در حالی که فروش کنسولهای ایکسباکس کاهش یافته، گیم پس در سهماهه پایانی ۲۰۲۴ رکورد جدیدی از نظر درآمد و تعداد کاربران ثبت کرده است.
به گزارش وبسایت یوروگیمر، مایکروسافت گزارش مالی جدید خود را منتشر کرد که نتایج آن ترکیبی از رشد قابل توجه گیم پس و کاهش ادامهدار فروش سختافزار ایکسباکس است. در سهماهه پایانی سال ۲۰۲۴، درآمد بخش بازی مایکروسافت نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش یافت و دلیل اصلی آن، افت ۲۹ درصدی فروش کنسولهای ایکسباکس بود.
با این حال، گیم پس در همین بازه زمانی عملکردی فوقالعاده داشت و بیشترین درآمد سهماهه تاریخ خود را به ثبت رساند. تعداد کاربران گیم پس روی رایانههای شخصی نیز بیش از ۳۰ درصد رشد کرد.
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در گفتوگو با سرمایهگذاران گفت:
“تمرکز ما بر بهبود سودآوری کسبوکار است تا آن را برای رشد بلندمدت آماده کنیم، رشدی که با محتوای سودآورتر و خدمات پلتفرمی هدایت میشود. ما در حال اجرای این برنامه هستیم.”
رشد گیم پس تا حد زیادی به عرضه Call of Duty: Black Ops 6 در ماه اکتبر مرتبط است. این نسخه جدید از سری کال آو دیوتی اولین بازی اکتیویژن بود که در همان روز عرضه به گیم پس اضافه شد، البته فقط برای کاربران PC Game Pass و Xbox Game Pass Ultimate.
طبق اعلام نادلا، Black Ops 6 در دو ماه نخست خود، بیشتر از هر نسخه دیگری در این مجموعه بازی شد. جالبتر اینکه، عرضه آن در گیم پس تأثیر منفی بر فروش نسخههای استاندارد نداشت، چرا که این بازی در سهماهه اخیر پرفروشترین عنوان روی ایکسباکس و پلیاستیشن بوده است. همچنین، مایکروسافت اعلام کرد که عنوان Indiana Jones and the Great Circle نیز تعداد بازیکنان قابلتوجهی را جذب کرده است.