«در حالی که از این آزمایش یاد میگیریم، روند را بررسی خواهیم کرد تا قبل از ارائه گستردهتر تبلیغات تصمیمگیری کنیم.»
شرکت متا برای نمایش تبلیغات مرتبط، از دادههای کاربران شامل فعالیتهای آنها در تردز و اینستاگرام، پستهایی که با آنها تعامل دارند، آدرس ایمیل و فعالیتهای آنها در خارج از فناوریهای متا استفاده خواهد کرد.
علاوه بر این، کاربران میتوانند از طریق مرکز مدیریت حساب، تبلیغات را شخصیسازی کنند. همچنین قابلیتهایی مانند: رد کردن، پنهان کردن یا گزارش تبلیغات از داخل فید در دسترس خواهند بود.
این حرکت جدید در راستای برنامههای بلندمدت متا برای تجاریسازی پلتفرم تردز انجام میشود. آدام موسری در آوریل سال گذشته تأیید کرده بود که تبلیغات به زودی به این پلتفرم اضافه خواهند شد و شایعاتی مبنی بر اجرایی شدن آن در اوایل سال 2025 منتشر شده بود.
این آزمایش نخستین قدم متا در جهت تبدیل تردز به یک پلتفرم تجاری و جذب درآمد از تبلیغات است و به نظر میرسد که موفقیت این طرح میتواند تأثیر زیادی بر گسترش این قابلیت در مقیاس جهانی داشته باشد.
دیدگاهها 1